Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
17.6°C22.0°C
1 BF 66%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
14.7°C18.8°C
2 BF 75%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
22 °C
19.4°C24.3°C
4 BF 55%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
27 °C
24.1°C31.1°C
2 BF 48%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.9°C18.0°C
3 BF 72%
FAZ για Τέμπη / Αντιπερισπασμός Μητσοτάκη ενόψει εκλογών τα περί ανθρώπινου λάθους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

FAZ για Τέμπη / Αντιπερισπασμός Μητσοτάκη ενόψει εκλογών τα περί ανθρώπινου λάθους

Ο Μητσοτάκης με κλιμάκιο στα Τέμπη
(ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/MOTIONTEAM/EUROKINISSI

«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μάλλον δεν θα ξεφύγει και τόσο εύκολα με τέτοιες δικαιολογίες» εκτιμά ο αρθρογράφος της γερμανικής FAZ Μίχαελ Μάρτενς, αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, σημειώνοντας ότι τα περί ανθρώπινου λάθους του Έλληνα πρωθυπουργού είναι αντιπερισπασμός ενόψει εκλογών.

Ο δημοσιογράφος, που είναι γνώστης της Ελλάδας, σε άρθρο του με τίτλο «Όταν οι πολιτικοί προτιμούν να πάρουν το αεροπλάνο» σημειώνει - με αφορμή το τραγικό δυστύχημα - ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας, «βρίσκεται σε άθλια κατάσταση».  

«Εάν τώρα μετά από σχεδόν 4 χρόνια στην εξουσία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προσπαθεί να υποβαθμίσει το δυστύχημα με σχεδόν 60 νεκρούς ως ένα ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας, αυτό είναι πάνω από όλα ένας ελιγμός αντιπερισπασμού ενόψει των επικείμενων βουλευτικών εκλογών» τονίζει ο Μίχαελ Μάρτενς.

Το δημοσίευμα της FAZ 

Αρχικά ο αρθρογράφος περιγράφει αρχικά την διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με το τρένο, ως μια από τις πιο όμορφες σιδηροδρομικές γραμμές της Ευρώπης, αλλά και ιστορική μαζί.   Αναφέρεται στην εντυπωσιακή γέφυρα πάνω από το ποτάμι του Γοργοπόταμου, όπου το 1942 ομάδα Βρετανών σαμποτέρ και Ελλήνων ανταρτών την ανατίναξε με αποτέλεσμα να διακοπεί επί εβδομάδες ο ανεφοδιασμός του Γερμανικού Αφρικανικού Σώματος, που εκτός από την Ιταλία, έκανε κι αυτήν τη διαδρομή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Στη σημερινή Ελλάδα ωστόσο, η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη διαδραματίζει δευτερεύοντα ρόλο, οι περισσότεροι ταξιδεύουν με το αεροπλάνο ή χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο και αμέσως μετά το τρένο.  Όπως παντού στην νοτιοανατολική Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα, το δίκτυο φέρνει σημάδια εγκατάλειψης δεκαετιών. Το 2018 η Ελλάδα διαθέτει σε χρήση μικρότερο σιδηροδρομικό δίκτυο από ότι το 1938» γράφει ο Μάρτενς.

 Ο Γερμανός αρθρογράφος επισημαίνει, σύμφωνα με την DW, ότι πολλές φορές στο παρελθόν επισημάνθηκαν δημόσια οι ελλείψεις και έγιναν προειδοποιήσεις.  «Εάν τώρα μετά από σχεδόν 4 χρόνια στην εξουσία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προσπαθεί να υποβαθμίσει το δυστύχημα με σχεδόν 60 νεκρούς ως ένα ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας, αυτό είναι πάνω από όλα ένας ελιγμός αντιπερισπασμού ενόψει των επικείμενων βουλευτικών εκλογών. 

Οι πρώτες διαδηλώσεις δείχνουν ότι ο Μητσοτάκης μάλλον δεν θα ξεφύγει και τόσο εύκολα με τέτοιες δικαιολογίες. Η αποτυχία είναι συστημική και κρατά χρόνια. Αλλά και οι δηλώσεις της αριστερής αντιπολίτευσης ότι η τραγωδία οφείλεται αποκλειστικά στα μέτρα λιτότητας και τις αναγκαστικές ιδιωτικοποιήσεις, ενώ όλα πριν ήταν μια χαρά, είναι πολύ κοντόφθαλμες. Διότι δεν ήταν έτσι. Η Ελλάδα είχε μεγάλες δυσκολίες να βρει το 2017 επενδυτή για την κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα υποτιθέμενα ασημικά δεν ήταν καθόλου ασημικά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Γερμανός αρθρογράφος παραθέτει κι ένα αρνητικό ρεκόρ από το Μεσογειακό Ινστιτούτο Ερευνητικού Ρεπορτάζ, σύμφωνα με το οποίο από το 2010 μέχρι το 2018  στην Ελλάδα έχασαν τη ζωή τους σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα 137 άνθρωποι και περίπου 100 τραυματίστηκαν. Σε αναλογία μεγέθους και συχνότητας κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί μια θλιβερή πρωτιά στην ΕΕ. «Είναι αμφίβολο αν το τελευταίο δυστύχημα θα αλλάξει κάτι» είναι η πρόβλεψή του.

«Οι πολιτικοί στα Βαλκάνια πετούν ή οδηγούν, δεν παίρνουν τρένο, κι έτσι δεν παρατηρούν την άθλια κατάσταση των σιδηροτροχιών και πολλών σταθμών στις χώρες τους. Στην Ελλάδα η Κίνα δείχνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου επιδιώκοντας καλύτερη σύνδεση ανάμεσα στο λιμάνι του Πειραιά, που ακμάζει, και την Πράγα. Πρόσφατα μάλιστα έγινε γνωστό ότι προωθεί τον εκσυγχρονισμό της γραμμής Βελιγράδι - Νις» αναφέρεται στο δημοσίευμα.
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL