Live τώρα    
28°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
28 °C
25.2°C30.8°C
3 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
25 °C
23.0°C26.4°C
3 BF 58%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
31 °C
28.8°C34.3°C
2 BF 48%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
26 °C
24.7°C28.8°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
26 °C
25.9°C26.3°C
4 BF 47%
ΝΔ / Νομοσχέδιο εξυπηρέτησης της COSCO
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΝΔ / Νομοσχέδιο εξυπηρέτησης της COSCO

Cosco

Την ημέρα που η COSCO είχε κληθεί να απολογηθεί στην Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων για παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα απόβλητα των πλοίων, η κυβέρνηση της αφαιρεί την αρμοδιότητα ελέγχου! Συνολικά η Ν.Δ. με τον νόμο που ψήφισε χθες αφαιρεί τις 13 από τις 15 αρμοδιότητες της ΡΑΛ! Την ίδια ώρα, η Κομισιόν με επιστολή της απειλεί την Ελλάδα με πρόστιμα για την κατάργηση της ΡΑΛ, ενώ και ο ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσε ονομαστική ψηφοφορία στη Βουλή.

Σαντορινιός: Την καταργείτε διότι θα ήλεγχε τα απόβλητα

«Καταργείτε τη ΡΑΛ. Τη μετατρέπετε σε γνωμοδοτικό όργανο», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός, αποκαλύπτοντας ότι η ρύθμιση ήρθε επειδή η ΡΑΛ θα ήλεγχε τα απόβλητα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. «Τη φέρνετε για να εξυπηρετήσετε συγκεκριμένα συμφέροντα. Ο υπουργός δεν μπορεί να επιβάλει πρόστιμα γιατί είναι αντισυμβαλλόμενο μέρος στις συμβάσεις παραχώρησης. Σε όποιο δικαστήριο και να πάει, θα πέσει και το ξέρετε», επεσήμανε.

«Δεν νοείται η συγκεκριμένη αρχή να έχει αρμοδιότητες που εκτείνονται μέχρι σε κατοικίες, πρόσωπα, επιχειρήσεις, τις οποίες έχει μόνο η Επιτροπή Ανταγωνισμού», ισχυρίστηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, υποστηρίζοντας ότι «λόγω αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων είχε προκληθεί σύγχυση».

Μιχαηλίδης: Σκανδαλώδης

«Ευνουχίζετε μια ακόμα ανεξάρτητη αρχή, προκειμένου να μην εποπτεύει την εφαρμογή των επενδυτικών υποχρεώσεων -για παράδειγμα, της COSCO- και την επιβολή της σχετικής ρήτρας που προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης», είπε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Μιχαηλίδης, κάνοντας λόγο για «σκανδαλώδη» τροπολογία.

Αναφερόμενος στην επιστολή της Κομισιόν, που προειδοποιεί την Ελλάδα με πρόστιμα, ο υπουργός είπε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιτίθεται στην κατάργηση αρμοδιοτήτων της ΡΑΛ χωρίς αυτές να ασκούνται από άλλη δημόσια αρχή. «Όμως ασκείται από άλλη αρχή και αυτή η αρχή είναι το υπουργείο», πρόσθεσε. «Πέρυσι μας λέγατε να μην ανησυχούμε διότι υπάρχει η ΡΑΛ και αυτά θα βάζει τα πρόστιμα. Σήμερα ότι τα βάζει το υπουργείο», αντέδρασε ο Ν. Σαντορινιός.

«Τυχόν επιβολή ποινικών ρητρών για παραβάσεις των συμβάσεων παραχώρησης απευθείας από το αντισυμβαλλόμενο μέρος υπουργείο Ναυτιλίας καθίσταται ευχερώς ακυρωτέα σε οποιοδήποτε χρόνο από οποιοδήποτε δικαστήριο, διαιτητικό ή της χώρας», προειδοποιεί και ο πρόεδρος της ΡΑΛ Παναγιώτης Αγγελόπουλος.

ΚΚΕ: Ασυδοσία στα λιμάνια

«Όταν οι δήθεν ανεξάρτητες αρχές πάνε να υλοποιήσουν τις αρμοδιότητές τους και δεν αρέσουν στην κυβέρνηση, τότε τους αφαιρείτε τις αρμοδιότητες», τόνισε η εισηγητής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «αποδυναμώσατε από τις περισσότερες αρμοδιότητές της τη ΡΑΛ σε δικαίωμα έρευνας, αλλά και επιβολής κυρώσεων, ώστε η ασυδοσία των μονοπωλίων, όπως το κινέζικο στον Πειραιά, που καταπατάει συμφωνίες παρανόμως, να εξυπηρετείται. Το ίδιο γίνεται και σε άλλους επιχειρηματίες, παραδείγματος χάριν των στερεών και υγρών αποβλήτων, ώστε να μην βρίσκουν κανένα εμπόδιο».

Επισημαίνεται ότι η κυβέρνηση έφερε την κατάργηση της ΡΑΛ με τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας αφού είχαν κληθεί οι φορείς στη Βουλή, με αποτέλεσμα να μην κληθεί η ΡΑΛ! Με την τροπολογία καταργούνται οι κανονιστικές, ελεγκτικές, εποπτικές και ρυθμιστικές αρμοδιότητες της ΡΑΛ και δη εκείνες που πραγματοποιούνται παρουσία εισαγγελέως.

COSCO: Ετοιμάζει ιδιωτική πλοηγική υπηρεσία

Ρυθμίσεις με ονοματεπώνυμα ψήφισε η κυβέρνηση. Με χαριστική τροπολογία υπέρ των εφοπλιστών μείωσε τα πρόστιμα για την παραβίαση των διατάξεων που αφορούν το όριο του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης ναυτικών, που ήταν από 300 έως 1.000 ευρώ, στα 300 έως 500 ευρώ...

«Για ένα πλοίο 50 ατόμων η υπέρβαση του ωραρίου για λίγα λεπτά συνεπάγεται πρόστιμο 15.000 - 25.000 ευρώ. Αν το συνδυάσετε με την πραγματική εικόνα (προβλήματα στον κατάπλου, καθυστερήσεις κ.λπ.), καταλαβαίνεται ότι χρειάζεται εξορθολογισμός», είπε ο Γ. Πλακιωτάκης. «Την φέρατε για ένα ακτοπλόο που συστηματικά παραβιάζει τα ωράρια», του επεσήμανε ο Ν. Σαντορινιός.

Με άλλη διάταξη πλήττεται η Πλοηγική Υπηρεσία, καθώς της αφαιρεί τα έσοδα. Πλέον τα πλοία θα μπορούν να μπαίνουν «ανέμελα» στα λιμάνια χωρίς πλοηγό και με ευθύνη του πλοιάρχου τους εφόσον έχει δίπλωμα α΄και β΄τάξης. «Εξυπηρετείτε συμφέροντα μικροεφοπλιστών» και «ικανοποιείτε αυτό που πάντα ήθελε η COSCO: να κάνει ιδιωτική πλοηγική υπηρεσία», υπογράμμισε ο Ν. Σαντορινιός, ενώ ο Α. Μιχαηλίδης προειδοποίησε ότι «θέτετε σε κίνδυνο τη ναυσιπλοΐα στα λιμάνια».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL