Με τις ψήφους Νέας Δημοκρατίας και Κινήματος Αλλαγής υπερψηφίστηκε την Τετάρτη η τροπολογία για τις κυρώσεις κατά των αρνητών γονέων και κηδεμόνων οι οποίοι δεν στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο με αφορμή τα μέτρα κατά του κορωνοϊού που ισχύουν για την πρόσβαση στο σχολείο (χρήση μάσκας, αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι κ.λπ.).
Το άρθρο 3 της τροπολογίας των υπουργείων Παιδείας και Δικαιοσύνης που κατατέθηκε χθες στη Βουλή προβλέπει ότι όποιος έχει την επιμέλεια ή την πραγματική φροντίδα του ανηλίκου και παραλείπει την εγγραφή ή την εποπτεία του ως προς την υποχρεωτική φοίτηση (μέχρι και το Γυμνάσιο), τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι δύο έτη και χρηματικό πρόστιμο.

Από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο Θεόφιλος Ξανθόπουλος ζήτησε την απόσυρση της τροπολογίας σημειώνοντας ωστόσο ότι είναι «αδιανόητο να μην πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο» προειδοποιώντας ότι η κυβέρνηση με τη στάση της τροφοδοτεί τους ανορθολογιστές. «Αποσύρετε την διάταξη, αυτή, και ελάτε να διαβουλευτούμε για να βρούμε την βέλτιστη λύση».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, πρόσθεσε ότι αν και οι γονείς, που για λόγους πανδημίας, δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο είναι ελάχιστοι, πρέπει να βρεθεί λύση.
«Όχι όμως με οριζόντια ρύθμιση. Εσείς επιβάλλετε φυλάκιση 2 ετών, όπως ισχύει με παράνομη βία. Σας διαπερνά η λογική της αυστηροποίησης, για κάθε κοινωνικό πρόβλημα, έχετε μια ποινική αντιμετώπιση. Χωρίς καμία αναλογία. Η σχολικά διαρροή αφορά ομάδες με πρόβλημα κοινωνικής ένταξης. Εμείς στην Αριστερά, είμαστε τέκνα του ορθού λόγου. Τα εμβόλια και το ΕΣΥ η μόνη άμυνα μας απέναντι στην πανδημία», τόνισε καταλήγοντας ο Θ. Ξανθόπουλος.
«Οφείλουμε να προστατεύσουμε το δικαίωμα των παιδιών στην εκπαίδευση», επισήμανε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, εξηγώντας του λόγους που οδήγησαν στην νομοθετική πρωτοβουλία. Ωστόσο, η ίδια παρέκαμψε και σήμερα για το συγκεκριμένο ζήτημα την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Υπενθυμίζεται ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ΝΔ και ΚΙΝΑΛ συνεργάζονται για τα μέτρα χωρίς αποτέλεσμα στη διαχείριση της πανδημίας. Τα δύο κόμματα υπερψήφισαν στην Ολομέλεια της Βουλής και την τροπολογία που προβλέπει τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των άνω των 60 ετών όπως επίσης και το πρόστιμο των 100 ευρώ που προβλέπεται σε όσους αρνηθούν.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας που επικαλείται το ΑΜΠΕ, συνολικά 70 μαθητές σχολείων της Περιφέρειας δεν προσέρχονται στις τάξεις, καθώς οι γονείς αρνούνται να συμμορφωθούν με τα υγειονομικά πρωτόκολλα που ισχύουν στις δομές εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η πλειοψηφία των μαθητών που δεν πηγαίνουν στο σχολείο (50 παιδιά) είναι εγγεγραμμένοι σε σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ενώ οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους 20 ανήκουν σε σχολεία των Σερρών.
Ο αριθμός έχει αυξηθεί τις τελευταίες 20 ημέρες, καθώς στην αρχή της σχολικής χρονιάς απείχαν από τα μαθήματα 37 μαθητές, εκ των οποίων 30 στη Θεσσαλονίκη και 7 στις υπόλοιπες ΠΕ της Κ. Μακεδονίας.
Οι εν λόγω μαθητές δεν παρακολουθούν ούτε διαδικτυακά μαθήματα καθώς κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται σχετικά. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας τα διαδικτυακά τμήματα μπορούν αν παρακολουθούν αποκλειστικά άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και έχουν προσκομίσει τις απαιτούμενες ιατρικές γνωματεύσεις.
Νίκος Φίλης: Επικοινωνιακά κόλπα και αυταρχισμός αντί για μέτρα κατά της πανδημίας στα σχολεία
Η υποχρεωτικότητα της φοίτησης είναι αδιαμφισβήτητη, τόνισε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, προσθέτοντας ότι είναι λογικό να συνδέεται με κυρώσεις σε περίπτωση παράλειψης εκ μέρους του γονιού. Ωστόσο, σημείωσε ο ίδιος η άκριτη αυστηροποίηση με ποινή φυλάκισης οδηγεί περισσότερο σε όξυνση του προβλήματος παρά σε επίλυσή του.
«Δεν υπάρχει ούτε λογική, ούτε αναλογικότητα στην ποινή δύο χρόνων φυλάκισης. Δεν πρόκειται για μαζικό φαινόμενο, ώστε να λαμβάνονται τόσο ακραία μέτρα. Θεσπίζεται "ιδιώνυμο" για μερικές δεκάδες γονέων, με το βλέμμα στραμμένο στην επικοινωνία και την πολιτική εκμετάλλευση κι όχι στην ουσία. Λανθασμένη αντιμετώπιση, που μπορεί να στραφεί ακόμη πιο έντονα εναντίον των συγκεκριμένων παιδιών, σε περίπτωση φυλάκισης των γονέων τους. Είμαστε υπέρ της επαναφοράς του άρθρου του προηγούμενου Ποινικού Κώδικα σύμφωνα με το οποίο η παράλειψη εγγραφής και εποπτείας του μαθητή χαρακτηριζόταν πταίσμα που επέφερε χρηματικό πρόστιμο. Τη μετατρέπουν τώρα σε πλημμέλημα, με μια προβληματική διάταξη μάλιστα, διατυπωμένη με ασάφεια, με κίνδυνο να συμπεριλάβει και άσχετες, ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, όπως πχ. τους Ρομά» επεσήμανε ο Ν. Φίλης.
Παράλληλα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ πρότεινε την ακόμη πιο έντονη κινητοποίηση υπέρ των εμβολιασμών, με τη συνδρομή της Αυτοδιοίκησης, όλων των κοινωνικών φορέων και της εκκλησίας, ώστε να καμφθούν οι αντιδράσεις των αρνητών, «όταν μάλιστα η άρνησή τους καταπατά το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση».
«Πριν φτάσουμε σε τέτοιες ποινές, το μόνιμο καταφύγιο της κυβέρνησης, ας δούμε αν η Πολιτεία έχει εξαντλήσει όλα τα μέσα. Έστω και καθυστερημένα, οι πάντες να μπουν στη μάχη: γιατροί, φαρμακοποιοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί. Να πεισθούν οι λίγοι γονείς που εκθέτουν σε τέτοια κατάσταση τα παιδιά τους. Όχι να μοιράζουμε φυλακίσεις. Για αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά εκ νέου, να συζητηθεί η υγειονομική κατάσταση στα σχολεία, σε έκτακτη συνεδρίαση της Επιτροπής. Κάτι που η κυβέρνηση αρνείται συστηματικά, από την αρχή της πανδημίας» τόνισε ο τομεάρχης Παιδείας της αξιωματικής αντιπολίτευσης και υπενθύμισε ότι επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ επιτεύχθηκε η μεγαλύτερη μείωση της μαθητικής διαρροής και εγκατάλειψης του σχολείου (από το 11% στο 6%, μια πανευρωπαϊκή βελτίωση - ρεκόρ).
«Φυσικά μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικές συνθήκες, αλλά εμείς το πετύχαμε με βελτίωση των προγραμμάτων σπουδών και των συνθηκών για τις οικογένειες και τα παιδιά και όχι με ποινές φυλάκισης» σχολίασε ο ίδιος.
