"Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και το Μέγαρο θα έχουν στο μέλλον συνεργασία που επιτεύχθηκε μετά από σκληρή διαπραγμάτευση και με την ίδια την παρέμβαση του υπουργού" εξήγησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Στέφανος Τσιαλής παρουσιάζοντας χθες τον απολογισμό της χειμερινής περιόδου και τις καλοκαιρινές δραστηριότητές της. "Η συνεργασία ορίζει ανταλλαγή υπηρεσιών, η ΚΟΑ μπαίνει στο Μέγαρο, το οποίο γίνεται σπίτι της, θα έχει δικά της γραφεία, 25 συναυλίες τον χρόνο", διευκρινίζοντας πως "υπάρχουν ωστόσο λεπτομέρειες να διευθετηθούν". Όταν τον ρωτήσαμε εάν έχουν ρυθμιστεί τα χρέη του Μεγάρου προς την ΚΟΑ από την παρακράτηση των εσόδων για το ενοίκιο της αίθουσας προβών, διευκρίνισε ότι "ουσιαστικά έχει δρομολογηθεί η συνεργασία, κάτι που ωστόσο δεν σημαίνει με τίποτα ότι η ΚΟΑ παραιτείται από τις αξιώσεις της".
Από την πλευρά της η πρόεδρος του Συλλόγου των Μουσικών της ΚΟΑ, Νέλλη Οικονομίδου, επισήμανε πως κρατά "μια μικρή επιφύλαξη σε αυτή τη σύμβαση, όπου κάποιοι όροι", όπως είπε, "θα θέλαμε να βελτιωθούν ή να τροποποιηθούν προτάσεις που φέραμε στη διεύθυνση, στο Δ.Σ. του ΕΤΟΣ, στον υπουργό Πολιτισμού μέσω του κ. Δούρου, όπου βρήκαν θετική ανταπόκριση. Χαίρομαι που ο υπουργός στην ανακοίνωσή του αναγνωρίζει ότι είμαστε η πρώτη ορχήστρα της χώρας, θα θέλαμε αυτό να έχει αντίκρισμα και στις επιχορηγήσεις, να μπορούμε να κάνουμε τον προγραμματισμό που αντιστοιχεί στην πρώτη ορχήστρα και μας γεμίζει αισιοδοξία ότι θα δοθεί το πράσινο φως ώστε να καταφέρουμε να προκηρύξουμε τις κενές μας οργανικές θέσεις". Παράλληλα επισήμανε ότι "η ΚΟΑ δεν μπορεί να λογίζεται ως 'μόνιμη ορχήστρα του Μεγάρου', όπως την ήθελε ο τίτλος της επίσημης ανακοίνωσης του υπουργείου, "διότι είναι αυτοτελής...". Προς επίρρωση των λεγομένων της, η κ. Οικονομίδου διάβασε κείμενο του Χρήστου Λαμπράκη, του 1991, που έκανε λόγο για τη φιλοξενία της ΚΟΑ "που προβλέπεται ρητά στον ιδρυτικό νόμο του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής, κατά τη βούληση των Φίλων της Μουσικής και κατ' αποδοχή του κράτους".
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΑ έκανε λόγο για νέες συνεργασίες όπως η Ακαδημία Αθηνών, το Κέντρο Δελφών, καθως και χορηγικές στηρίξεις από πρεσβείες και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και ανέφερε τον Γερμανό αρχιμουσικό Κρίστοφ Πόπεν, που αποποιήθηκε την αμοιβή του γνωρίζοντας τα προβλήματα της χώρας και της Ορχήστρας.
Το πρόγραμμα
Η πρώτη συναυλία της θερινής σεζόν πραγματοποιείται στις 11 Ιουνίου στον κήπο του Βυζαντινού Μουσείου με την Ντόρα Μπακοπούλου, στις 6 Ιουλίου η Ορχήστρα συμπράττει με τον πιανίστα και συνθέτη Αλαίν Λεφέβρ και στις 14 Ιουλίου ερμηνεύει υπό τη μουσική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού την Πρώτη Συμφωνία του Μίκη Θεοδωράκη και το «Άξιον Εστί» με τους Δημήτρη Πλατανιά και Γιώργο Νταλάρα.
Μάνια Ζούση