"Απαντάμε στους εκβιασμούς. Οι αγώνες μας για κατοχύρωση και διεύρυνση των δικαιωμάτων μας, για δημοκρατία, για μια ζωή με αξιοπρέπεια θα νικήσουν. Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει έναν λαό αποφασισμένο!
Με αυτό το μήνυμα αποφασιστικότητας καλεί τους εργαζόμενους ο ΣΥΡΙΖΑ να δώσουν δυναμικό "παρών" στις πρωτομαγιάτικες απεργιακές συγκεντρώσεις για να τιμήσουν την 1η Μάη και τους διαχρονικούς ταξικούς αγώνες, που "σήμερα αποκτούν ιδιαίτερα κοινωνικά και ταξικά χαρακτηριστικά".
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, "τα τελευταία χρόνια ο κόσμος της εργασίας βιώνει, σε όλες σχεδόν τις χώρες, την πιο ακραία επίθεση με στόχο την κατάργηση όλων αυτών των δικαιωμάτων που με αγώνες κατέκτησε στη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα. Στη χώρα μας η επίθεση αυτή πήρε ιδιαίτερα άγρια μορφή με τα Μνημόνια των τελευταίων πέντε ετών, όταν, με πρόσχημα την κρίση χρέους που ήταν αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων, επιχειρήθηκε η πλήρης ισοπέδωση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων.
Το χρέος, το οποίο δεν αποτελεί ευθύνη των εργαζομένων, δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των τραπεζιτών και της ολιγαρχίας και με βάση αυτό λεηλατήθηκε κυριολεκτικά η ελληνική κοινωνία. Με μια σειρά μνημονιακούς νόμους οι κυβερνήσεις Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, υποταγμένες πλήρως στις επιταγές των δανειστών, μείωσαν τους μισθούς και τις συντάξεις μέχρι και 50%, απέλυσαν εργαζόμενους στο Δημόσιο, διευκόλυναν τις απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα και οδήγησαν πάνω από ένα εκατομμύριο συνανθρώπους μας στην ανεργία και χιλιάδες νέες και νέους στη μετανάστευση.
Ταυτόχρονα κατήργησαν ουσιαστικά τις συλλογικές συμβάσεις, ανέδειξαν την ελαστική εργασία και την ενοικίαση εργαζομένων σε κυρίαρχο εργασιακό μοντέλο και επιχείρησαν στην ουσία τη σταδιακή μετατροπή όλης της χώρας σε μια 'ειδική οικονομική ζώνη'.
Η κοινωνία και ο κόσμος της εργασίας αντιστάθηκε και αγωνίστηκε όλο αυτό το διάστημα έχοντας συχνά να αντιμετωπίσει τη σκληρή καταστολή των μνημονιακών κυβερνήσεων. Οι εργατικοί και κοινωνικοί αγώνες συνέβαλαν στην εκλογική ήττα των μνημονιακών δυνάμεων και στην ανάδειξη της Αριστεράς στην κυβερνητική εξουσία.
Στην πρώτη γραμμή της σύγκρουσης
Σήμερα ο αγώνας συνεχίζεται. Η κυβέρνηση, υλοποιώντας τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, προωθεί σχέδια νόμου για επαναφορά των εργατικών δικαιωμάτων, του κατώτερου μισθού, των συλλογικών διαπραγματεύσεων, την επαναπρόσληψη των απολυθέντων στο Δημόσιο και την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Παράλληλα, όμως, συνεχίζονται με μεγαλύτερη ένταση και οι πιέσεις, οι πολιτικοί εκβιασμοί από πλευράς δανειστών, ξένων και ντόπιων οικονομικών συμφερόντων που αντιτίθενται σε οποιαδήποτε προσπάθεια επανακατοχύρωσης και προστασίας εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων και απαιτούν την πλήρη υποταγή της νέας κυβέρνησης.
Στο πλαίσιο αυτά σήμερα ο αγώνας των εργαζομένων αποκτά ιδιαίτερα κοινωνικά και ταξικά χαρακτηριστικά. Μέσα από την ανυποχώρητη σύγκρουση να καταφέρουμε να κάνουμε τον νεοφιλελευθερισμό μαζί με τα αποτελέσματα των Μνημονίων παρελθόν. Για την αναδιανομή του πλούτου υπέρ του κόσμου της δουλειάς. Για τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους. Για την παραγωγική ανασυγκρότηση με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι το κέρδος".