Live τώρα    
Ν. Βούτσης: Αν θέλετε να πούμε "ναι" στους δανειστές, να το πείτε / Με την ατζέντα των δανειστών Ν.Δ., Ποτάμι, ΠΑΣΟΚ για την ΠΝΠ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ν. Βούτσης: Αν θέλετε να πούμε "ναι" στους δανειστές, να το πείτε / Με την ατζέντα των δανειστών Ν.Δ., Ποτάμι, ΠΑΣΟΚ για την ΠΝΠ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΚΙΔΑΣ

Πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη "μνημονιακή και νεομνημονιακή" αντιπολίτευση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής κατά τη συζήτηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την επένδυση των διαθεσίμων των φορέων της γενικής κυβέρνησης στην Τράπεζα της Ελλάδος. Την ΠΝΠ ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξάρτητοι Έλληνες, ενώ καταψήφισαν όλα τα άλλα κόμματα.

"Δεν ζητάμε τη βοήθειά σας ούτε την κατανόησή σας. Ξέρουμε ότι δεν θα έχουμε κάτι τέτοιο από τις μνημονιακές και νεομνημονιακές δυνάμεις. Αλλά μας νοιάζει η κοινωνία να γνωρίζει" τόνισε απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση ο Ν. Βούτσης, επισημαίνοντας ότι "στην Ελλάδα δεν έχει μπει ένα ευρώ από τον Αύγουστο και παρόλα αυτά η χώρα πληρώνει τις υποχρεώσεις της. Και γιατί το κάνει; Για να φτάσει στα μέσα του καλοκαιριού στη μεγάλη συμφωνία για τη γενναία απομείωση του χρέους και τα ελάχιστα πλεονάσματα ώστε να απελευθερωθούν πόροι για την ανάπτυξη".

Ούτε λέξη για "το αίσχος, την ξεφτίλα" με την ΕΚΤ

"Εμείς αρνούμαστε το κισμέτ ότι η χώρα, ο λαός θα είναι κάτω από τις επιταγές της διαπλοκής και των δανειστών" επεσήμανε ο υπουργός Εσωτερικών καλώντας την αντιπολίτευση να απαντήσει στα διλήμματα που τίθενται από τους δανειστές: "Να πούμε 'ναι' για μισθούς, συντάξεις, ΦΠΑ, ιδιωτικοποιήσεις χωρίς ίχνος προστιθέμενης αξίας; Αν θέλετε να κάνουμε αυτό, να το πείτε. Κύριε εκπρόσωπε του Ποταμιού, το φέρνατε γύρω γύρω επί 22 λεπτά". "Μιλάτε 20 λεπτά ο καθένας και δεν λέτε στον Ντράγκι ότι δίνει 1 τρισ. στις χώρες που δανείζονται με μηδενικά επιτόκια. Αυτό το αίσχος, την ξεφτίλα, γιατί δεν το λέτε;" ήταν η χαρακτηριστική ερώτηση του Ν. Βούτση, που δεν απαντήθηκε από κανέναν.

"Μας είπατε ότι ο χρόνος τελειώνει. Δεν ξέρω σε ποια γλώσσα το άκουσα. Το έχω ακούσει και σε ξένη γλώσσα", πρόσθεσε, ενώ κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι με τη στάση της "θέλει να δοθεί σήμα στους δανειστές 'σφίξτε τους και άλλο. Δεν αντέχουν'". Όμως, συνέχισε ο Ν. Βούτσης, "μην το περιμένετε, μην τρίβετε ξανά τα χέρια σας. Δεν πρόκειται να βρούμε κοινωνική αρά απέναντι σ' αυτήν την κυβέρνηση. Όλα γίνονται για να έχουμε μία καλή διαπραγμάτευση με την ελάχιστη άνεση ρευστότητας". Παράλληλα ο υπουργός κατηγόρησε την ΚΕΔΕ και την ΕΝΠΕ για τις αντιδράσεις τους λέγοντας ότι "δεν ήταν πράξη αντίστασης αυτό που γίνεται από ορισμένους ηγετικούς παράγοντες και πλειοψηφίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Είναι περιορισμένη ευθύνη σε μία κρίσιμη στιγμή για τον τόπο και άρνηση ανάληψης της οποιασδήποτε ευθύνης". Υπενθύμισε ότι προ δύο ετών, όταν η κυβέρνηση Σαμαρά έκοψε το 65% των πόρων της Αυτοδιοίκησης, ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ προσήλθαν στη Βουλή με ένα έντυπο με τίτλο "Η συμβολή της Τ.Α. στις κρίσιμες στιγμές που περνά η χώρα"...

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δ. Μάρδας ανακοίνωσε γιατί ελήφθη η απόφαση. "Λίγο πριν από το Πάσχα άρχισε να παρατηρείται μια απόκλιση στα έσοδα, αν και έχουμε συγκρατήσει πολύ τις δαπάνες μας. Σ' αυτό προστέθηκαν κάποιες πρόσθετες δαπάνες που σχετίζονταν με τα ασφαλιστικά ταμεία, που όλα μαζί δημιούργησαν κενό την περίοδο 22 Απριλίου - 27 Απριλίου και πέραν, το οποίο δεν μπορούσε να καλυφθεί με τα έσοδα από τα ληξιπρόθεσμα και την καταβολή του ΦΠΑ γιατί οι εισπράξεις αυτές γίνονται 29 - 30 κάθε μήνα", είπε και σημείωσε πως "έπρεπε να καλυφθεί το ταμιακό κενό με κάποιον τρόπο. Θέλουμε να αντιμετωπίσουμε την όποια ταμιακή ρευστότητα η οποία μπορεί να προκληθεί στο μέλλον".

"Μπαχαλάκηδες" Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ

Νωρίτερα πρωτίστως το ΠΑΣΟΚ και δευτερευόντως η Ν.Δ. είχαν επιχειρήσει να "μπαχαλοποιήσουν" τη συνεδρίαση για διαδικαστικά θέματα. Ο Αν. Λοβέρδος δεν άφηνε τον αναπληρωτή υπουργό ούτε καν να διατυπώσει τη διαδικαστική πρόταση της κυβέρνησης: "Ένας εξωκοινοβουλευτικός υπουργός θα μας πει πώς θα συνεδριάσουμε;" φώναζε απαιτώντας από τον Δ. Μάρδα να καθίσει κάτω! Το ίδιο έκαναν και άλλοι, όπως ο Ά. Γεωργιάδης και ο Οδ. Κωνσταντινόπουλος. "Είναι ο αθλιότερος χουλιγκανισμός που έχει συμβεί" είπε ο προεδρεύων Βαγγέλης Διαμαντόπουλος, που χρειάστηκε να διακόψει δύο φορές τη συνεδρίαση. "Εσύ θα μας μιλήσεις για ήθος, ρε τρομοκράτη;" φώναξε ο Αδ. Γεωργιάδης! "Υφιστάμεθα ως χώρα και ως κυβέρνηση έναν πόλεμο, όχι απλώς αψιμαχίες" είπε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Μάκης Μπαλαούρας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0