Με πρόσχημα την αγροτική κρίση και τις διεκδικήσεις των αγροτών σε όλη την Ευρώπη, η Κομισιόν υιοθετεί ρυθμίσεις υπέρ της βιομηχανίας των αγροχημικών και σε βάρος της δημόσια υγείας και του περιβάλλοντος.
Όπως επισημαίνει το ελληνικό γραφείο της Greenpeace «με αφορμή την αγροτική κρίση, συμβαίνει μια τραγική και εξαιρετικά επικίνδυνη χαλάρωση των ευρωπαϊκών κανονισμών για την προστασία του περιβάλλοντος και συγκεκριμένα:
-Η Κομισιόν αποσύρει τον ευρωπαϊκό κανονισμό Sustainable Use Regulation (SUR) που προβλέπει μείωση 50% στη χρήση φυτοφαρμάκων ως το 2030
-Συζητά ως «λύση» σχέδιο νόμου υπέρ των νέων μεταλλαγμένων
Η περιβαλλοντική οργάνωση υπογραμμίζει ότι η χαλάρωση των κανονισμών για τα φυτοφάρμακα και τα μεταλλαγμένα υπονομεύει την ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, οδηγεί σε ακόμη βαθύτερη κρίση τους αγρότες και ωφελεί μόνο τη βιομηχανία αγροχημικών που κατασκευάζει και εμπορεύεται τα χημικά φυτοφάρμακα και τα μεταλλαγμένα (παλιά και νέα).
Παράλληλα επισημαίνει ότι «τα πρώτα θύματα της κατάρρευσης της βιοποικιλότητας και της επιδεινούμενης κρίσης είναι οι αγρότες, που πλήττονται πρώτοι απ’ όλους. Πληρώνουν με την υγεία και τη μείωση του εισοδήματός τους τις επιπτώσεις των φυτοφαρμάκων».