Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
11.2°C16.5°C
1 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
13 °C
9.8°C15.2°C
1 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
11.6°C14.4°C
1 BF 78%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.8°C12.7°C
3 BF 82%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
7 °C
6.9°C10.2°C
0 BF 93%
Νοικοκυριά / Με σταυρωμένα χέρια η κυβέρνηση στις ανατιμήσεις των καυσίμων
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Νοικοκυριά / Με σταυρωμένα χέρια η κυβέρνηση στις ανατιμήσεις των καυσίμων

ΒΕΝΖΙΝΗ

Μεγάλη ανησυχία επικρατεί στα νοικοκυριά ολόκληρης της χώρας, καθώς το κύμα ακρίβειας ολοένα και γιγαντώνεται, με την κυβέρνηση να παραμένει ουσιαστικά θεατής των εξελίξεων, δίχως να λαμβάνει ενισχυτικά μέτρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας απέρριψε κατ’ ουσία την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ, βάσει της οποίας προτεινόταν να υπάρξουν μειώσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων, ένα μέτρο που θεωρείται αναγκαίο.

Αντ’ αυτού, ο υπουργός Οικονομικών άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να χορηγηθεί επίδομα φυσικού αερίου λόγω των μεγάλων αυξήσεων στο ενεργειακό κόστος και ειδικά στο συγκεκριμένο καύσιμο. Πάντως, αν είναι στη λογική της αύξησης του επιδόματος θέρμανσης, ούτε αυτό επαρκεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η αύξηση στην τιμή του φυσικού αερίου είναι στο 91%.

Την ίδια ώρα, ο Χρ. Σταϊκούρας απέκλεισε την πιθανότητα μείωσης των φόρων στα καύσιμα, λέγοντας ότι «στο προσχέδιο του προϋπολογισμού που κατατίθεται τη Δευτέρα στη Βουλή δεν υπάρχει παρέμβαση για μείωση του ΕΦΚ».

Η πρόταση ΣΥΡΙΖΑ

Επί της ουσίας, απέρριψε την τροπολογία που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία για τη μείωση των συντελεστών του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) σε συγκεκριμένα καύσιμα ώστε να αναχαιτιστεί το μεγάλο κύμα ανατιμήσεων που πλήττει το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ειδικότερα, προέβλεπε τη μείωση του ΕΦΚ με βάση τους ελάχιστους συντελεστές της Ε.Ε. στη βενζίνη, στο πετρέλαιο κίνησης και το φυσικό αέριο για την περίοδο από την 1η Οκτωβρίου 2021 έως και την 31η Μαρτίου 2022, καθώς και στο πετρέλαιο θέρμανσης και το φωτιστικό πετρέλαιο, που χρησιμοποιούνται ως καύσιμα θέρμανσης, κατά την περίοδο από τη 15η Οκτωβρίου 2021 έως και την 30ή Απριλίου 2022, όταν οι ανάγκες του πληθυσμού είναι αυξημένες. Ο χρόνος της μείωσης μπορεί να παραταθεί για όσο διαρκεί η υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών.

Παράλληλα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας εκτίμησε πως η αύξηση στο κόστος των καταναλώσεων για τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο για ένα μέσο νοικοκυριό με μια μέση κατανάλωση δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2-3 ευρώ τον μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν εκτιμήσεις αναλυτών οι οποίες κάνουν λόγο για πολύ μεγαλύτερες αυξήσεις, οι οποίες ποσοστιαία ενδέχεται να φτάσουν το 30%.

Πρωταθλητές Ευρώπης στις τιμές καυσίμων

Αύξηση 20% στη μέση τιμής της βενζίνης καταγράφεται από την 1η Ιανουαρίου σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Γιώργο Ασμάτογλου.

Η μέση τιμή της βενζίνης σήμερα βρίσκεται πανελλαδικά στο 1,72 ανά λίτρο, ενώ την 1η.1.2021 η μέση τιμή ήταν 1,44 ανά λίτρο είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, σημειώνοντας ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει την ακριβότερη τιμή σε όλη την Ευρώπη. Στην Αττική η μέση τιμή βρίσκεται στα 1,68 ανά λίτρο επισήμανε, προσθέτοντας ότι το πετρέλαιο κίνησης έχει ακριβύνει πολύ. Για το πετρέλαιο θέρμανσης ανέφερε πως, ενώ πέρσι η τιμή του έκλεισε στα 90 λεπτά το λίτρο, φέτος, στα μεγάλα αστικά κέντρα η μέση τιμή αναμένεται να ξεκινάει από τα 1,10 ευρώ ανά λίτρο. «Η περιφέρεια έχει επιβάρυνση, οι μικρές ποσότητες έχουν επιβάρυνση, οι απομακρυσμένες περιοχές έχουν επιβάρυνση» συμπλήρωσε.

Η υψηλή τιμή του καυσίμου οφείλεται στην υψηλή φορολογία, σημείωσε ο Γ. Ασμάτογλου και ζήτησε τη μείωσή της, για να προσθέσει ότι είναι μονόδρομος η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ή του ΦΠΑ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL