Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
22.8°C22.8°C
3 BF 48%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
23 °C
20.2°C25.2°C
0 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
24.8°C24.8°C
3 BF 57%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.1°C24.8°C
3 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.5°C20.9°C
0 BF 73%
Σε ταληράκια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σε ταληράκια

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Ο Μητσοτάκης πήγε στην Αστυπάλαια να την ανακηρύξει το πρώτο «έξυπνο και πράσινο νησί της Μεσογείου» σε συνεργασία με τη Volkswagen.

Και για να πει ότι δεν υπάρχει προοπτική μείωσης του ΦΠΑ στα νησιά γιατί δεν το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Να μειώσει τον συντελεστή φορολογίας επιχειρηματικών κερδών κατά 2 μονάδες του το επέτρεψαν οι συνθήκες. Αλλά ας μην σκοτίζει ο κόσμος το όμορφο κεφαλάκι του με τέτοιες σχολαστικές συγκρίσεις.

Τι προβλέπει το «έξυπνο και πράσινο νησί της Μεσογείου»; Πρώτον, τη δωρεά από τη Volkswagen κάποιων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων δημόσιας χρήσης.

Δεύτερον, τους 12 σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.

Τρίτον, επιδοτήσεις στους κατοίκους για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.

Και στο μέλλον μετάβαση σε αποκλειστικά Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρείες ενέργειας.

Αυτά είπαν τα στα συστημικά ΜΜΕ. Πώς είναι η πραγματικότητα:

Όπως έγραψε εχθές η ΑΥΓΗ, τα οχήματα που δωρίζει η Volkswagen στο νησί είναι 5.

Οι φορτιστές είναι 9. Από αυτούς, τους 6 τους έχει αγοράσει ο Δήμος Αστυπάλαιας και τους 3 τους χαρίζει η Volkswagen.

Συνεπώς, ο Μητοστάκης απλώς φωτογραφήθηκε.

Όπως έγραψε η ΕΦ.ΣΥΝ., με περίπου όσα δίνει ο Dior για την Ακρόπολη η εταιρεία ξεπλένει λίγο το κακό όνομα που έβγαλε όταν μαγείρευε τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητά της.

Αντιλαμβάνεται βέβαια κανείς ότι αν οι φορτιστές τροφοδοτούνται από το σημερινό εργοστάσιο της ΔΕΗ, δεν έχουμε πράσινη ανάπτυξη, απλώς κοροϊδευόμαστε.

Διότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πράξη θα κινούνται με πετρέλαιο.

Εδώ μπαίνει το σχέδιο ενεργειακής αυτονομίας του νησιού που είπαμε προηγουμένως.

Κάτοικοι του νησιού λένε ότι το σχέδιο είναι να εγκατασταθούν στην Αστυπάλαια 70 ανεμογεννήτριες.

Κατά μία άλλη εκδοχή, οι άδειες για εγκατάσταση ανεμογεννητριών έχουν φτάσει τις 48.

Αυτό όμως δεν είναι ενεργειακή αυτονομία του νησιού. Ενεργειακή αυτονομία και πράσινη λογική είναι να παράγει το νησί την ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται το ίδιο.

Κι αυτό χρειάζεται 1 ανεμογεννήτρια, άντε το πολύ 2.

Εδώ μιλάμε για επιχείρηση κανονική, που θα παράγει ρεύμα και θα το πουλάει στην Αθήνα και θα τσακίσει ολοσχερώς το τοπίο του νησιού.

Κι αυτό το είπε και ο δήμαρχος του νησιού, ο οποίος δήλωσε ότι το σχέδιο ενεργειακής αυτονομίας μπορεί να γίνει δεκτό μόνο αν μιλάμε για 1 ή 2 ανεμογεννήτριες μικρού μεγέθους.

Και προφανώς το είπε γιατί ο κόσμος ανησυχεί σοβαρά όταν ακούει τέτοια πράγματα.

Σε κάθε περίπτωση, αντίστοιχο πρόγραμμα ετοιμάζεται στη Χάλκη σε συνεργασία με τη Citroen και δύο εταιρείες πράσινης ενέργειας.

Όπου επίσης λογικά θα τους έχουν ζώσει τα φίδια.

Μια σημείωση λοιπόν: η Τήλος είναι το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο νησί στην Ελλάδα από το 2018.

Με χρηματοδότηση από την Ε.Ε., αλλά χωρίς σπόνσορες εταιρείες αυτοκινήτων.

Με μία ανεμογεννήτρια και μία συστοιχία από φωτοβολταϊκά.

Για τον Αϊ-Στράτη υπάρχει αντίστοιχο σχέδιο ενεργειακής αυτονομίας με μία ανεμογεννήτρια, φωτοβολταϊκά και σύστημα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Και τη ΔΕΗ μόνο σε ρόλο εφεδρείας.

Μην μπαίνουμε σε λεπτομέρειες. Ο καθένας μπορεί να τα ψάξει αυτά στο Διαδίκτυο. Αλλά η διαφορά για τον Μητσοτάκη είναι η λέξη Volkswagen.

Γιατί τίποτα δεν ενδιαφέρει αυτόν τον άνθρωπο αν κάποιες ιδιωτικές εταιρείες δεν βγάζουν κέρδος.

Και οτιδήποτε από το οποίο βγάζει κέρδος μια εταιρεία για τον Μητσοτάκη είναι πολιτική αιχμής.

Στα περιβαλλοντικά, στην Υγεία, στο ασφαλιστικό σύστημα, στα πανεπιστήμια, παντού.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL