"Κανένα μπλόκο στις μεταβιβάσεις ακινήτων δεν έχει θέσει η κυβέρνηση", υπογραμμίζει σε χθεσινή ανακοίνωσή του το ΥΠΟΙΚ, με αφορμή δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία η κυβέρνηση έθετε "μπλόκο στις μεταβιβάσεις ακινήτων όσων χρωστούν ΕΝΦΙΑ" και ότι απαράβατος όρος για να προχωρήσουν οι μεταβιβάσεις ακινήτων είναι να έχουν καταβληθεί οι φόροι των τελευταίων πέντε ετών. Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών σημειώνει ότι "τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα βασίζονται σε μια ατομική απάντηση, η οποία δόθηκε από υπάλληλο στο πλαίσιο ερωτήματος που υποβλήθηκε σχετικά. Σε καμία περίπτωση δεν αφορά στο γενικότερο ζήτημα της δυνατότητας μεταβίβασης ακινήτου χωρίς προηγούμενη πληρωμή του ΕΝΦΙΑ". Ωστόσο, η ουσία δεν αλλάζει, παρά την προσπάθεια του υπουργείου να δώσει διευκρινίσεις...
Και αυτό φαίνεται στη συνέχεια της ανακοίνωσης στην οποία αναφέρεται: "Η συγκεκριμένη απάντηση της ανωτέρω υπαλλήλου βασίστηκε σε αποσπασματική ερμηνεία μεμονωμένων διατάξεων, παραλείποντας οποιαδήποτε αναφορά σε σχετική διάταξη που αφορά τον ΕΝΦΙΑ (άρθρο 54Α παρ. 3 του Ν. 4174/2013), σύμφωνα με την οποία επιτρέπεται η σύνταξη συμβολαιογραφικού εγγράφου ακόμη και αν οφείλεται φόρος ακινήτων. Τον φόρο στην περίπτωση αυτή υποχρεούται να εισπράξει από τον πωλητή ο συμβολαιογράφος, κατά τον χρόνο σύνταξης του συμβολαίου και εν συνεχεία να τον αποδώσει στη Φορολογική Διοίκηση". Και κάπου εδώ ερχόμαστε στην ουσία, αφού εν τέλει ο φόρος θα πρέπει να είναι πληρωμένος για να γίνει μεταβίβαση.
Ο νέος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων αναμένεται να εκκαθαρισθεί εντός του πρώτου 15ήμερου του Αυγούστου. Αμέσως μετά η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα ξεκινήσει την αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων προκειμένου να ενημερώσει τους υπόχρεους ιδιοκτήτες ακινήτων ότι μπορούν να εκτυπώσουν το εκκαθαριστικό σημείωμα για την πληρωμή του φόρου. Η πρώτη δόση υπολογίζεται να πληρωθεί στα τέλη Αυγούστου και η τελευταία στις 31 Δεκεμβρίου, ήτοι σε πέντε δόσεις.
Γ.Α.