Live τώρα    
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για Τέμπη / Να αποκαλύψει η Κομισιόν την εμπιστευτική αλληλογραφία με την κυβέρνηση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για Τέμπη / Να αποκαλύψει η Κομισιόν την εμπιστευτική αλληλογραφία με την κυβέρνηση

Ο Μητσοτάκης στην Κομισιόν
JOHANNA GERON / POOL/EPA

Να αποκαλυφθεί το περιεχόμενο της αλληλογραφίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Κομισιόν, σχετικά με την παράταση που ζήτησε και πήρε η Ελλάδα τον Μάρτιο του 2022 για την εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας, ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με επείγουσα ερώτησή του ο Στέλιος Κούλογλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στην ερώτησή του επισημαίνει ότι το ατύχημα στα Τέμπη «κατέδειξε την καθυστέρηση της ελληνικής κυβέρνησης στην εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας “ERTMS”» και συγκεκριμένα:

-Το σύστημα έπρεπε να έχει εγκατασταθεί από το 2020, ενώ η χώρα έχει ήδη απορροφήσει εκατομμύρια ευρώ ευρωπαϊκών πόρων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

-Τα κενά ασφαλείας είχαν επισημανθεί επανειλημμένα τόσο από τους εργαζόμενους όσο και από ευρωπαίους αξιωματούχους, και ότι η Επιτροπή, έχοντας ξεκινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020, παρέπεμψε τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τον Φεβρουάριο 2023 για μη συμμόρφωση με την Οδηγία 2012/34 σε σχέση με τη διαφάνεια των έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής.

-Τον Μάρτιο του 2022 η κυβέρνηση Μητσοτάκη ζήτησε παράταση στην εγκατάσταση του ERTMS, την οποία ενέκρινε η Επιτροπή ενώ το περιεχόμενο της αλληλογραφίας παραμένει εμπιστευτικό. 

Αναλυτικά η ερώτηση του ευρωβουλευτή Στ. Κούλογλου

«Τo πρόσφατο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην περιοχή των Τεμπών, στην Ελλάδα, κατέδειξε την καθυστέρηση της ελληνικής κυβέρνησης στην εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας “ERTMS” (που περιλαμβάνει τα ETCS και GSM-R)  -ως όφειλε στη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή από το 2020- ενώ έχει ήδη απορροφήσει ευρωπαϊκούς πόρους εκατομμυρίων ευρώ για το έργο του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου. 
Τα πολλαπλά επικίνδυνα κενά ασφαλείας είχαν επισημανθεί επανειλημμένα τόσο από τους εργαζόμενους όσο και από ευρωπαίους αξιωματούχους. Η Επιτροπή είχε κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο 2020, απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο 2021 και παρέπεμψε τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τον Φεβρουάριο 2023 για μη συμμόρφωση με την Οδηγία 2012/34 σε σχέση με τη διαφάνεια των έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. 
Όπως, αποκαλύφθηκε, τον Μάρτιο 2022 η Ελληνική Κυβέρνηση ζήτησε παράταση στην εγκατάσταση του ERTMS, την οποία ενέκρινε η Επιτροπή ενώ το περιεχόμενο της αλληλογραφίας παραμένει εμπιστευτικό. 
Ερωτάται η Επιτροπή: 
•    Γιατί ενέκρινε την παράταση στην εγκατάσταση κρίσιμων υποδομών ασφαλείας στις ελληνικές αρχές ενώ ήταν ήδη εκπρόθεσμες;
•    Γιατί δεν αποκαλύπτει το περιεχόμενο της αλληλογραφίας, ιδιαίτερα μετά το τραγικό πολύνεκρο δυστύχημα;  
•    Έχει ερευνήσει την τύχη των πόρων που έχουν δαπανηθεί για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα ενώ το φυσικό αντικείμενο δεν έχει ολοκληρωθεί;».
 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0