Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
11.8°C17.0°C
2 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
15 °C
11.8°C16.2°C
1 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
14.3°C16.0°C
1 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
13.2°C16.8°C
3 BF 77%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
10 °C
9.9°C12.3°C
0 BF 100%
Τέμπη / Το πόρισμα «καίει» τη ΝΔ - Η φωτιά τον Ιούλιο του 2019 κατέστρεψε το κέντρο τηλεδιοίκησης
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τέμπη / Το πόρισμα «καίει» τη ΝΔ - Η φωτιά τον Ιούλιο του 2019 κατέστρεψε το κέντρο τηλεδιοίκησης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κώστας Καραμανλής
INTIME/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΔΩΝΑΣ

Πλήρως εκτεθειμένη βρίσκεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς και το πόρισμα των 228 σελίδων της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων τη βάζει σαφώς στο κάδρο των ευθυνών, αν και όπως έχει ήδη αναφέρει η ίδια η Επιτροπή το πόρισμα δεν ασχολείται με τον καταλογισμό ή τον επιμερισμό ευθυνών.

Ωστόσο στη σελίδα 29 του πολυσέλιδου πορίσματος αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα - Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα - Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας (μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’)».

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στη συνέχεια το πόρισμα αναφέρει:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Στο πλαίσιο αυτό η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού με τους σταθμούς της Λάρισας και των Ν. Πόρων να αποτελούν τα δύο άκρα του τμήματος αποκλεισμού. Η διαχείριση της κυκλοφορίας στο τμήμα αυτό γίνεται αναγκαστικά και αποκλειστικά με εξασφάλιση ελεύθερης γραμμής, μετά από τις κατάλληλες ενέργειες των σταθμαρχών των σταθμών Λάρισας και Ν. Πόρων. Το κανονιστικό πλαίσιο με το οποίο γίνεται η διαχείριση της κυκλοφορίας περιγράφεται στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης (ΓΚΚ). Το παραπάνω κανονιστικό πλαίσιο συμπληρώνεται και από τις εκάστοτε εγκυκλίους που εκδίδει η Διεύθυνση Κυκλοφορίας (ΔΚ) του ΟΣΕ, στις οποίες δηλώνονται τροποποιήσεις και χρηστικές πληροφορίες που ισχύουν για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους και για συγκεκριμένα τμήματα γραμμής/σταθμούς».

Όπως σχολιάζει και ο πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, με ανάρτησή του στο Facebook, «με λίγα λόγια τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε μετά τον Ιούλιο του 2019».

https://www.facebook.com/kostas.genidounias/posts/pfbid0ne4bpq5MmMSeY5aDfNnJj3iErpPaCsi7XwoZtSxkCxQPq5qSDQttrdEo4ksPKviQl?__cft__[0]=AZXemje2n0g2UmKfsPUjuWzI0t44l6vdejqZSNdzufeAKpwsu_5_Y0AbYGXaQIaiwb9M82asz-zXPlJGSzmY-58T7U3laE_dRxZl-pBs-yVrg5_X_3fV5mKZNrO3pGTsWSpQl3mIbPlIZHUo7mV8oAMR&__tn__=%2CO%2CP-R

Αντιδρώντας, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία το «πόρισμα Μητσοτάκη» για τα Τέμπη ξεσκεπάζει τη συγκάλυψη Μητσοτάκη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο ίδιος σημειώνει ότι το πόρισμα «αναδεικνύει τις ευθύνες των Μητσοτάκη και Καραμανλή» αναφέροντας αναλυτικά ότι «η τηλεδιοίκηση στο τμήμα Λάρισα - Θεσσαλονίκη δεν λειτουργούσε από τον Ιούλιο του 2019. Επίσης στη Λάρισα λειτουργούσε τοπικός πίνακας χειρισμού και όχι τηλεδιοίκηση, όπως επέμενε ο κ. Γεραπετρίτης, ενώ ο σταθμάρχης "έβλεπε" το τρένο μόνο για 2,8 χλμ από την έξοδο της Λάρισας και όχι για 12 χλμ που έλεγε η κυβέρνηση. Το σύστημα ETCS, που δεν ολοκληρώθηκε με ευθύνη Καραμανλή, θα μπορούσε να έχει αποτρέψει τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Η εκπαίδευση του μοιραίου σταθμάρχη ήταν ελλιπής και ανεπαρκής, ενώ η μετάταξή του κακώς έγινε».

Υπενθυμίζεται ότι η υπερασπιστική γραμμή της ΝΔ βασίστηκε στην προσπάθειά της να θολώσει τα νερά σχετικά με την τηλεδιοίκηση, παίζοντας με τις λέξεις. Συγκεκριμένα ο κ. Γεραπετρίτης μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής είχε δηλώσει ότι υπήρχε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, προσπαθώντας ξεκάθαρα να μπερδέψει όσους δεν έχουν ειδικές γνώσεις και να δώσει τίτλους στα φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης.

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι ξεκαθάριζαν με κάθε ευκαιρία ότι τηλεδιοίκηση δεν υπάρχει, καθώς αυτή σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί κάποιος να γνωρίζει που βρίσκεται το κάθε τρένο σε όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας. Ωστόσο ο κ. Γεραπετρίτης χρησιμοποιώντας τη λέξη τηλεδιοίκηση και τη φράση «τοπικός χειρισμός» που υπήρχε στο σταθμαρχείο Λάρισας επιχείρησε να προκαλέσει σύγχυση.

Αξίζει εδώ να υπενθυμίσουμε και το φιάσκο του εξαφανισμένου μέχρι τότε υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου ο οποίος κατά την επίσκεψή του στο σταθμαρχείο Λάρισας προσπάθησε να πείσει ότι δήθεν λειτουργεί το «κέντρο τηλεδιοίκησης», ωστόσο ο σταθμάρχης Λάρισας ο οποίος έλαβε τον λόγο αμέσως μετά τον υφυπουργό δήλωσε ξεκάθαρα ότι «Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Υπάρχει ο τοπικός χειρισμός».

«Βλέπει 3,5 (χλμ) από την έξοδο του σταθμού και 1,5 με 2 χλμ από το νότιο τμήμα. Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση θα έβλεπε μέχρι το Πλατύ» σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε αυτό που σήμερα καταγράφει και το πόρισμα της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών:

«Βγήκε εντελώς εκτός λειτουργίας τον Ιούλιο του 2019. Από το 2019 μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται δε ότι καθώς ο υφυπουργός αισθάνθηκε πλήρως εκτεθειμένος και ότι τα ψέματά του αποκαλύφθηκαν, ζήτησε μέσω του διευθυντή συντήρησης του ΟΣΕ, Ζαχαρία Στουρνάρα, ο οποίος συνόδευε τον κ. Παπαδόπουλο, να σταματήσει να μιλά ο σταθμάρχης και να κλείσουν οι τηλεοπτικές κάμερες.

Λίγο νωρίτερα, ο υφυπουργός, πιστός στη γραμμή της δημιουργία σύγχυσης με τις λέξεις είχε δηλώσει: «Για αυτό είμαστε σήμερα εδώ στο σταθμαρχείο Λάρισας να δείξουμε ότι αυτός ο πίνακας, το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί και λειτουργούσε και την νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος. Δυστυχώς δεν χρησιμοποιήθηκε».

Τέλος υπενθυμίζουμε ότι το πόρισμα έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις καθώς δεν κλήθηκαν να καταθέσουν  άνθρωποι - «κλειδιά» για την διαλεύκανση της τραγωδία, όπως ο πρόεδρος του Σωματείου των Μηχανοδηγών.

Ολόκληρο το πόρισμα της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL