Live τώρα    
"Άδειασμα" Σαμαρά για την αντιπολιτευτική τακτική της Ν.Δ.
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Άδειασμα" Σαμαρά για την αντιπολιτευτική τακτική της Ν.Δ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ

Σε σοβαρό εσωκομματικό πρόβλημα αναδεικνύεται για τη Ν.Δ. η αντιπολιτευτική γραμμή του κόμματος, τόσο στη διαδικασία των προγραμματικών δηλώσεων, που ολοκληρώνεται σήμερα το βράδυ, όσο και γενικότερα από εδώ και στο εξής. Την ώρα που ο Αντ. Σαμαράς "φλερτάρει" με την πόλωση και ονειρεύεται την επιστροφή στα "Ζάππεια", κορυφαία στελέχη του κόμματός του τον πιέζουν να δείξει συναίνεση προς την κυβέρνηση, επικαλούμενοι και το... βεβαρημένο κυβερνητικό παρελθόν του ιδίου και του κόμματός του.

Οι αποκλίνουσες απόψεις στο εσωτερικό της Συγγρού φάνηκαν και στην αμήχανη αντίδραση του κόμματος το βράδυ της Κυριακής στην ομιλία του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα. Η Ν.Δ. δεν εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση, παρά περιορίστηκε σε ένα "άτυπο" σχόλιο, με το οποίο προανήγγειλε πως το κόμμα "θα στηρίξει την εθνική προσπάθεια για συμφωνία με τους εταίρους, αρκεί να μην οδηγήσει η κυβέρνηση τη χώρα στη ρήξη με την Ευρωζώνη". Με την ίδια διαρροή, η Συγγρού τονίζει την "έντονη ανησυχία" του τέως πρωθυπουργού και τον "βαθύ προβληματισμό" του "για όσα ακούστηκαν", αφού ο Αντ. Σαμαράς πίστευε πως οι προγραμματικές δηλώσεις θα "ξαναγράφονταν από την αρχή" και η κυβέρνηση θα έδειχνε σημάδια πολιτικής κυβίστησης.

Διαφωνίες

Το γεγονός ότι η Ν.Δ. περιορίστηκε στην ως άνω διαρροή δείχνει και το διαφορετικό μήκος κύματος στο οποίο κινήθηκαν πολλά "γαλάζια" στελέχη, στη σύσκεψη που έγινε υπό τον κ. Σαμαρά αμέσως μετά την εκφώνηση των προγραμματικών δηλώσεων από τον πρωθυπουργό. Στη σύσκεψη μετείχαν ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής Ευ. Μεϊμαράκης, οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι Κυρ. Μητσοτάκης, Αδ. Γεωργιάδης και Ν. Βρούτσης και άλλα κορυφαία "γαλάζια" στελέχη, πολλοί εκ των οποίων έστειλαν μήνυμα στον τέως πρωθυπουργό να... μην βιάζεται.

Βεβαίως, οι πληροφορίες ώς αργά χθες το βράδυ επέμεναν πως ο Αντ. Σαμαράς ετοίμαζε για σήμερα το απόγευμα μία σκληρή αντιπολιτευτική ομιλία, με ένα βασικό διλημματικό επιχείρημα, με το οποίο θα επιχειρήσει να εμφανιστεί... δικαιωμένος σε κάθε περίπτωση: αν η κυβέρνηση οδηγηθεί σε αναδίπλωση, τότε ο ίδιος θα υποστηρίξει ότι όλα όσα έλεγε προεκλογικά και όσα έκανε ως πρωθυπουργός ήταν μονόδρομος, ενώ αν η κυβέρνηση οδηγηθεί σε ρήξη, τότε θα αποδειχθεί πως προεκλογικά δεν κινδυνολογούσε, αλλά "επεσήμαινε τους πραγματικούς κινδύνους", όπως λένε συνεργάτες του.

Κυρ. Μητσοτάκης: "Όχι στην αριστερή παρένθεση"

Πάντως, το βασικό επιχείρημα που χρησιμοποιεί ο τέως πρωθυπουργός για να γαντζωθεί στον προεδρικό θώκο της Ν.Δ., δηλαδή αυτό περί "αριστερής παρένθεσης", δεν φαίνεται να πείθει τους "γαλάζιους". «Δεν έχουμε καμία πρόθεση να σας δούμε ως αριστερή παρένθεση διότι αν συμβεί αυτό, θα σημαίνει ότι έχει αποτύχει η διαπραγμάτευση και αυτό κανείς δεν το θέλει», είπε χθες στη Βουλή, απευθυνόμενος στα κυβερνητικά έδρανα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Κυρ. Μητσοτάκης, ενώ, απευθυνόμενος στον υπουργό Οικονομικών, Γ. Βαρουφάκη, τον διαβεβαίωσε πως "πηγαίνει στο Eurogroup έχοντας τη στήριξη όλου του κοινοβουλίου και τη στήριξη της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη διαπραγμάτευση». «Θα στηρίξουμε μια συμφωνία για τη λύση που είναι επωφελής για τον τόπο, όχι μια εξέλιξη που θα ρίξει τη χώρα στα βράχια», είπε και ο εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ. Κ. Καραγκούνης, στον ρAlpha, προσπαθώντας να "ισορροπήσει" μεταξύ της γραμμής Σαμαρά, αλλά και της επικρατούσας άποψης στο εσωτερικό του κόμματος...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0