Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.7°C25.2°C
3 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.4°C20.5°C
4 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
18.8°C22.0°C
4 BF 60%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.9°C21.9°C
5 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
21.9°C22.9°C
3 BF 26%
ΕΑΒ / Σε ιδιώτη ανέθεσε τη συντήρηση των C-130
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΕΑΒ / Σε ιδιώτη ανέθεσε τη συντήρηση των C-130

ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

Την απευθείας ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία της συντήρησης των αεροσκαφών C-130 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αποφάσισε το Δ.Σ. της (διορισμένης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη) Ελληνικής Αεροπορικής Εταιρείας! Πρόκειται για μια απόφαση-βόμβα στα θεμέλια της ΕΑΒ, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, ελήφθη με οριακή πλειοψηφία (4-3) στις 4 Μαΐου 2022. Ουσιαστικά, το Δ.Σ. της ΕΑΒ αφαιρεί το κύριο έργο της ΕΑΒ! Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση του Δ.Σ. αφορά αρχικά τη συντήρηση 4 αεροσκαφών C-130 με κόστος που φτάνει τα 1,5 εκατ. ευρώ κάθε αεροσκάφος, ενώ δεν φαίνεται να έχει οριστεί χρόνος παράδοσης! Σημειώνεται ότι η ΕΑΒ φέρεται να δίνει προκαταβολή 300.000 για κάθε C-130 πριν η ιδιωτική εταιρεία παραδώσει ισόποση εγγυητική επιστολή που να αποδεικνύει ότι έχει την οικονομική δυνατότητα να εκτελέσει το έργο.

«Ανειδίκευτη» εταιρεία ΙΚΕ με κεφάλαιο 6.000 ευρώ;

Με βάση τους όρους της απευθείας ανάθεσης που συνθέτουν οι πληροφορίες, το μόνο σίγουρο είναι ότι οι συντηρήσεις θα γίνουν στην πλάτη της ΕΑΒ, καθώς η ιδιωτική εταιρεία που προορίζεται για την ανάθεση του έργου ούτε το προσωπικό έχει ούτε τους χώρους. Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα το κατάλληλο υπόστεγο συντήρησης βάσης έχουν μόνο η ΕΑΒ και η Aegean, επομένως θα γίνει μια εργολαβία μέσα στην ΕΑΒ, αλλά εις βάρος της ΕΑΒ! Παράγοντες της αγοράς λένε ότι πρόκειται για μια ιδιωτική εταιρεία με έδρα τη Γλυφάδα, η οποία συστάθηκε ως ΙΚΕ, έχοντας μετοχικό κεφάλαιο 6.000 ευρώ! Πάντως, η εταιρεία αναφέρει ότι έχει βάση στο Ελ. Βενιζέλος, ενώ φέρεται να ειδικεύεται στη συντήρηση ελικοπτέρων και μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών. Η εμπειρία της ιδιωτικής εταιρείας στη συντήρηση C-130 πρέπει να είναι μηδενική.  Άγνωστο παραμένει και αν το προσωπικό της είναι πιστοποιημένο για να κάνει τη συντήρηση, αλλά και αν διαθέτει τον απαιτούμενο αριθμό εργαζόμενων με τις ειδικότητες, τα πτυχία και τις πιστοποιήσεις που απαιτούνται για μεγάλα αεροσκάφη, όπως τα C-130.

Σύμφωνα με καταγγελίες, ο ιδιοκτήτης της ιδιωτικής εταιρείας είναι ένας απόστρατος της Πολεμικής Αεροπορίας. Την ίδια ιδιότητα έχουν ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΒ, οι οποίοι τον παρουσίασαν ως «φάντη μπαστούνι», όπως λένε οι εργαζόμενοι…

Από 36, οι μηχανικοί έμειναν 8

Οι τελευταίοι είναι εκείνοι που εδώ και χρόνια προειδοποιούν για «σχεδιασμένη εγκατάλειψη και υποβάθμιση» της ΕΑΒ. Υπενθυμίζουν ότι από το καλοκαίρι του 2020 διαφάνηκαν οι τάσεις της κυβέρνησης και της διοίκησης, καθώς ξεκίνησε η συζήτηση για σύμπραξη του Ελληνικού Δημοσίου και των ιδιωτικών εταιρειών στον εθνικά ευαίσθητο χώρο της Πολεμική Αεροπορίας. Το μείζον πρόβλημα είναι το προσωπικό, που είτε έφυγε είτε οδηγήθηκε σε πρόωρη συνταξιοδότηση για να μην υποστεί μειώσεις.  Έτσι, το τμήμα των C-130, που απαρτιζόταν προ Μνημονίων από 36 μηχανικούς, με τους πιο «άπειρους» να εργάζονται στον τύπο ήδη μία δωδεκαετία, κατέληξε σήμερα να αριθμεί 8 άτομα! Από αυτά τα 8 άτομα, οι 2 αποτελούν μέλη της «παλιάς φρουράς», ενώ οι υπόλοιποι είναι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου…

Κομβικές ήταν οι προσπάθειες να αφαιρέσουν το έργο της συντήρησης των C-130 από την ΕΑΒ. Επιχείρησαν να τα στείλουν στο Ισραήλ. Αποκαλύφθηκε ότι το Ισραήλ δεν είχε πιστοποιούμενο κέντρο συντήρησης, έκαναν πίσω και προσπαθούν και πάλι. Την ίδια ώρα, η ΕΑΒ είχε πιστοποιημένο κέντρο, αλλά δεν έπρεπε να δουλεύει. Τον Απρίλιο έστειλαν ένα C-130 για συντήρηση στην Πορτογαλία και δεσμεύθηκαν ότι θα στείλουν και δεύτερο μόλις παραλάβουν το πρώτο.

Τα «κανιβαλισμένα» C-130

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση υλοποιούσε το σχέδιο υπονόμευσης της ΕΑΒ. Πολιτικό στέλεχος του ΥΕΘΑ έχει πει στη Βουλή ότι τα C-130 μένουν πολύ καιρό στο υπόστεγο και διεκτραγώδησε την κατάσταση στην ΕΑΒ. Αυτό όμως που ξέχασε να πει είναι ότι τα C-130 φτάνουν «κανιβαλισμένα» στην ΕΑΒ!  Όλα τα προηγούμενα χρόνια (ειδικά την περίοδο των Μνημονίων) η Πολεμική Αεροπορία, πριν στείλει τα αεροσκάφη στην ΕΑΒ, τα αποψίλωνε μέσα στη Μοίρα της Π.Α. για να βάλει τα εύχρηστα υλικά σε άλλα αεροσκάφη. Απλώς φρόντιζαν το κάθε αεροσκάφος να μπορεί να φτάνει στην ΕΑΒ, η οποία έπρεπε πλέον και περισσότερα χρήματα να δαπανά, και περισσότερο χρόνο να κρατά τα C-130 μέσα στα υπόστεγα. Κι αυτό όμως δεν ήταν αρκετό.

Η Πολεμική Αεροπορία απαιτούσε από την ΕΑΒ να της παραδίδει λειτουργικά εξαρτήματα ακόμα και σε C-130 που βρίσκονταν μέσα στο υπόστεγο για συντήρηση! Τα εξαρτήματα αυτά τα έβγαζαν από τα υπό συντήρηση αεροσκάφη πριν ολοκληρωθεί η συντήρησή τους και τα έστελναν σε C-130 που ήταν εν πλήρη λειτουργία! Υπήρξαν περιπτώσεις που από το τετρακινητήριο C-130 απουσίαζαν δύο και τρεις κινητήρες ή έλικες! Παράλληλα, η διοίκηση της ΕΑΒ «φρόντιζε» ώστε τα ανταλλακτικά για τα C-130 να αγοράζονται με το σταγονόμετρο, σε αντίθεση με τα άλλα προγράμματα που υλοποιούσε η ΕΑΒ (κατασκευαστικά προγράμματα των F-16 και των C-130, αναβαθμίσεις των P-3 και των F-16 Viper).

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL