Επιβεβαίωση της λογικής του «βλέποντας και κάνοντας» της κυβέρνησης Μητσοτάκη όπως και πέρυσι με την φονική εισβολή της Δέλτα αποτελούν τα όσα είπε στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής Δημοσθένης Σαρηγιάννης.
Με τα κρούσματα να έχουν επιστρέψει σε πενταψήφια νούμερα και το νέο καλοκαιρινό κύμα να είναι σε εξέλιξη, ο κ. Σαρηγιάννης κατ' αρχήν ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται περί... έκπληξης. «Η καμπύλη αύξησης της διασποράς ακολουθεί μια υπολογισμένη, τελείως προβλεπόμενη πορεία ... οι παραλλαγές Όμικρον 4 και Όμικρον 5 στις οποίες οφείλεται, ξεπερνούν σε σημαντικό βαθμό την ανοσία ... υπάρχει πτώση ανοσίας ανάλογα με το πότε έκανε κανείς τη δόση ή νόσησε ... ταυτόχρονα, έχουμε χαλαρώσει τα μέτρα και έχουμε και τουριστικές ροές», όπως είπε.
Υπογράμμισε επίσης ότι «δεν έχουμε επαρκές testing» ζήτησε αυτή η ζημιά «να αναταχθεί. Όχι μόνο θα ξέρουμε καλύτερα τι συμβαίνει επιδημιολογικά, αλλά κυρίως θα μπορούμε να σταματάμε νωρίτερα τη διασπορά, όπως έχουμε κάνει νωρίτερα με επιτυχία ... τα τεστ θα πρέπει να επανέλθουν σε σημαντικό βαθμό, τουλάχιστον του ΕΟΔΥ σε περιοχές που υπάρχει μεγάλη αύξηση της διασποράς».
Όσον αφορά το πού θα φτάσουν τα επιδημιολογικά μεγέθη, όσον αφορά τα κρούσματα ο κ. Σαρηγιάννης είπε ότι «με τα τεστ που κάνουμε αυτή τη στιγμή, τα όχι πάρα πολλά, περιμένουμε ότι θα φτάσουμε τις 20.000, ίσως και λίγο παραπάνω, μέχρι τις 15 Ιουλίου ... έχουμε τιμές 20.000-25.000 στα σενάρια που "τρέχουμε". Εξαρτάται και από τις τουριστικές ροές ... αν φτάσουμε γρήγορα στις 20.000-25.000 κρούσματα, εκεί θα αρχίσει να κάνει κορύφωση το κύμα».
Παράλληλα, έκανε σαφές ότι είναι θέμα τύχης το τι θα συμβεί τον Αύγουστο, καθώς στην χώρα μας πρακτικά δεν υπάρχει κανένα υποχρεωτικό περιοριστικό μέτρο. «Θα εξαρτηθεί από το πώς θα αναπτυχθεί η δυναμική διασποράς της πανδημίας στις χώρες προέλευσης των τουριστών που θα έρχονται από το τέλος Ιουλίου ως τον Αύγουστο. Είναι χώρες της Μεσογείου, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία», όπως εξήγησε.
Ζήτησε επαναφορά υποχρεωτικότητας της μάσκας, ειδικά:
- σε εσωτερικούς χώρους, μαγαζιά και επιχειρήσεις, όπου υπάρχει μεγάλη επαφή των εργαζόμενων με το κοινό
- σε δραστηριότητες όπως οι κατασκηνώσεις, που «είναι πολύ εύκολο και πολύ χρήσιμο»
Τελειώνοντας, ο κ. Σαρηγιάννης επανέλαβε το πάγιο εδώ και δύο χρόνια αίτημά του για εγκατάσταση μηχανημάτων καθαρισμού του αέρα σε κλειστούς χώρους και μέσα μεταφοράς. Και σε μία αναφορά που κάποιος θα μπορούσε να ερμηνεύσει στο πλαίσιο της εκλογολογίας, είπε ότι «τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν να μπαίνουν στα ΜΜΜ. Γι' αυτό, βάζω στοίχημα»...

