Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.2°C26.3°C
2 BF 36%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.3°C26.0°C
3 BF 36%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C24.8°C
2 BF 52%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.6°C
2 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.9°C24.0°C
2 BF 38%
Εθνική Πινακοθήκη / Οι κλεμμένοι πίνακες, η ένοχη σιωπή της Μενδώνη και τα αναπάντητα ερωτήματα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Εθνική Πινακοθήκη / Οι κλεμμένοι πίνακες, η ένοχη σιωπή της Μενδώνη και τα αναπάντητα ερωτήματα

Λίνα Μενδώνη και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
(EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)

Παραμένουν τα ερωτηματικά που αφορούν την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αναφορικά με την υπόθεση των κλεμμένων πινάκων από την Πινακοθήκη αλλά και όσα συνέβησαν μετά τον εντοπισμό τους πριν από λίγες ημέρες από την αστυνομία.

Υπενθυμίζεται ότι το 2012 όταν εκλάπησαν από την Πινακοθήκη, λόγω των ανύπαρκτων μέτρων ασφαλείας, το «Γυναικείο κεφάλι» του Πικάσο, ο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» του Μοντριάν και ένα σχέδιο που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια, η Λίνα Μενδώνη ήταν γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο τότε Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής, εξέδωσε πόρισμα - κόλαφο μετά από έρευνα για τη μεγάλη κλοπή, αναφορικά με τους χειρισμούς της Εθνικής Πινακοθήκης και για τα σοβαρά κενά ασφαλείας.

Όπως τονίζει η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Σία Αναγνωστοπούλου, η Λ. Μενδώνη, «δε μας έχει πει ακόμα ούτε μισή λέξη για το αν εξέτασαν οι ειδικοί του υπουργείου Πολιτισμού τους πίνακες που βρήκαν».

«Πιστοποιήθηκε η γνησιότητά τους; Συντηρήθηκαν από ειδικούς; Υπήρχαν υπάλληλοι συντηρητές έργων τέχνης του ΥΠΠΟ, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για να διασφαλίσουν την ακεραιότητα του πίνακα από ενδεχόμενο ατύχημα; Τι σημαίνει η δήλωση “οι πίνακες ήταν σε καλή κατάσταση”;» σχολιάζει η ίδια.

Παράλληλα, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, ρωτά την υπουργό Πολιτισμού εάν θα συνεχιστούν οι έρευνες για το σχέδιο που εκλάπη πριν από 9 χρόνια, αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια και φέρεται να έχει καταστραφεί.

«Ο πίνακας του Πικασό, με την εμβληματική αφιέρωση “στον Ελληνικό Λαό, φόρο τιμής από τον Πικασό” αφού πρώτα “κακοποιήθηκε” σε μια ρεματιά στην Κερατέα, δυστυχώς χρησιμοποιήθηκε με τον πιο ανάρμοστο και ασεβή τρόπο και στην επικοινωνιακή φιέστα που έστησαν ο κ. Χρυσοχοΐδης και η κα Μενδώνη για την εξιχνίαση της κλοπής του. Το έργο τέχνης τοποθετήθηκε ως ντεκόρ θριάμβου της ελληνικής κυβέρνησης στη πανηγυρική συνέντευξη τύπου, εκτέθηκε στα φλας των δημοσιογράφων, έπεσε (!) και επανατοποθετήθηκε με γυμνά χέρια στη θέση του…», επισημαίνει η Σία Αναγνωστοπούλου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Σ. Αναγνωστοπούλου:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Δεν είναι η πρώτη φορά που η υπουργός Πολιτισμού βάζει την προσωπική της σφραγίδα σε εγκλήματα κατά της πολιτιστικής κληρονομιάς, αυτή τη φορά όμως προχωρά και ένα βήμα παραπέρα, τοποθετώντας ένα έργο τέχνης στο κέντρο μιας κακόγουστης φαρσοκωμωδίας.

Επιπλέον, η σημερινή υπουργός πολιτισμού που ήταν Γενική Γραμματέας το 2012, όταν εκλάπησαν τα τρία έργα από την Εθνική Πινακοθήκη, λόγω των ανύπαρκτων μέτρων ασφαλείας, δε μας έχει πει ακόμα ούτε μισή λέξη για το αν εξέτασαν οι ειδικοί του υπουργείου Πολιτισμού τους πίνακες που βρήκαν.

Πιστοποιήθηκε η γνησιότητά τους; Συντηρήθηκαν από ειδικούς; Υπήρχαν υπάλληλοι συντηρητές έργων τέχνης του ΥΠΠΟ, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για να διασφαλίσουν την ακεραιότητα του πίνακα από ενδεχόμενο ατύχημα; Τι σημαίνει η δήλωση “οι πίνακες ήταν σε καλή κατάσταση”; Θα συνεχιστούν οι έρευνες για τον τρίτο πίνακα που καταστράφηκε, ένα σχέδιο που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια;

Πόσες ιαχές μιας κούφιας αριστείας συνδέουν άραγε έναν ελαιοχρωματιστή καθ' ομολογίαν δράστη και αφοσιωμένο ”λάτρη της τέχνης”, μια υπουργό Πολιτισμού  που τσιμεντώνει και ακρωτηριάζει μνημεία και έναν υπουργό Προστασίας του Πολίτη που επαίρεται για τις κατασταλτικές του πρακτικές, ενώ έχει ακόμα ελεύθερο τον Παππά της Χρυσής Αυγής να τριγυρίζει ανάμεσα μας; Χρειαζόμαστε κάποιες απαντήσεις, όχι αλαζονικές φανφάρες».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL