Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.2°C21.2°C
3 BF 71%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
17 °C
13.6°C19.4°C
2 BF 78%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.7°C19.4°C
3 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
25 °C
22.7°C24.8°C
6 BF 33%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.8°C18.5°C
0 BF 82%
Βίκυ Καρατζόγλου στην «Α» / Καμία συμπεριφορά δεν δίνει σε κάποιον το δικαίωμα να γίνει κακοποιητικός
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Βίκυ Καρατζόγλου στην «Α» / Καμία συμπεριφορά δεν δίνει σε κάποιον το δικαίωμα να γίνει κακοποιητικός

ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ
Φωτογραφία για την Αυγή Παύλος Παρασκευάς

Συναντηθήκαμε με τη Βίκυ Καρατζόγλου ένα ζεστό πρωί στο δροσερό πάρκο της Κηφισιάς. Η κουβέντα μας είχε ήδη ξεκινήσει πριν καν διατυπωθεί η πρώτη ερώτηση. Με απόλυτα εξομολογητική διάθεση μας μίλησε για τον ερχομό της από τη Δράμα στην Αθήνα, την προσωπική της ιστορία με τις δυσκολίες στην αρχή, που τις κουβάλησε για πολύ καιρό, αλλά και για το Πανελλήνιο Σωματείο Ελλήνων Τραγουδιστών (ΠΣΕΤ), όπου είναι ταμίας, στο πλευρό πολλών γυναικών που το συνθέτουν και βγαίνουν μπροστά.  Όμως αυτό που γέμιζε με χαμόγελο το πρόσωπό της είναι η νέα της ολοκληρωμένη και πολυσυλλεκτική δισκογραφική δουλειά, που κυκλοφορεί ήδη από την Panik Oxygen.

KAΡΑΤΖΟΓΛΟΥ
Φωτογραφία για την Αυγή Παύλος Παρασκευάς

Εκτός από τον Γιάννη Χριστοδουλόπουλο, τραγούδια έγραψαν οι Στέργιος Γαργάλας, Κώστας Φασουλάς, Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, Δημήτρης Ντάσκας, Δήμητρα Γαλάνη, Νίκος Μωραΐτης, Φωτεινή Λαμπρίδη, Χρυσόστομος Καραντωνίου, Κώστας Λειβαδάς, Παντελής Θαλασσινός, Αυγή Αυλωνίτη, Ελένη Φωτάκη, Μαρία Παπαγεωργίου, Σταύρος Σταύρου, Χάρης Γκατζόφλιας,  Άρης Δαβαράκης και Λεωνίδας Μπαλάφας. Η εμπιστοσύνη όλων αυτών των ανθρώπων στον δεύτερο δίσκο της επιβεβαιώνει τη λαμπρή μουσική διαδρομή που θα έχει η Βίκυ Καρατζόγλου στον χώρο της μουσικής. Αρκεί να ακούσει κανείς τον δίσκο για να καταλάβει τις δυνατότητες της φωνής της και τον μοναδικό τρόπο της να σου πετάει τις λέξεις στα αυτιά σου και στην καρδιά σου. Αυτή είναι η Βίκυ Καρατζόγλου.

Καινούργιος πολυσυλλεκτικός δίσκος με έναν πολύ ιδιαίτερο τίτλο. Πες μου γι’ αυτόν.

Τρία λεπτά και κάτι. Εκτός από το ότι είναι συνήθως η διάρκεια ενός τραγουδιού πάνω κάτω, είναι και ο χρόνος κάθε τραγουδιού που μπορούσε να με πάρει μαζί του στις δύσκολες στιγμές μου και να με μεταφέρει κάπου αλλού. Είτε αυτό ήταν το παιδικό μου δωμάτιο, με τις δυσκολίες της εφηβείας που μεγαλώναμε και εγώ ήθελα να φύγω από τη Δράμα και να ονειρευτώ το τραγούδι και τη διαδρομή αυτή που ήθελα να κάνω, είτε ήταν άλλες στιγμές στη ζωή μου μεγαλώνοντας στην Αθήνα, που ήθελα να δραπετεύσω από τις δυσκολίες. Πάντα αυτά τα τρία λεπτά και κάτι ήταν ικανά να με μεταφέρουν. Είναι αυτή η μαγική σχέση που έχουμε με τη μουσική, είναι αυτή η πολυτέλεια που μας προσφέρει η μουσική, το να μπορούμε να χαθούμε σε έναν άλλον κόσμο.

Πώς καταλαβαίνεις ότι αυτά είναι τα τραγούδια που θα μπουν στον δίσκο;

Έχω τον παραγωγό μου, τον Αντώνη Θυσιάδη, που έχει τρομερό ένστικτο και βλέπει τα πράγματα απ’ έξω. Γιατί εγώ πολλές φορές θέλω να πω ένα τραγούδι επειδή νομίζω ότι μου πηγαίνει, ενώ τελικά μπορεί να μην μου πηγαίνει, μπορεί να θέλω να πω ένα τραγούδι γιατί εκτιμώ πάρα πολύ τον συνθέτη ή τον στιχουργό, αλλά όντως να μην μου ταιριάζει, και νομίζω ότι ο παραγωγός κάνει ακριβώς αυτή τη δουλειά. Είχαμε πολλές επιλογές ευτυχώς.  Έμειναν τραγούδια απ’ έξω. Τα τραγούδια ήρθαν επειδή πραγματικά με εξέφραζαν εκείνη τη στιγμή και συνδέθηκα. Δεν υπάρχει συνταγή ή τουλάχιστον εγώ δεν την ξέρω ακόμα. Είναι η δεύτερη δισκογραφική δουλειά μου.

Νιώθεις ότι σε αυτόν τον δίσκο είσαι ακόμα πιο εσύ από τον πρώτο;

Φυσικά. Αυτός ο δίσκος είναι ο καθρέφτης μου. Και στιχουργικά αλλά και ενορχηστρωτικά. Γιατί είναι ένας ήχος που ήθελα να έχω. Πιο φρέσκος ήχος. Αρκετά ηλεκτρικός και επειδή μέσα μου κουβαλάω μια λαϊκή πλευρά, αυτές οι ενορχηστρώσεις με βοήθησαν να βγει αυτή η πιο φρέσκια πλευρά του λαϊκού τραγουδιού που εγώ έχω στο μυαλό μου. Αγαπώ πολύ το λαϊκό τραγούδι, απλώς ήθελα να το κάνω με έναν διαφορετικό τρόπο. Οι ενορχηστρώσεις του Δημήτρη Σιάμπου στα περισσότερα κομμάτια, αλλά και του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου στα δικά του συνέβαλαν σε αυτό.

Αν έπρεπε να διαγράψεις όλα τα τραγούδια και να κρατήσεις ένα ποιο θα ήταν;

Στη φάση αυτή νιώθω υπέροχα με το «Ένα κάτι» του Γιάννη Χριστοδουλόπουλου. Εκφράζει την πιο δυναμική μου πλευρά. Μιλάει για έναν έρωτα με τον πιο δυναμικό τρόπο που θα μπορούσε να εκφραστεί.

Με ποιους μοιράζεσαι τα τραγούδια σου πριν κυκλοφορήσουν;

Με την αδερφή μου και τον άντρα μου. Είναι πάντα ειλικρινείς και αντικειμενικοί όσο γίνεται. Και η αδερφή μου επειδή έχει και γνώσεις μουσικές μού λέει και πράγματα για τον τρόπο που ερμηνεύω, πράγματα που μπορεί να της αρέσουν ή και όχι. Δεν θα ρωτούσα ποτέ τη μητέρα μου, ας πούμε. Θα μου έλεγε μόνο καλά.

ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ
Φωτογραφία για την Αυγή Παύλος Παρασκευάς

Πόσο δύσκολο είναι να βγάλεις σήμερα έναν ολόκληρο δίσκο;

Πολύ. Δεν υπάρχουν πια πωλήσεις και οι εταιρείες δεν έχουν κέρδος από την κυκλοφορία ενός δίσκου. Τα έξοδα είναι πολλά. Οι καλλιτέχνες δεν μπορούν να βγάλουν αυτά τα λεφτά και να τα πάρουν πίσω. Είναι οικονομικό το ζήτημα. Υπάρχει τόση πληροφορία, όλα είναι διαθέσιμα παντού, γιατί ο άλλος να πάει να αγοράσει το CD σου; Μιλάω για φυσικό προϊόν γιατί εμένα ο δίσκος μου θα κυκλοφορήσει έτσι.

Τα χρήματα που χρειάζονται για το στούντιο είναι πολλά. Αν δεν έχεις από πίσω μια εταιρεία να σε στηρίξει, όπως εγώ έχω την Panik Oxygen, είναι πολύ δύσκολο. Χρειάζεσαι πλέον και πολλά χρήματα για την επικοινωνία. Δεν θα κάτσεις να ακούσεις έναn ολόκληρο δίσκο για να αγαπήσεις τον καλλιτέχνη και να περιμένεις να έρθει στην πόλη σου.  Έχει χαθεί η μαγεία.  Όμως υπάρχει αυτή η αμεσότητα, υπάρχει η ευκαιρία που μπορεί να μηn δινόταν σε έναν άνθρωπο που είναι στην επαρχία και τώρα μπορεί να τον φτάσει ένα κομμάτι.  Ή να φτιάξει κάποιος ένα κομμάτι και να φτάσει στον υπολογιστή και στα ραδιόφωνα. Εγώ ήθελα να έχω ένα ολόκληρο CD για να πω ότι τουλάχιστον μπόρεσα να δείξω όλες τις πλευρές μου. Είναι μια ολόκληρη ιστορία.

Είσαι αρκετά δραστήρια στο νέο σωματείο, με μια σύνθεση γεμάτη γυναίκες για το οποίο χάρηκα πολύ. Ποιος είναι ο ρόλος σου και τι είναι αυτό το σωματείο;

Είμαι ταμίας. Οι γυναίκες έχουν πάρει αυτήν τη στιγμή τα πράγματα στα χέρια τους. Νιώθω ότι με το MeToo ξεκίνησε μια μεγαλύτερη απελευθέρωση των γυναικών. Βγήκαν άνθρωποι που φοβόντουσαν και μίλησαν. Αυτό μπορεί να έδωσε μια δύναμη στις γυναίκες.

Τι έρχεται να κάνει αυτό το σωματείο, λοιπόν;

Παλιά δεν ασχολούνταν οι άνθρωποι με τα σωματεία γιατί δεν υπήρχε και τόσο μεγάλη οικονομική ανάγκη. Στηρίζουμε το σωματείο για να μπορέσει να βγει μπροστά και να κατακτήσει κάποια πράγματα.  Όλα αυτά τα χρόνια που οι αμοιβές ήταν καλύτερες δεν ασχολήθηκε κανείς με το να υπάρξει ένα επίδομα ή να πληρωνόμαστε οι καλλιτέχνες όταν πηγαίνουμε σε μια εκπομπή ή να σκεφτεί την ασφάλισή του ή τους συναδέλφους που δεν είχαν να ζήσουν. Σε τόσο δύσκολες εποχές που ζούμε αναγκαστήκαμε, και βάζω και τον εαυτό μου μέσα, να δούμε τι συμβαίνει γύρω μας.

Δεν θα πήγαινες, λοιπόν, σήμερα σε μια εκπομπή χωρίς να πληρωθείς;

Κοίτα, όλοι πάμε γιατί δεν υπάρχει νομικά κάτι να σε καλύπτει ακόμα και δεν μπορείς να πεις δεν έρχομαι. Στην ΕΡΤ που το είχαμε κερδίσει και είχε αποφασιστεί να πληρωνόμαστε για τη συμμετοχή μας εγώ πληρώθηκα για όλες τις εκπομπές που πήγα και όλοι οι καλλιτέχνες.  Έχει γίνει ένα βήμα. Περισσότεροι από 700 καλλιτέχνες ζήτησαν να πληρώνονται για τη συμμετοχή τους στις εκπομπές και η ΕΡΤ το δέχτηκε. Το καταφέραμε εμείς.  Ήταν η πρώτη μας νίκη. Με τη βοήθεια και των υπόλοιπων σωματείων, φυσικά, και άλλων ανθρώπων εκτός σωματείων. Το σωματείο αυτή τη στιγμή ακούει και συλλέγει πληροφορίες και ζητήματα για να βγει μπροστά και να διεκδικήσει.

Το σωματείο είναι ανοιχτό και για καταγγελίες για κακοποιητικές συμπεριφορές και τέτοια ζητήματα;

Το σωματείο θα είναι κοντά σε οποιονδήποτε συνάδελφο χρειαστεί βοήθεια. Και το σωματείο και εμείς ως άτομα.

ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ
Φωτογραφία για την Αυγή Παύλος Παρασκευάς

Ποιες ήταν οι δυσκολίες στη δική σου διαδρομή;

Από την αρχή, από τα πρώτα χρόνια ακόμα, βρέθηκα αντιμέτωπη με συμπεριφορές κακοποιητικές.  Ήμουν μόνο 18 χρονών, ένα κορίτσι μόνο του που κατέβηκε από την επαρχία στην Αθήνα, και είχα αρχίσει να ζω πράγματα που ήταν παράλογα για την ηλικία μου. Στη συνέχεια ήρθα σε πολύ δύσκολη θέση παρά πολλές φορές. Τηλεφωνήματα στο σπίτι μου μέσα στη νύχτα με σεξουαλικό περιεχόμενο από ανθρώπους του χώρου, που εγώ νόμισα ότι ήταν άνθρωποι που με προστάτευαν. Και ενώ πίστεψα ότι κατάφερα να τα διαχειριστώ, τελικά μετά από χρόνια κατάλαβα πως εκείνη η περίοδος της ζωής μου με έκανε να χάσω τον εαυτό μου. Κλείδωσα.  Άλλαξα.  

Έχασα τον αυθορμητισμό μου και προσπάθησα να μεγαλώσω και να δείχνω πιο σοβαρή για να αντιμετωπίσω αυτές τις συμπεριφορές. Βλέπω τον εαυτό μου σε παλαιότερα βίντεο πάνω στη σκηνή και βλέπω τη συστολή που απέκτησα, δεν ήταν επιλογή μου, αλλά ήταν ο μόνος τρόπος που είχα να προστατευτώ. Ακόμα και τώρα παλεύω με αυτό το θηρίο. Παλεύω να είμαι ο εαυτός μου, χωρίς να σκέφτομαι αν θα με παρεξηγήσουν, αν θα φανώ «εύκολη», αν θα με φέρει κάποιος σε δύσκολη θέση επειδή θα «φταίει» η συμπεριφορά μου. Καμία συμπεριφορά δεν δίνει το δικαίωμα σε κάποιον να γίνει κακοποιητικός, καμία συμπεριφορά δεν δικαιολογεί τη βία. Και κανένας δεν έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί τη δύναμη και τη θέση του για να προσβάλει και να χειραγωγήσει έναν άνθρωπο. Είμαι κάθετη σε αυτό.

ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ
Φωτογραφία για την Αυγή Παύλος Παρασκευάς

Από τη Δράμα ήθελες να φύγεις;

Η Δράμα είναι μια κλειστή κοινωνία. Πέρα από την οικογένειά μου που ήταν πολύ ανοιχτή και υποστηρικτική, ήταν ένα κλειστό περιβάλλον που δεν μπορούσες να είσαι ελεύθερος. Τα πράγματα στην επαρχία είναι ακόμα λίγο πίσω.  Ήθελα να φύγω από όλα τα στερεότυπα που κουβαλάει μια επαρχιακή πόλη.  Ήθελα να έχω ελευθερία.

Πώς είναι η ζωή στην Αθήνα;

Ζω δυο πλευρές της: ως μητέρα ενός δωδεκάχρονου κοριτσιού, γνωρίζοντας τον κύκλο αυτόν γύρω από το σχολείο και τις δραστηριότητες της κόρης μου. Ζω και την πλευρά τη μαγική του χώρου μας που έχει ανοιχτά μυαλά, ανοιχτές αγκαλιές χωρίς διακρίσεις και στερεότυπα, χωρίς κολλημένους και ομοφοβικούς ανθρώπους. Σιχαίνομαι τον ρατσισμό και την αδικία. Σιχαίνομαι τους ανθρώπους που θέλουν να σε βάλουν σε καλούπια, που βολεύονται και δεν μπορούν να αγαπήσουν τον άλλον γι’ αυτό που είναι. Θέλω να αγαπάω τον άλλον για όλες τις πλευρές του και να μην θέλω να τον αλλάξω, και έτσι θέλω να με αγαπούν κι εμένα.

Τι ακολουθεί καλλιτεχνικά;

Ξεκινάμε με τον Νίκο Πορτοκάλογλου τις συναυλίες μας και θα είναι πολλές. 8 και 9 Ιουλίου στο Ηρώδειο θα γιορτάσουμε τα 40 χρόνια του Νίκου Πορτοκάλογλου και θα είμαι εκεί. Θα παίξουμε και σε διάφορα άλλα αθηναϊκά σημεία αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Είναι χαρά μου μεγάλη. Τον χειμώνα θα κάνω τα δικά μου live με την μπάντα μου.

Λατρεύω το τραγούδι σου «Περηφάνια» από τον προηγούμενο δίσκο. Ποια είναι η ιστορία πίσω από αυτό;

Αυτό το τραγούδι γράφτηκε από ένα στοίχημα. Το έγραψε ο Μπάμπης Βαρθακούρης. Με τον Μπάμπη τότε ετοιμάζαμε μια ολόκληρη δουλειά που δεν κυκλοφόρησε ποτέ.  Ήταν πιο ποπ, αλλά ωραία ποπ, που δίνεις χώρο στους μουσικούς, και τελικά καμία εταιρεία δεν θέλησε να το βγάλει. Θεωρούσαν ότι δεν είναι εμπορικό. Τότε γύρισε η αδερφή μου και του είπε, μας έχεις φλομώσει στα ροκ, γράψε ένα λαϊκό, ένα ζεϊμπέκικο να το χαρούμε. Φεύγει μέσα σε ένα δωμάτιο του σπιτιού και γυρίζει μετά από 5 λεπτά, μας παίζει το κομμάτι και εμείς βάζουμε τα κλάματα. Αυτός δεν έχει καταλάβει τι έχει κάνει. Για αρκετό καιρό, μάλιστα, μου έλεγε πως δεν ήταν αυτό το τραγούδι για μένα. Δεν είχε καταλάβει ότι έχει και μια τέτοια λαϊκή πλευρά.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL