Live τώρα    
Κώστας Γενιδούνιας στην ΑΥΓΗ / «Η επιστροφή μου είναι νίκη για όλους τους εργαζόμενους»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κώστας Γενιδούνιας στην ΑΥΓΗ / «Η επιστροφή μου είναι νίκη για όλους τους εργαζόμενους»

135469736a.jpg
«Θετική η απόφαση για όλο το συνδικαλιστικό κίνημα. […] Να μην φοβούνται οι εργαζόμενοι να οργανωθούν στα συνδικάτα και στα σωματεία» λέει ο Κώστας Γενιδούνιας στην ΑΥΓΗ της Κυριακής

«Η επιστροφή μου είναι νίκη για όλους τους εργαζόμενους». Με αυτά τα λόγια ο Κώστας Γενιδούνιας χαρακτηρίζει, μιλώντας στην ΑΥΓΗ της Κυριακής, την απόφαση του δικαστηρίου για την πανηγυρική επιστροφή του στη θέση του στην Hellenic Train, απ’ όπου απολύθηκε τον περασμένο Απρίλιο λόγω της συνδικαλιστικής του δράσης.

Το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης κοινοποιήθηκε η θετική απόφαση του δικαστηρίου μετά τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει ο πρόεδρος των μηχανοδηγών στις 17 Ιουνίου για την επαναπρόσληψή του στην ιταλική εταιρεία. Το περιεχόμενο, όπως αναμενόταν, ήταν κόλαφος για τους διευθύνοντες της ιταλικής εταιρείας και φυσικά τους αρμόδιους της κυβέρνησης, που ποιήθηκαν την νήσσαν όλο αυτό το διάστημα μπρος στην εργοδοτική αυθαιρεσία, την οποία κατά εμφανή πιθανότητα είχαν κιόλας «υποθάλψει». Ενδεικτικό είναι πως ο Κ. Γενιδούνιας βρέθηκε πίσω στη θέση του ήδη από το πρωί της Πέμπτης, λίγες ώρες δηλαδή μετά την κοινοποίηση της δικαστικής βούλησης, και πλέον οι νομικοί σύμβουλοί του εξετάζουν τις λεπτομέρειες της απόφασης προκειμένου να προχωρήσει και άμεσα η ανανέωση των πιστοποιητικών του ως μηχανοδηγού.

Σπάει το καθεστώς τρομοκρατίας

«Είναι μια καλή είδηση για τους εργαζόμενους, που σπάει το καθεστώς τρομοκρατίας στην Hellenic Train αλλά και γενικά στους χώρους δουλειάς» δηλώνει ο Κ. Γενιδούνιας, αφού πρώτα ευχαριστεί «τη ΓΣΕΕ και όλα τα συνδικάτα που στήριξαν έμπρακτα τον αγώνα για την επαναπρόσληψή μου, καθώς και όλα τα σωματεία και τους εργαζόμενους που εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους για την ανάκληση της απόλυσης». Θεωρεί, εξάλλου, «θετική την απόφαση για όλο το συνδικαλιστικό κίνημα», καλώντας παράλληλα όλους «τους εργαζόμενους να μην φοβούνται να οργανωθούν στα συνδικάτα και στα σωματεία».

Στις 18 Νοεμβρίου πλέον πρόκειται να εκδικαστεί η κύρια αγωγή για την επαναπρόσληψη του Κ. Γενιδούνια, ωστόσο ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ έχει άλλο ένα χαρτί στη φαρέτρα της διεκδίκησης για την τελεσίδικη επιστροφή του. Όμως αυτό δεν συνιστά εφησυχασμό για το συνδικάτο των μηχανοδηγών. «Ο αγώνας συνεχίζεται, δεν θα κάνουμε πίσω, προχωράμε» καταλήγει ο Κ. Γενιδούνιας.

Άλλη μια χαμένη ευκαιρία για το ελληνικό τρένο

Την Πέμπτη (17-07-2025) ήρθε η ψήφιση ακόμη ενός νόμου που υποτίθεται ότι μεταρρυθμίζει τον σιδηρόδρομο, ενός κατ’ όνομα πάλι νομοθετήματος για την ασφάλεια των τρένων. Ενδεικτικός είναι, εξάλλου, ο χαρακτηρισμός που απέδωσε στο νομοσχέδιο κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος: «άλλη μια χαμένη ευκαιρία για το ελληνικό τρένο». Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι οι πραγματικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι να καλύψει το αφήγημα Καραμανλή, που λέει ότι την ευθύνη για τον σιδηρόδρομο δεν την έχει το κράτος διά των οργάνων εκτελεστικής εξουσίας, αλλά διά των υπαλλήλων, εμφανίζοντας μάλιστα ως «μεταρρυθμιστικό» ένα πλαίσιο εποπτείας και ελέγχου επί των σιδηροδρομικών φορέων το οποίο στην πραγματικότητα προβλέπεται ήδη με πλήρη σαφήνεια από το Προεδρικό Διάταγμα 79/1993. «Όλες οι αρμοδιότητες που το νομοσχέδιο επιχειρεί να θεσμοθετήσει “από την αρχή” ήδη προβλέπονται από το 1993. “Λανσάροντας” ως νέους διαχειριστικούς φορείς και έννοιες (Γενικός Κανονισμός Κίνησης, Προϊστάμενος Αμαξοστοιχίας, Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας στον ΟΣΕ), επιχειρεί να συσκοτίσει ακόμα περισσότερο τις διαχειριστικές ευθύνες για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, πετώντας επί της ουσίας από πάνω της την ευθύνη για ουσιαστική εποπτεία» σχολίασε χαρακτηριστικά.

Μαθητευόμενοι μάγοι

Την ίδια στιγμή, στον νέο νόμο, αντί να υλοποιήσει τα ευρωπαϊκά συστήματα ασφαλείας ETCS και GSM-R, η κυβέρνηση επιλέγει συστήματα όπως το HEPOS με βάση το GPS, το οποίο δεν έχει λάβει καμία έγκριση από τον ERA μέχρι σήμερα και δεν υπάρχει σε καμία χώρα της Ε.Ε. ως σύστημα ασφαλείας, όπως είχε απαντήσει ο ίδιος ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός στην ΑΥΓΗ (18/05). Διόλου τυχαία εξάλλου δεν αποτυπώθηκαν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα στον νόμο για την εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας, παρά μόνο στην ομιλία του ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης περιέγραψε στα λόγια ότι έως το τέλος Ιουλίου θα έχει εγκατασταθεί το σύστημα ETCS στο σύνολο των συρμών που κινούνται στον βασικό κορμό, ενώ θα έχει ολοκληρωθεί και η εγκατάσταση του GSMR επί των συρμών. Μέχρι το τέλος του μήνα θα έχει παρουσιαστεί και το σύστημα γεωεντοπισμού HEPOS, ενώ στο τμήμα της γραμμής που τα συστήματα καταστράφηκαν πλήρως από τον «Daniel» στη Θεσσαλία τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί σε 12 μήνες από σήμερα, ώστε το φθινόπωρο του 2026 ολόκληρη η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη να έχει λειτουργικά συστήματα.

Ο Αλ. Μεϊκόπουλος σχολίασε πάντως δηκτικά πως, αντί να θέσει ως προτεραιότητα την υλοποίηση των έργων ασφαλείας, η κυβέρνηση επιλέγει «τεχνολογικά μπαλώματα όπως το GPS, που όχι μόνο δεν συνάδουν με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, αλλά εμποδίζουν και την είσοδο διεθνών συρμών στο ελληνικό δίκτυο, παραβιάζοντας θεμελιώδεις αρχές του ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου». Και την ίδια στιγμή η κυβέρνηση «νομοθετεί πρώτα και ζητά την ευρωπαϊκή έγκριση μετά, διακινδυνεύοντας να φορτώσει τους Έλληνες πολίτες με κόστος για εξοπλισμό που είναι πολύ πιθανό να μην εγκριθεί από τις ευρωπαϊκές Αρχές».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0