«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη βαφτίζει και πάλι "επένδυση" το αδικαιολόγητο ξεπούλημα μιας ακόμη κρίσιμης αμυντικής βιομηχανίας, αφού πρώτα την οδήγησε στην απαξίωση» τονίζει τομεάρχη Εθνικής Άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Συμεών Κεδίκογλου αναφορικά με τις εξελίξεις στην ΕΛΒΟ που περνά στα χέρια Ισραηλινού ομίλου.
«Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), ο σημαντικότερος κατασκευαστής στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων ειδικού σκοπού στην Ελλάδα, που στο παρελθόν παρήγαγε τα φορτηγά Στάγερ του Στρατού, τα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού Λεωνίδας, τα άρματα μάχης Leopard 2HEL, καθώς και αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ, περνά πλέον εξολοκλήρου στην ιδιοκτησία του ομίλου Israel SK Group» σημειώνει σε σχετική δήλωσε ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Τονίζοντας ότι η αισιοδοξία της κυβέρνησης δεν δικαιολογείται από τα στοιχεία, ο Συμεών Κεδίκογλου επισημαίνει ότι «το 2021 η ίδια είχε προχωρήσει στην πώληση της ΕΛΒΟ σε δύο ισραηλινούς ομίλους (ένας εκ των οποίων ήταν η SK Group) και έναν ελληνικό, μοιράζοντας υποσχέσεις για θεαματική ανάπτυξη. Ωστόσο, αυτό που ήρθε ήταν θεαματική απαξίωση».
Όπως υπογραμμίζει «όχι μόνο δεν έγιναν επενδύσεις, όχι μόνο δεν πραγματοποιήθηκε μεταφορά τεχνογνωσίας, αλλά η ΕΛΒΟ, που υπολειτουργεί πλέον με μόλις 12 μισθωτούς εργαζόμενους, κατέγραψε το 2023 ζημιές άνω του 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα μοναδικά της έσοδα προήλθαν από την πώληση σκραπ, δηλαδή άχρηστου ανακυκλώσιμου υλικού...».
Και τονίζει την ίδια ώρα ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποδεικνύεται εντελώς ανίκανη να κρατήσει όρθια μια αμυντική βιομηχανία κομβικής σημασίας, απαραίτητη για την εθνική μας άμυνα. Κι όλα αυτά, τη στιγμή που στην Ευρώπη κυριολεκτικά «βρέχει» δισεκατομμύρια ευρώ για τις αμυντικές βιομηχανίες, μέσω του προγράμματος Rearm EU».
«Επιπλέον, η απεμπόληση κάθε ελέγχου από την πλευρά του ελληνικού κράτους σε μια κρίσιμη αμυντική βιομηχανική υποδομή, όπως είναι η ΕΛΒΟ, συνεπάγεται σοβαρή στρατηγική εξάρτηση για τη χώρα και, σε εντελώς πρακτικό επίπεδο, απουσία εγγυήσεων για την προμήθεια των αναγκαίων μέσων (εν προκειμένω οχημάτων) σε περίπτωση ανάγκης» υπογραμμίζει παράλληλα ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Και καταλήγει επισημαίνοντας πως «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνεχίζει το ξεπούλημα του πυρήνα της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας, εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των αναγκών της εθνικής άμυνας».