Την απαξίωση και εγκατάλειψη της γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας, του γνωστού ΗΣΑΠ, που εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες καθημερινά, δείχνει ένα ακόμη περιστατικό που ήρθε σήμερα Τρίτη (3/12) στο φως της δημοσιότητας. Όπως αποκαλύπτει με ρεπορτάζ του το ethnos.gr, το μεσημέρι της Δευτέρας ένας από τους συρμούς κινήθηκε με ανοιχτή μία από τις πόρτες από τον έναν σταθμό στο επόμενο και συγκεκριμένα από τον Άγιο Νικόλαο στην Αττική.
Από τύχη, όπως αποδεικνύεται για άλλη μια φορά, δεν υπήρξε τραυματισμός μεταξύ των επιβατών στο εξαιρετικά ανησυχητικό αυτό περιστατικό καθώς, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο ηλεκτροδηγός δεν είχε αντιληφθεί ότι η πόρτα έμεινε ανοιχτή καθώς καμία ένδειξη δεν άναψε μπροστά του. Έτσι, ο συρμός ξεκίνησε κανονικά ενώ βάσει των προδιαγραφών δεν θα έπρεπε και τελικά ο ηλεκτροδηγός ενημερώθηκε από τον υπάλληλο φύλαξης όταν το τρένο έφτασε στον επόμενο σταθμό. Εκεί πλέον εκκενώθηκε ο συρμός και οδηγήθηκε για επισκευή, με τους επιβάτες να αναγκάζονται να επιβιβαστούν στον επόμενο.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους στη ΣΤΑΣΥ, πρόκειται για έναν από τους παλαιότερους συρμούς που εκτελούν ακόμα δρομολόγια και ανήκει στους 14 που έχουν ενταχθεί στη σύμβαση ανακατασκευής. Μια σύμβαση, που ωστόσο έχει ήδη σημειώσει μεγάλες καθυστερήσεις στην πρόοδό της με τον πρώτο πιλοτικό συρμό να αναμένεται μέχρι τα τέλη της χρονιάς.
Το περιστατικό επιβεβαίωσε και η ΣΤΑΣΥ, αναφέροντας ότι βρίσκεται ήδη υπό διερεύνηση μέσω και του βιντεοληπτικού υλικού προκειμένου να εντοπίσει τα αίτιά του. Πάντως, πηγές της εταιρείας επιχείρησαν να το υποβαθμίσουν υποστηρίζοντας ότι η πόρτα του συρμού δεν ήταν τελείως ανοιχτή, αλλά δεν είχε κλείσει κατά περίπου 15 εκατοστά στο ένα φύλλο της. Ανέφεραν έτσι ότι διερευνάται και το ενδεχόμενο κάποιος να προσπάθησε να την ανοίξει.
Πάντως, από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι υπογραμμίζουν ότι είναι ένα εξαιρετικά σοβαρό περιστατικό ασφαλείας, το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει τραυματισμό επιβατών. Επαναφέρουν δε την πρόταση να επιστρέψουν οι συνοδοί των συρμών, που έχουν καταργηθεί από το 2010, υπενθυμίζοντας ότι και στο περιστατικό της φωτιάς στη βλάστηση κοντά στις γραμμές στον σταθμό Ειρήνης πριν λίγους μήνες, οι επιβάτες χρειάστηκε να κινηθούν αρχικά μόνοι τους με τον ηλεκτροδηγό να αναλαμβάνει μόνος την ευθύνη της ασφαλούς απομάκρυνσης τόσων ανθρώπων.
Την ώρα που η κυβέρνηση Μητσοτάκη εγκαινίασε με τυμπανοκρουσίες το μετρό της Θεσσαλονίκης, στον ΗΣΑΠ, τη γραμμή που αποτέλεσε τη ραχοκοκαλιά του μετρό της Αθήνας εξακολουθούν να δρομολογούνται συρμοί που είχαν αγοραστεί την περίοδο 1982-1984, ενώ ακόμη και οι πιο καινούργιοι μπήκαν σε κυκλοφορία το μακρινό 2004.
«Η κατάσταση στη Γραμμή 1 είναι τραγική» παραδέχθηκε σε τηλεοπτική του συνέντευξη τη Δευτέρα ο ίδιος ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας. Όμως περιορίστηκε να συστήσει ουσιαστικά υπομονή στους χιλιάδες επιβάτες του «ηλεκτρικού» και στους εργαζόμενους, καθώς όπως είπε είναι σε εξέλιξη η εργολαβία για την ανακατασκευή 14 παλαιότερων συρμών της Γραμμής 1, οι οποίοι θα ενταχθούν συνολικά στα δρομολόγια το 2026.