ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Για... δύο εβδομάδες ανέβαλε εκ νέου την έναρξη της συζήτησης για την εκλογική ήττα της Ν.Δ. ο Αντ. Σαμαράς, ο οποίος χθες δεν έδωσε τον λόγο στους βουλευτές του. Αντιθέτως, επιχείρησε να χρεώσει την ήττα του κόμματός του στα... ΜΜΕ, ενώ προέβλεψε την καταστροφή της χώρας δείχνοντας πως ο ίδιος ποντάρει σ' αυτό, προκειμένου να ενισχύσει το μόνο επιχείρημα που τού έχει μείνει για να παραμείνει στην ηγεσία της Ν.Δ.: την "αριστερή παρένθεση".
Ο τέως πρωθυπουργός έδειξε από την αρχή της συνεδρίασης της Κ.Ο. της Ν.Δ. πως δεν έχει καμία διάθεση ούτε να αναλάβει την ευθύνη της βαριάς ήττας ούτε να θέσει τη δική του ηγεσία στην κρίση του κόμματος. Μάλιστα, ουσιαστικά χαρακτήρισε... εκ των προτέρων υπονομευτές όλους όσοι σκέφτονται να εγείρουν θέμα ηγεσίας λέγοντας χαρακτηριστικά πως "κάποιοι χτυπούν εμένα όπως χτύπησαν προηγούμενους προέδρους της Ν.Δ και κάποιοι θέλουν τη Ν.Δ σε δίνη εσωτερικής αμφισβήτησης". "Ξέρουν ότι η νέα κυβέρνηση θα περάσει δύσκολα και θέλουν απέναντί τους μία αδύναμη αντιπολίτευση. Είναι επιδίωξή τους η διάλυση του πολιτικού συστήματος, είναι συνειδητή επιλογή" είπε χαρακτηριστικά ο Αντ. Σαμαράς.
Φταίνε... τα ΜΜΕ και οι δημοσκοπήσεις
Παράλληλα, για μία ακόμη φορά, ο Αντ. Σαμαράς παρουσίασε τα πάντα καλώς καμωμένα, ενώ είναι χαρακτηριστική η αποστροφή του λόγου του, σύμφωνα με την οποία η βαριά ήττα της Ν.Δ. οφείλεται εν πολλοίς στα ΜΜΕ και τις... δημοσκοπήσεις. "Έγιναν πολλά, προβλήθηκαν ελάχιστα. Τις τελευταίες ημέρες (σ.σ.: πριν από την Κυριακή των εκλογών) υπήρξαν απίστευτες φήμες", ισχυρίστηκε, αναφερόμενος σε δημοσκοπήσεις. Παράλληλα, επανέλαβε το επιχείρημά του πως "η Ν.Δ. έμεινε αλώβητη", αφού τόνισε στους βουλευτές του πως "η Ν.Δ. υπέστη ελάχιστη μείωση δυνάμεων και δεν είχε τη μοίρα του ΠΑΣΟΚ". Μάλιστα, υπενθύμισε πως το ΠΑΣΟΚ του Γ. Παπανδρέου "έχασε 31 μονάδες", ενώ έδειξε πως ποντάρει στη θεωρία της "αριστερής παρένθεσης", προβλέποντας πως "σύντομα η παράταξη θα παίξει ρόλο".
Οι βουλευτές θα περιμένουν δυο εβδομάδες
Ο Αντ. Σαμαράς, βεβαίως, ήξερε πολύ καλά χθες πως το κλίμα στην Κ.Ο. είναι βαρύ, εξαιτίας της απόφασής του να μετατρέψει σε μονόλογο μία συνεδρίαση συλλογικού οργάνου. Γι' αυτό έσπευσε να καθησυχάσει τους βουλευτές πως θα έχουν την ευκαιρία τους να εκφράσουν τις απόψεις τους για την εκλογική ήττα, αλλά σε... δύο εβδομάδες. «Πρέπει να συζητήσουμε ανοικτά και με ειλικρίνεια όλα τα τελευταία γεγονότα και τη μέχρι τώρα πορεία μας και το εκλογικό αποτέλεσμα, τις προοπτικές μας από εδώ και στο εξής. Αυτό θα το κάνουμε ελεύθερα μεταξύ μας σε επόμενη Κοινοβουλευτική Ομάδα τη μεθεπόμενη Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου, όπου θα ακουστούν και κριτική και προτάσεις» είπε χαρακτηριστικά ο τέως πρωθυπουργός, κάτι που δείχνει ότι ο Αντ. Σαμαράς ποντάρει πως μέσα σε αυτές τις δύο εβδομάδες ενδεχομένως η κυβέρνηση θα βρεθεί αντιμέτωπη με δυσκολίες, οπότε η όποια αμφισβήτησή του θα είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένη.
Σημειωτέον πως ο πρόεδρος της Ν.Δ. παρομοίασε τα πρώτα βήματα της νέας κυβέρνησης με τις πρώτες μέρες της κυβέρνησης Παπανδρέου, ενώ ο... Σαμαράς των Ζαππείων απεφάνθη χθες πως "όποιος στηρίζεται σε πυροτεχνήματα για να ανέβει στην εξουσία τελικά το μετανιώνει".
"Ο κόσμος ψήφισε αντιμνημονιακά"
Σημειωτέον πως με τη χθεσινή ομιλία του ο τέως πρωθυπουργός αναίρεσε τον προεκλογικό εαυτό του. Ενώ έως τις 25 Ιανουαρίου διαβεβαίωνε πως "το Μνημόνιο τελείωνε" και διαπίστωνε, μάλιστα, ότι "σε λίγο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα έχει λόγο ύπαρξης γιατί τρέφεται από το Μνημόνιο", χθες ο Αντ. Σαμαράς τόνισε: «Κάποιοι αναρωτιούνται αν χάσαμε από το κέντρο ή από τα δεξιά ή εγώ δεν ξέρω από πού. Μην κάνετε λάθος, αντιμνημονιακά ψήφισε το μεγαλύτερο μέρος του εκλογικού σώματος». Βεβαίως, αυτή η αποστροφή του λόγου του Αντ. Σαμαρά είχε στόχο να αντιμετωπίσει "καραμανλικούς", αλλά και "φιλελεύθερους", που βάλλουν κατά της ακροδεξιάς μετάλλαξης της Ν.Δ. και χρεώνουν στον πρόεδρο του κόμματος πως έχασε κάθε επαφή με τον μεσαίο χώρο και το πολιτικό Κέντρο.
Αυτοκριτική για... τα μάτια
Τέλος, ο πρόεδρος της Ν.Δ. προέβη σε ελάχιστη αυτοκριτική, για να εκτονώσει το κακό εσωκομματικό κλίμα. Αφού ισχυρίστηκε πως "παρέλαβε χάος, παρέδωσε χώρα" -επαναλαμβάνοντας τη ρήση του Κων. Καραμανλή- ο πρόεδρος της Ν.Δ. υπερασπίστηκε την έως τώρα πολιτική του λέγοντας πως "αυτά τα χρόνια είχαμε να διαλέξουμε ανάμεσα στο δύσκολο που αποφασίσαμε και το πιο οδυνηρό που αποφύγαμε".