Live τώρα    
Κωστής Χατζηδάκης / Χρήμα στην κατάρτιση, αδιαφορία για τους ανέργους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κωστής Χατζηδάκης / Χρήμα στην κατάρτιση, αδιαφορία για τους ανέργους

ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
Ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης αφήνει χωρίς καμία στήριξη τους ανέργους, ενώ λεφτά υπάρχουν...

Την ώρα που καταγράφεται ρεκόρ εικοσαετίας στις χαμένες θέσεις εργασίας (80.000 τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εργάνης) και στον ΟΑΕΔ προσέρχονται μέσα σε ένα μήνα (τον ίδιο μήνα) 103.000 απολυμένοι, ο υπουργός Εργασίας Κ. Χατζηδάκης... επενδύει στην κατάρτιση ρίχνοντας σε αυτή την κατεύθυνση όλο το βάρος αλλά και το ευρωπαϊκό χρήμα μέσω του ταμείου ανάκαμψης.

Αφήνοντας δηλαδή χωρίς ουσιαστική στήριξη, πέρα από το γλίσχρο μηνιαίο επίδομα των 440 ευρώ, σχεδόν 1.100.000 ανέργους (οι μισοί μακροχρόνια άνεργοι), οι οποίοι, σύμφωνα με το αφήγημα της κυβέρνησης και του υπουργού Εργασίας, αδυνατούν να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας καθώς "πάσχουν από δεξιότητες". Για τον λόγο αυτόν το ζεστό χρήμα 1 δισ. ευρώ θα πάει από το ταμείο ανάκαμψης, μέσω των γνωστών εταιρειών ΚΕΚ, στην επανακατάρτιση 580.000 συνολικά ανέργων και εργαζομένων.

Προπομπός για τα νέα προγράμματα κατάρτισης που θα τρέξουν και θα υλοποιηθούν με πόρους του ταμείου ανάκαμψης είναι τα πιλοτικά προγράμματα που υλοποιεί ΟΑΕΔ σε συνεργασία με γνωστές εταιρείες όπως η Amazon, η Google και η Cisco.

Τα χρήματα του ταμείου στους επαγγελματίες της κατάρτισης

Στο νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε από τον Κ. Χατζηδάκη χθες στο υπουργικό συμβούλιο και αφορά τον εκσυγχρονισμό του ΟΑΕΔ και τις αλλαγές στην επαγγελματική κατάρτιση προβλέπεται:

* Από το ταμείο ανάκαμψης θα προωθηθούν πόροι ύψους 1 δισ. ευρώ για την υλοποίηση νέων προγραμμάτων κατάρτισης για 580.000 εργαζόμενους και ανέργους. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, έως το τέλος του 2021 θα έχει διατεθεί τουλάχιστον το ένα τέταρτο, ήτοι 250 εκατομμύρια ευρώ από το 1 δισ. ευρώ, σε προγράμματα με αντικείμενο την αναβάθμιση δεξιοτήτων.

* Στόχος μέχρι το τέλος του 2022 συνολικά 150.000 ωφελούμενοι να έχουν λάβει πιστοποιητικό ολοκλήρωσης προγράμματος κατάρτισης, με τον αριθμό αυτό να φτάνει τους 500.000 στο τέλος του 2025.

* Επιπροσθέτως, έχουν εξασφαλιστεί 131 εκατομμύρια ευρώ για την παροχή προγραμμάτων κατάρτισης από τα αναβαθμισμένα κέντρα του ΟΑΕΔ, σε 78.000 ωφελουμένους μέχρι το 2025.

"Το σύστημα κατάρτισης χαρακτηρίζεται από επικάλυψη, αναποτελεσματικότητα, σπατάλη πόρων, ελλειμματική διασύνδεση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και χαμηλές επιδόσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλές επιχειρήσεις δεν βρίσκουν εργαζόμενους παρά τα υψηλά ποσοστά της ανεργίας" σημείωσε ο υπουργός Εργασίας.

Όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, τα νέα προγράμματα ταχύρρυθμης και ποιοτικής κατάρτισης, επανακατάρτισης και επανειδίκευσης ανέργων και εργαζομένων "θα δίνουν έμφαση σε ειδικότητες υψηλής ζήτησης, στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων και στην πράσινη οικονομία, ενώ θα υλοποιηθούν προγράμματα για ειδικές ομάδες πληθυσμών που αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες εύρεσης εργασίας.

Η (διαρκής) πιστοποίηση και βαθμολόγηση των ΚΕΚ

Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας "κλειδί" του νέου συστήματος θα είναι η πιστοποίηση με μετρήσιμους δείκτες, καθώς και ένα μείγμα κινήτρων και αντικινήτρων για τη διασφάλιση της ποιότητας και τη συνεχή και συστηματική βελτίωση των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης, όπου προβλέπεται:

1. Βαθμολόγηση των αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης εργαζόμενων και ανέργων ως προς τον στόχο που είναι η εξεύρεση θέσης εργασίας, αλλά και η αναβάθμιση της ήδη υπάρχουσας.

2. Μητρώο στο οποίο θα μπορούν να «εισέρχονται» τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με βάση ποιοτικά κριτήρια.

Τέλος, στο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό του ΟΑΕΔ προκειμένου οι διαδικασίες να γίνουν πιο ευέλικτες, να επιταχυνθεί η λήψη των αποφάσεων και να αξιοποιηθούν τα ακίνητα του οργανισμού.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0