Φωνές, παροξυσμός και παράνοια στην κουζίνα
The bear
(διαθέσιμο από τη Vodafone TV και το Disney+)
Το «The bear» είναι μια σαρωτική δημιουργία του Κρίστοφερ Στόρερ και διαδραματίζεται ως επί το πλείστον στην κουζίνα ενός τριτοκλασάτου εστιατορίου. Εκεί συναντάμε τον Κάρμι Μπερζάτο, έναν βραβευμένο σεφ που διακρίθηκε σε ένα ακριβό εστιατόριο της Νέας Υόρκης. Όμως η αυτοκτονία του αδελφού του άφησε πίσω της ένα χρεωμένο ιταλικό σαντουιτσάδικο της κακιάς ώρας, κι έτσι λοιπόν ο καταξιωμένος σεφ αναγκάζεται να γυρίσει πίσω στην οικογένειά του προκειμένου να αναβιώσει αυτό το παραμελημένο αχούρι. Ταυτόχρονα, πρέπει να εξισορροπήσει τις εύθραυστες σχέσεις με την οικογένειά του και να κουμαντάρει τις άγριες ισορροπίες και τους κραδασμούς ανάμεσα στα μέλη του προσωπικού.
Στην εποχή των τηλεοπτικών σεφ, της υπερπροσφοράς σε μαγειρικούς μύθους και της αγιοποίησης της γευσιγνωσίας, το «The bear» σερβίρει μια νευρώδη ματιά στη βρόμικη, υστερική και φωνακλάδικη πλευρά της κουζίνας. Το «The bear» είναι μια εξοντωτική εμπειρία, καθώς σε πιάνει από τα μούτρα και σε πετάει σ’ ένα περιβάλλον τραμπουκισμού, μανιασμένων εξάρσεων και στρατιωτικής πειθαρχίας. Το καυστικό χιούμορ και η προσεγμένη σκιαγράφηση των χαρακτήρων λειτουργούν σαν αντίβαρα και σωσίβια απέναντι στον πνιγηρό και κλειστοφοβικό μικρόκοσμο της κουζίνας, με τους ατμούς, τις κατσαρόλες και τα τηγάνια να συμβάλλουν στην κλιμάκωση της φρενίτιδας.
Η πίεση του χρόνου, οι ψυχολογικές μεταπτώσεις,, η μικροπολεμική ανάμεσα στους χαρακτήρες, οι καθημερινοί νευρικοί κλονισμοί και η ψυχολογική αποφόρτιση μετά το τέλος της βάρδιας αποτελούν τις πρώτες ύλες για τα συμπαγή επεισόδια.
Τελικά, μέσα από τον παροξυσμό, τα ντεσιμπέλ και τις φωνακλάδικες συγκρούσεις προκύπτουν μερικά σοφά συμπεράσματα για τη δύναμη της συντροφικότητας, χωρίς η σειρά να γίνεται ούτε στιγμή χειριστική ή να ποντάρει στο εύκολο συναίσθημα.
Ειλικρίνεια και ψυχανάλυση σε μια κωμωδία με τον Χάρισον Φορντ
Shrinking
(διαθέσιμο από την Apple TV)
Ενας ψυχοθεραπευτής περνάει μια δύσκολη φάση ζωής, καθώς από τη μία δεν έχει ξεπεράσει τον πρόσφατο θάνατο της συζύγου του κι από την άλλη παλεύει να ανταποκριθεί στις ανάγκες της πατρότητας. Παίρνει λοιπόν την παράδοξη απόφαση να εφαρμόσει μια νέα μέθοδο παρεμβατικής ψυχολογίας και να λέει ευθέως στους ασθενείς του πώς πραγματικά αισθάνεται γι’ αυτούς. Ωστόσο, ο βετεράνος συνάδελφος και μέντοράς του, που έχει διαφορετική άποψη, αντιδρά στη νέα πρακτική.
Το «Shirinking» είναι ακόμα μία σειρά για τις νευρώσεις και τα τραγικωμικά αδιέξοδα των προνομιούχων, στο πνεύμα του «Fleabag» ή ακόμη και του «BoJack Horseman», αλλά διαθέτει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα: τον ανεκμετάλλευτο από το Χόλιγουντ Τζέισον Σέγκελ και φυσικά έναν από τους τελευταίους αυστηρά κινηματογραφικούς αστέρες, τον Χάρισον Φορντ, ο οποίος φέτος εμφανίζεται εις διπλούν στην τηλεόραση, μιας και υπάρχει το γουέστερν «1923».
Είναι ανακουφιστικό να βλέπεις τον Χάρισον Φορντ να μην βρίσκεται στην καρδιά ενός πανάκριβου blockbuster και, το κυριότερο, να μην παίρνει στα σοβαρά τον εαυτό του και να διασκεδάζει με νευρωτικά αστεία και αστικές ιδιοτροπίες στον ρόλο του δρ Φιλ Ρόουντς, ενός ψυχοθεραπευτή της Γνωσιακής Συμπεριφορικής Θεραπείας. Ευτυχώς, οι σεναριογράφοι στηρίζονται στην έμφυτη τάση του ίδιου του Φορντ για γκρίνια και του προσφέρουν τις πιο δηλητηριώδεις ατάκες με κοφτερή γλώσσα.
Ποιες είναι οι ηθικές εκτιμήσεις ενός «ψυχολογικού εκδικητή», όπως αυτοαναγορεύεται ο χαρακτήρας του Τζέισον Σέγκελ, και τι συμβαίνει όταν κηρύττεις την αξία της ευθύβολης ειλικρίνειας σε όσους χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη; Η σειρά δείχνει τις συνέπειες των ανορθόδοξων και ενίοτε απερίσκεπτων μεθόδων του μπερδεμένου ήρωα και ελπίζουμε να διατηρήσει το «γουντιαλενικό» της ύφος σε όλη τη σεζόν και να μην ξεπέσει σε ρουτινιάρικα αστεία και γλυκανάλατα διδάγματα ζωής.
Μια ενναλακτική βρετανική κωμωδία σε έναν κόσμο με υπερδυνάμεις
Extraordinary
(διαθέσιμο από τη Vodafone TV και το Disney+)
Μπορεί η τελευταία δεκαετία να έχει προσφέρει περισσότερο περιεχόμενο με υπερήρωες απ’ όσο αντέχει ένας μέσος θεατής, ωστόσο η νέα σειρά του Disney+ διαθέτει τουλάχιστον μια ανανεωμένη ματιά στο ήδη στο κουρασμένο είδος. Το «Extraordinary» έρχεται με την υπογραφή των παραγωγών του «Killing Eve», επομένως έχει έναν λόγο παραπάνω για να διεκδικεί το ενδιαφέρον μας. Διαδραματίζεται σε έναν κόσμο όπου όλοι οι άνθρωποι αναπτύσσουν από μια ξεχωριστή σούπερ δύναμη την ημέρα που ενηλικιώνονται. Όλοι εκτός από την Τζεν, η οποία φτάνει την ηλικία των 25 και δεν έχει καμία υπερδύναμη να τη χαρακτηρίζει. Το «Extraordinary» είναι η βρετανική απάντηση στη σαρωτική, εφηβική λαίλαπα της Marvel και τη σοβαροφάνεια της DC και πρόκειται για μια καλογραμμένη, γλυκόπικρη κωμωδία για το πώς ένας συνηθισμένος άνθρωπος μπορεί να βρει τον δρόμο του σε έναν κόσμο που όλοι πετάνε ή έχουν οποιαδήποτε απίθανη υπερδύναμη.
Στη σειρά πρωταγωνιστεί η Μάιρεντ Τάιερς, που είδαμε στο «Belfast» του Κένεθ Μπράνα, η οποία υποδύεται μια «συνηθισμένη» ηρωίδα που ζει σε ένα διαμέρισμα στο Ανατολικό Λονδίνο και νιώθει ανήμπορη να προκόψει στη ζωή της, καθώς παραμένει εγκλωβισμένη στην ίδια δουλειά, σε ένα κατάστημα ειδών για πάρτι, ενώ το αγόρι της έχει την ικανότητα να πετάει. Κάπου ανάμεσα σε οξυδερκές σίτκομ και κοινωνική δραμεντί, το «Extraordinary» συνδυάζει τις γερές δόσεις σουρεαλισμού με μπόλικο αθυρόστομο χιούμορ και το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον απολαυστικό και αξιοπρεπές.