Τον σεβασμό στους ευρωπαϊκούς θεσμούς και τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου αντέταξε ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος στις απόψεις του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, ο οποίος χαρακτήρισε "νεοφιλελεύθερη επιβράβευση της ανευθυνότητας στις διαπροσωπικές σχέσεις, που τις υποβιβάζει σε απλή συναλλαγή" το σύμφωνο συμβίωσης και για τα ομόφυλα ζευγάρια.
Με επιστολή του ο Ν. Παρασκευόπουλος διαβεβαίωσε τον προκαθήμενο της ελλαδικής Εκκλησίας ότι "η νομοθετική πρωτοβουλία της Πολιτείας με κανέναν τρόπο δεν συνιστά εύνοια ή, πολύ περισσότερο, προτίμηση ενός άλλου είδους γάμου ή υποτίμηση της οικογένειας", ξεκαθάρισε ωστόσο ότι "η Πολιτεία οφείλει να σέβεται την επιλογή των ανθρώπων, πιστών ή όχι, να διαμορφώνουν και άλλες μορφές σχέσεων αγάπης και συνύπαρξης, πέραν του γάμου, παρέχοντας ένα πλαίσιο νομικών εγγυήσεων που θα διασφαλίζει την παρουσία των ευάλωτων μερών και θα συμβάλλει σε μια αρμονική κοινωνική συμβίωση".
Και ο υπουργός Δικαιοσύνης κατέληξε: "Αντιλαμβάνομαι ότι για την Εκκλησία η επαφή των ομοφύλων συνιστά αμαρτία, γνωρίζω όμως επίσης καλά ότι για την έννομη και δη τη συνταγματική τάξη συνιστά δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό και τη διαφορά. Άλλωστε η χώρα μας σέβεται τους θεσμούς της Ευρώπης και μάλιστα τις σχετικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Δεν είναι καθόλου αμελητέο ζήτημα μάλιστα το γεγονός ότι η διεθνής κοινότητα, ιδίως τα περισσότερα κράτη της Ευρώπης έχουν αναγνωρίσει ανάλογο θεσμό και καλούν τη χώρα μας να πράξει το ίδιο".