Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
13.1°C17.3°C
3 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
11.3°C14.6°C
2 BF 70%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
11.5°C14.4°C
3 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.3°C15.2°C
2 BF 70%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
10 °C
10.4°C10.4°C
1 BF 74%
ΡΑΣ / Το ξέσπασμα της προέδρου μετά τα ψέματα Μητσοτάκη - «Φτάνει με τις δολοφονίες χαρακτήρα»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΡΑΣ / Το ξέσπασμα της προέδρου μετά τα ψέματα Μητσοτάκη - «Φτάνει με τις δολοφονίες χαρακτήρα»

Η Ιωάννα Τσιαπαρίκου στη Βουλή
(EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)

Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, μέσω ανάρτησής της στο Facebook, απαντάει σε έντονους τόνους στην κυβερνητική «στοχοποίηση» της ΡΑΣ, μιλώντας για «διασυρμό, ψέματα και δολοφονία χαρακτήρων»

Τονίζοντας, ότι «η απόφαση της ΡΑΣ και εμού προσωπικά να σεβαστούμε το θεσμικό ρόλο μιας ανεξάρτητης Αρχής και να εργαζόμαστε όπως επιτάσσει η νομοθεσία έχει εκληφθεί ως αδυναμία και ένδειξη ενοχής», παραθέτει ένα ένα τα ψέματα που έχουν διατυπωθεί στη δημόσια σφαίρα, με σκοπό να λάμψει η αλήθεια.

Πρώτο ψέμα, όπως αναφέρει είναι ότι «Η ΡΑΣ είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών». Όπως τονίζει «η ΡΑΣ είναι υπεύθυνη απολύτως να επιβάλλει στον ΟΣΕ την υποχρέωση να καταρτίσει, να καταγράψει και να κοινοποιήσει τις διαδικασίες που προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Από τη στιγμή που οι διαδικασίες αυτές κατατεθούν στη ΡΑΣ, η ευθύνη υλοποίησης και απαρέγκλιτης εφαρμογής τους αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του ΟΣΕ». Παράλληλα, προσθέτει ότι «Την ίδια ευθύνη έχει η Hellenic Train και οι υπόλοιπες Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις, μέσω του Σχεδίου Διαχείρισης Ασφαλείας της, με τη διαφορά ότι αυτό κατατέθηκε απευθείας στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ΕΡΑ), ο οποίος ενέκρινε και την πιστοποίηση ασφαλείας, με 24 μάλιστα προβληματικά σημεία προς συμμόρφωση».

Το δεύτερο ψέμα κατά την Ιωάννα Τσιαπαρίκου, είναι ότι η «Η ΡΑΣ είναι υπεύθυνη για την εκπαίδευση των Σταθμαρχών».

Αυτό κατά την πρόεδρο της ΡΑΣ δεν ισχύει, καθώς «Σύμφωνα με τον ν.4632/19 αρθ.65, παρ.6: οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και ο διαχειριστής υποδομής ευθύνονται για το επίπεδο κατάρτισης και των προσόντων του προσωπικού τους που επιτελεί βασική εργασία ασφάλειας». Η ΡΑΣ, σύμφωνα με το ν.3911/11 είναι υπεύθυνη μόνο για την εποπτεία και τη διεξαγωγή εξετάσεων των μηχανοδηγών και εκδίδει την ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης».

Προχωρώντας στην αποδόμηση του τρίτου ψέματος, έχει σημασία να τονιστεί ότι η συγκεκριμένη απάντηση, αποτελεί και διάψευση των ισχυρισμών του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος στην συνέντευξή του στον Σταύρο Θεοδωράκη υποστήριξε ότι «οι γραμμές είναι δικές μας. Η ανάπτυξη των γραμμών είναι πάλι δικιά μας. Τα τρένα είναι των Ιταλών και προσέξτε υπάρχει το κράτος και υπάρχει και ένας Ρυθμιστής. Μην ξεχνάμε τον Ρυθμιστή! Ο Ρυθμιστής έχει τη δουλειά να ελέγχει όλους τους εποπτευόμενους, να βαράει καμπανάκια, θα δούμε αν τον έκανε αυτόν τον ρόλο του»

Η αλήθεια είναι όμως κατά την πρόεδρο της Αρχής, ότι η ΡΑΣ με 5 πιστοποιημένους επιθεωρητές Μηχανικούς, διεξήγαγε ποιοτικούς, δειγματοληπτικούς ελέγχους στον ΟΣΕ και τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις, με τακτικούς και αιφνίδιους ελέγχους, κοινοποιούσε τις Μη Συμμορφώσεις και επέβαλε την άμεση αποκατάστασή τους. Μάλιστα, συμπλήρωσε, ότι «αυτές είναι οι κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων και η πρακτική που ακολουθείται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση».

Η Ιωάννα Τσιαπαρίκου διευκρινίζει ότι η ΡΑΣ «όποτε εντόπιζε κινδύνους για την ασφάλεια χτυπούσε εγκαίρως το «καμπανάκι» προς όλους τους εμπλεκόμενους, ΟΣΕ, Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις, υπουργείο και αυτό αποδεικνύεται εύκολα από τόνους αλληλογραφίας σχετικής με κινδύνους ασφάλειας: κίνδυνοι ηλεκτροπληξίας, κίνδυνοι πυρκαγιάς από πυκνή βλάστηση, κίνδυνοι ελλιπούς εκπαίδευσης, κίνδυνοι εργασιακής κόπωσης, κίνδυνοι υπέρβασης ταχυτήτων, κίνδυνοι σε ισόπεδες διαβάσεις, κλπ., κλπ., κλπ. Αυτά για αρχή».

Καταλήγει, διευκρινίζοντας ότι «θα επανέλθουμε και η «αλήθεια και το Δίκιο θα επικρατήσει».

Αναλυτικά η ανάρτησή της:

«Φτάνει με το διασυρμό, τα ψέματα και τις δολοφονίες χαρακτήρα

Η απόφαση της ΡΑΣ και εμού προσωπικά να σεβαστούμε το θεσμικό ρόλο μιας ανεξάρτητης Αρχής και να εργαζόμαστε όπως επιτάσσει η νομοθεσία έχει εκληφθεί ως αδυναμία και ένδειξη ενοχής.

Επειδή οφείλουμε να δώσουμε απαντήσεις στον ελληνικό λαό και πρωτίστως στις οικογένειες των θυμάτων αποσαφηνίζουμε.

ΨΕΜΑ 1ο: Η ΡΑΣ είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών

ΑΛΗΘΕΙΑ: Η ΡΑΣ είναι υπεύθυνη απολύτως να επιβάλλει στον ΟΣΕ την υποχρέωση να καταρτίσει, να καταγράψει και να κοινοποιήσει τις ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ που προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Από τη στιγμή που οι ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ αυτές κατατεθούν στη ΡΑΣ, η ευθύνη υλοποίησης και απαρέγκλιτης εφαρμογής τους αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του ΟΣΕ.

Την ίδια ευθύνη έχει η Hellenic Train και οι υπόλοιπες Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις, μέσω του Σχεδίου Διαχείρισης Ασφαλείας της, με τη διαφορά ότι αυτό κατατέθηκε απευθείας στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ΕΡΑ), ο οποίος ενέκρινε και την πιστοποίηση ασφαλείας, με 24 μάλιστα προβληματικά σημεία προς συμμόρφωση.

ΨΕΜΑ 2ο: Η ΡΑΣ είναι υπεύθυνη για την εκπαίδευση των Σταθμαρχών

ΑΛΗΘΕΙΑ: Ν.4632/19 αρθ.65, παρ.6: «Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και ο διαχειριστής υποδομής ευθύνονται για το επίπεδο κατάρτισης και των προσόντων του προσωπικού τους που επιτελεί βασική εργασία ασφάλειας».

Η ΡΑΣ, σύμφωνα με το ν.3911/11 είναι υπεύθυνη ΜΟΝΟ για την εποπτεία και τη διεξαγωγή εξετάσεων των ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΩΝ και εκδίδει την ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης.

ΨΕΜΑ 3ο: Η ΡΑΣ έπρεπε να εποπτεύει και να «χτυπήσει καμπανάκια»

ΑΛΗΘΕΙΑ: Η ΡΑΣ με 5 πιστοποιημένους επιθεωρητές Μηχανικούς, διεξήγαγε ποιοτικούς, δειγματοληπτικούς ελέγχους στον ΟΣΕ και τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις, με τακτικούς και αιφνίδιους ελέγχους, κοινοποιούσε τις Μη Συμμορφώσεις και επέβαλε την άμεση αποκατάστασή τους. Αυτές είναι οι κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων και η πρακτική που ακολουθείται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όποτε εντόπιζε κινδύνους για την ασφάλεια χτυπούσε εγκαίρως το «καμπανάκι» προς όλους τους εμπλεκόμενους, ΟΣΕ, Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις, Υπουργείο και αυτό αποδεικνύεται εύκολα από τόνους αλληλογραφίας σχετικής με κινδύνους ασφάλειας: κίνδυνοι ηλεκτροπληξίας, κίνδυνοι πυρκαγιάς από πυκνή βλάστηση, κίνδυνοι ελλιπούς εκπαίδευσης, κίνδυνοι εργασιακής κόπωσης, κίνδυνοι υπέρβασης ταχυτήτων, κίνδυνοι σε ισόπεδες διαβάσεις, κλπ., κλπ., κλπ.

Αυτά για αρχή. Θα επανέλθουμε. Η Αλήθεια και το Δίκιο θα επικρατήσει».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL