ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΛΙΟΝΑΚΗΣ
Με λεπτό και διακριτικό τρόπο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας φάνηκε να στέλνει μήνυμα προς τον Αντ. Σαμαρά στην κατεύθυνση των μηνυμάτων που έστειλε και κατά την πρόσφατη συνάντησή του με τον επικεφαλής του Ποταμιού για αρραγές εσωτερικό μέτωπο και συνεννόηση αυτή την κρίσιμη ώρα της διαπραγμάτευσης της χώρας.
Ο πρόεδρος της Ν.Δ. ζήτησε και είχε χθες συνάντηση με τον Πρ. Παυλόπουλο για πρώτη φορά από την ανάληψη των καθηκόντων του δεύτερου ως Προέδρου της Δημοκρατίας, προκειμένου να του εκφράσει την ανησυχία του για τις "δραματικές συνθήκες". Πιστός στη στρατηγική της κινδυνολογίας, ο Αντ. Σαμαράς ζήτησε τη συνάντηση για να ανεβάσει τους δραματικούς τόνους και να εμφανιστεί ότι συμμετέχει στις κεντρικές εξελίξεις. Σε αυτό το πλαίσιο μίλησε για "κίνδυνο να καταρρεύσει ο ακρογωνιαίος λίθος της εθνικής μας πολιτικής, που είναι η σύμπλευση, η συμπόρευσή μας με την Ευρώπη, πράγμα που θα γινόταν εφιάλτης για ολόκληρο τον λαό...".
Υποδεχόμενος τον Αντ. Σαμαρά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έμοιαζε -με έναν εξαιρετικά λεπτό τρόπο- να επιχειρεί να του υπενθυμίζει τον ρόλο που θα έπρεπε να παίζουν η Ν.Δ. αλλά και ο ίδιος ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης: "Γνωρίζω πολύ καλά την ιστορική διαδρομή και τον ιστορικό ρόλο της Νέας Δημοκρατίας σε ό,τι αφορά την πορεία της χώρας στην Ευρώπη" είπε αρχικά. Για να συνεχίσει: "Αλλά γνωρίζοντας και τη δική σας αταλάντευτη προσήλωση στο ευρωπαϊκό μέλλον της χώρας είμαι βέβαιος ότι θα κάνετε και πάλι αυτό που σας αναλογεί ώστε να διασφαλιστεί η σταθερή πορεία της εντός Ευρώπης και εντός Ευρωζώνης. Γιατί αυτά τα δύο πάνε μαζί". Ο Πρ. Παυλόπουλος επισήμανε ότι, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του ως Προέδρου της Δημοκρατίας, ο ρόλος και η εντολή του τού επιβάλλουν να διασφαλίσει αυτή την πορεία.
Ο Αντ. Σαμαράς είχε αναφέρει ακόμα ότι η παραμονή στο ευρώ "για εμάς αποτελεί μία αδιαπραγμάτευτη εθνική κόκκινη γραμμή, που την υποστηρίζει η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού" και πως "καμία κυβέρνηση δεν έχει το δικαίωμα να την αμφισβητήσει, πόσο μάλλον να τη βάλει σε κίνδυνο".
Πάντως, όσον αφορά τη στάση του Αντ. Σαμαρά στο ζήτημα της στήριξης ή έστω της συνεννόησης, είναι ενδεικτική η δήλωση (ρ/σ "Στο Κόκκινο") του γραμματέα της Κ.Ο. της Ν.Δ. Γ. Πλακιωτάκη ότι, αν ο πρωθυπουργός "σήκωνε" το τηλέφωνο και καλούσε τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, "προφανώς θα ανταποκρινόταν".