Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.1°C21.3°C
2 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.5°C19.4°C
2 BF 70%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.0°C16.6°C
3 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.6°C18.6°C
1 BF 70%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.8°C17.9°C
2 BF 52%
Social media / Πώς γίνεται η εξαπάτηση των καταναλωτών και τι να προσέξετε
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Social media / Πώς γίνεται η εξαπάτηση των καταναλωτών και τι να προσέξετε

social media πληκτρολόγιο υπολογιστης
pixabay.com

«Πεδίον δόξης λαμπρόν» βρήκε η «συνήθης ύποπτη» μερίδα των αντιεπαγγελματιών εμπόρων αυτές τις 147 ημέρες που διαρκεί το lockdown-2, καθώς μετέρχεται τεχνάσματα που σκοπό έχουν να εξαπατήσουν τους αγοραστές. Εκμεταλλευόμενοι την μικρή εμπειρία των Ελλήνων καταναλωτών από διαδικτυακές αγορές, και ειδικά όσον αφορά τις συναλλαγές δια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εφαρμόζουν  διάφορες αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Έξι είναι οι κυριότερες από αυτές τις πρακτικές οι οποίες εμφανίστηκαν μετά τους περιορισμούς που τέθηκαν στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19. Και τούτο καθώς προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις  πωλήσεις μέσω των social media.

Κατόπιν τούτου, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων εξέδωσε αναλυτικές οδηγίες προς τους καταναλωτές που πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω των social media.

Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώνονται:

  1. Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
  2. Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να  δυσχεραίνεται ο εντοπισμός  των προμηθευτών.
  3. Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.
  4. «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
  5. «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
  6. Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

Το υπουργείο Ανάπτυξης συνιστά προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για:

Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

  • Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
  • Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης .

Επιπρόσθετα συστήνονται:

Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).

Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.

Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες,.
Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.

Ισχυρή σύσταση απευθύνει το υπουργείο να μην γίνεται παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση πραγματοποιείται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών.

Οι καταγγελίες υποβάλλονται στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή μέσω  email  στις διευθύνσεις  [email protected]   και [email protected]   ή  μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook:  @dimea.ypanep  

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL