Live τώρα    
35°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
35 °C
33.1°C35.8°C
3 BF 32%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
33 °C
31.3°C33.6°C
3 BF 55%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
33 °C
33.0°C35.4°C
2 BF 52%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
29 °C
28.8°C29.7°C
3 BF 70%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
33 °C
31.8°C32.9°C
4 BF 31%
Μισέλ Φράνκο στην «Α» / Διαμορφώνουμε αναμνήσεις βάσει αυτού που θέλουμε να πιστέψουμε
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μισέλ Φράνκο στην «Α» / Διαμορφώνουμε αναμνήσεις βάσει αυτού που θέλουμε να πιστέψουμε

misel frnako
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Η Τζέσικα Τσαστέιν και ο Πίτερ Σάρσγκαρντ συμπρωταγωνιστούν στο δράμα «Memory» του Μισέλ Φράνκο («Sundown»). Η καθημερινότητα μιας ανύπαντρης μητέρας που μεγαλώνει μια έφηβη κόρη θα πάρει ανησυχητική τροπή όταν θα συναντήσει έναν παλιό της συμμαθητή. Η ταινία προβλήθηκε στις περασμένες Νύχτες Πρεμιέρας παρουσία του ίδιου του Φράνκο, κάτι που μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του γι’ αυτό το απαιτητικό ψυχόδραμα γύρω από δύο χαμένες ψυχές που ψάχνουν μια παρηγορητική αγκαλιά. Μάλιστα, ο Σάρσγκαρντ απέσπασε το βραβείο Ερμηνείας στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας. Η ταινία θα αρχίσει να προβάλλεται την Πέμπτη 20 Ιουνίου από τη Spentzos Film

Η σχέση των δύο ηρώων μεταβάλλεται διαρκώς από την αμοιβαία καχυποψία στη συναισθηματική σύνδεση. Πώς δουλέψατε με τους ηθοποιούς αυτά τα πολύπλοκα συναισθήματα;

Για τη συγκεκριμένη ιστορία βασιστήκαμε απόλυτα στο σενάριο. Δεν την ανακαλύψαμε κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και δεν βρήκαμε στις πρόβες τις διάφορες πτυχές της προσωπικότητας των χαρακτήρων. Υπήρξαν, φυσικά, κάποιες προσθήκες και ορισμένοι αυτοσχεδιασμοί από την Τζέσικα Τσαστέιν και τον Πίτερ Σάρσγκαρντ, ειδικά στις πρόβες, όμως όλες οι ψυχολογικές λεπτομέρειες, ο διάλογος και ο ρυθμός της αφήγησης είχαν ήδη αποτυπωθεί με ξεκάθαρο τρόπο στις σελίδες του σεναρίου.

Οπως και σε προηγούμενες ταινίες σας, όπως το «Chronic» με τον Τιμ Ροθ, έχετε χαρακτήρες που φροντίζουν ανήμπορους ανθρώπους ή εργάζονται με βαριά αρρώστους. Τι σας τραβάει σε αυτό το αίσθημα συμπόνιας και στις δοκιμασίες γύρω από αυτό;

Ολοι οι χαρακτήρες των ταινιών μου είναι με κάποιον τρόπο τραυματισμένοι ψυχολογικά. Και λόγω αυτού αναπτύσσουν μια ξεχωριστή σχέση με εκείνους που χρειάζονται βοήθεια ή είναι υπερβολικά εύθραυστοι για να λειτουργήσουν εύκολα στην κοινωνία. Μου αρέσει να εξερευνώ τη δυναμική ανάμεσα στους εξαιρετικά ευαίσθητους ανθρώπους και σε εκείνους που εξαρτώνται από τη βοήθεια των αγαπημένων τους ή εκείνους που έχουν ανάγκη τη φροντίδα για να επιβιώσουν. Σε αυτό το πεδίο υπάρχει χώρος εξερεύνησης των πιο έντονων ανθρώπινων συναισθημάτων. Πρέπει, όμως, και να είσαι υπεύθυνος για να κινηματογραφήσεις τους ανθρώπους σε στιγμές ευαλωτότητας.

Ο ρόλος της Σίλβια γράφτηκε έχοντας κατά νου την Τσαστέιν ή ανέλαβε τον ρόλο αφού είχε γραφτεί το σενάριο;

Το σενάριο είχε ήδη γραφτεί και στην ίδια την Τζέσικα είχε αρέσει τόσο που μου ζήτησε να μην αλλάξω τίποτα και να το γυρίσουμε ως είχε. Περάσαμε μαζί περίπου τρεις μέρες συζητώντας και αναλύοντας τις σκηνές, και εκεί κάναμε κάποιες μικρές προσαρμογές. Πάντα υπάρχει περιθώριο να ανακαλύψεις πράγματα για κάτι που έχεις γράψει ο
ίδιος και μου αρέσει πολύ να δουλεύω με την Τζέσικα γιατί καταλαβαίνει απόλυτα τι θέλω να πω - μερικές φορές καλύτερα κι από μένα. Βλέπει πολλά επίπεδα στην ιστορία και δεν στέκεται ποτέ στην επιφάνεια των πραγμάτων. Προσωπικά, ως σκηνοθέτης έχω τον τελευταίο λόγο γιατί κάποιος πρέπει να είναι επικεφαλής και να πει «ναι» ή
«όχι» στις προτάσεις και στις ιδέες των ηθοποιών ή του διευθυντή φωτογραφίας ή του μοντέρ. Όμως δεν είμαι αυταρχικός και δεν θέλω να επιβάλλω τις απόψεις μου σε κανέναν. Ειδικά σε έμπειρους ηθοποιούς, όπως η Τζέσικα
Τσαστέιν και ο Πίτερ Σάρσγκαρντ, που είναι τόσο καλλιεργημένοι και νοιάζονται τόσο παθιασμένα για το καλό σινεμά. Είναι εις βάρος της ταινίας και ανόητο να είσαι αμετακίνητος από τις ιδέες σου.

Το «Memory» αφηγείται μια σπαραξικάρδια ιστορία με μια συγκινητική εξέλιξη, όμως αποφεύγεις πεισματικά τους μελοδραματισμούς.

Οσο πιο συναισθηματική είναι μια ταινία τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη μου να αποφεύγω τα συναισθηματικά κλισέ. Πρέπει η ταινία να δείχνει αληθινή και αυτός είναι ο δύσκολος δρόμος. Το εύκολο είναι να δώσεις στο κοινό τα γνώριμα μελοδραματικά κλισέ για να το κάνεις να συγκινηθεί. Όμως τότε το έμπειρο κοινό και οι καλά καταρτισμένοι θεατές θα σε απορρίψουν και δεν θα δεχθούν
αυτό που πας να κάνεις.

Γιατί χρησιμοποίησες τόσο έντονα το τραγούδι «A whiter shade of pale» των Procol Harum;

Είναι ένα από τα πιο νοσταλγικά και μελαγχολικά τραγούδια που έχουν γραφτεί ποτέ. Είναι απλώς ιδιοφυές. Βασικά, έχει τις ρίζες του στην κλασική μουσική και ιδιαίτερα στον Μπαχ. Επίσης μου αρέσει που οι στίχοι του είναι
αφηρημένοι και ανοιχτοί σε ερμηνείες. Δεν θα επέλεγα ποτέ ένα τραγούδι που οι στίχοι του θα σχολίαζαν ή θα εξηγούσαν κάτι από την ταινία, αυτό θα ήταν ανόητο.

Η ταινία αφήνει αναπάντητα ερωτήματα και κενά. Θεωρείς ότι δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε τη μνήμη μας;

Η μνήμη είναι κάτι υποκειμενικό. Αν πούμε στον εαυτό  μας πολλές φορές ένα ψέμα, στο τέλος θα το πιστέψουμε. Επίσης, θεωρώ ότι συχνά διαμορφώνουμε τις αναμνήσεις μας με βάση αυτό που θέλουμε να πιστέψουμε. 

Ξέρεις, τελικά, τι συνέβη στο παρελθόν στη ζωή των δύο χαρακτήρων ή γνωρίζεις όσα και οι θεατές;

Δεν ξέρω ακριβώς. Ξέρω αρκετά όμως, κυρίως ως προς τον ψυχισμό τους, ώστε να πω την ιστορία τους. Δεν ανήκω στους σκηνοθέτες που θέλουν να έχουν πλήρη εικόνα για ολόκληρη τη ζωή των ηρώων τους προτού γυρίσουν την ταινία. Δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο νομιμοποιεί απαραίτητα οποιανδήποτε ταινία ή ότι κάνει πιο κινηματογραφικό το αποτέλεσμα.

Εχεις έτοιμη άλλη μια ταινία με την Τσαστέιν, σωστά;

Ναι, τη γυρίσαμε πέρυσι και ονομάζεται «Dreams». Μου αρέσει πολύ να συνεργάζομαι μαζί της γιατί την εμπιστεύομαι και με εμπιστεύεται. Ελπίζω να γυρίσουμε κι άλλες ταινίες μαζί στο μέλλον

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL