Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
15.6°C21.7°C
3 BF 49%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
19 °C
15.7°C20.0°C
1 BF 65%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
15.0°C18.8°C
2 BF 61%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.8°C20.8°C
4 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
14 °C
13.9°C14.6°C
0 BF 88%
Τέμπη / Οι περισσότεροι πέθαναν από την ανάφλεξη - Εγκληματικά λάθη και παραλείψεις στις έρευνες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τέμπη / Οι περισσότεροι πέθαναν από την ανάφλεξη - Εγκληματικά λάθη και παραλείψεις στις έρευνες

Τέμπη Βαγόνια
(ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Σοβαρά εγκληματικά λάθη, ενέργειες, παραλείψεις και ολιγωρίες εντοπίζει στις έρευνες που έγιναν από τις αρμόδιες αρχές στην τραγωδία των Τεμπών ο χημικός - μηχανικός του ΕΜΠ Κωνσταντίνος Κολοβός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μιλώντας στο OPEN ο καθηγητής επισημαίνει ότι «το Γενικό Χημείο του Κράτους και το πόρισμά του πρέπει να διευκρινίσει σε ποια σημεία και σε τι συγκέντρωση βρέθηκε το ξυλόλιο».

Όπως εξήγησε ο Κωνσταντίνος Κολοβός  «το ζήτημα είναι ότι για να βρεθεί αυτή η ουσία και μάλιστα έπειτα από ένα μήνα τουλάχιστον από την μοιραία σύγκρουση σημαίνει ότι κάπου διέρρευσε ή το ξυλόλιο σας δεύτερη πηγή δημιουργήθηκε σαν ενδιάμεσο προϊόν από τη φωτιά που ακολούθησε» και πρόσθεσε ότι «το ξυλόλιο είναι ισχυρός διαλύτης».

«Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος από τα βαγόνια των αμαξοστοιχιών να μεταφέρει ξυλόλιο για συγκεκριμένους λόγους αλλά και σε συγκεκριμένες ποσότητες . Αυτό θα πρέπει να συνδεθεί με τα ευρήματα του πορίσματος και να διευκρινιστεί η συγκέντρωση του ξυλολίου» συνέχισε.

Ο χημικός - μηχανικός του ΕΜΠ επισήμανε τις «αυστηρές προδιαγραφές» που υπάρχουν  και τόνισε ότι «για να μεταφέρεις ξυλόλιο, πρέπει να δηλωθεί και μεταφέρεται μόνο του, είναι επικίνδυνη ουσία».

«Αν υπήρχε ξυλόλιο δεν μεταφερόταν νόμιμα» σχολίασαν στο πανελ οι δημοσιογράφοι.

Ωστόσο ο χημικός - μηχανικός του ΕΜΠ διευκρίνισε ότι «κάτω τον 10 κυβικών -(10 τόνοι) στο περίπου - μπορούσε να δημιουργήσει ένα τέτοιο μανιτάρι».

Σε άλλο σημείο ο  χημικός - μηχανικός του ΕΜΠ υπογραμμίζει ότι «είναι δεδομένο, ότι οι περισσότεροι νεκροί προέκυψαν από την ανάφλεξη και από αυτό που ακολούθησε της ανάφλεξης. Οι μισοί τουλάχιστον χάθηκαν ως συνέπεια της φωτιάς που αναπτύχθηκε. Αυτό προκύπτει και από τι παραμορφώσεις της μηχανής και των βαγονιών».

«Ένα μήνα μετά το συμβάν είναι πολύς ο χρόνος για να γίνει δειγματοληψία» σημείωσε αναδεικνύοντας μία από τις ολιγωρίες στις έρευνες. «Άργησε πολύ η διαδικασία της δειγματοληψίας» επισήμανε.

«Όλα θα μπορούσαν να έχουν διαρρεύσει στο έρμα υπόβασης της σιδηροδρομικής γραμμής, αυτό όμως έχει απομακρυνθεί, είναι πολύ σοβαρό» συνεχίζει ο ίδιος.

Άλλη μία παράλειψη που εντοπίζει ο Κωνσταντίνος Κολοβός είναι όπως ανμέφερε η εξέταση «στο τοιχίο αντιστήριξής του δρόμου και στα βαγόνια» που όπως έχουν καταγγείλει οι συγγενείς των θυμάτων είναι άφαντα.

Υπενθυμίζεται πάντως ότι τα μέλη της επιτροπής των ανεξάρτητων πραγματογνωμόνων που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων, διαπίστωσαν πως η έκρηξη και το «μανιτάρι» φωτιάς που κατέγραψαν κάμερες ασφαλείας, ήταν αποτέλεσμα της ύπαρξης ξυλολίου που υπήρχε στην εμπορική αμαξοστοιχία.

Τέλος ο CEO της Hellenic train είχε ισχυριστεί στην εξεταστική επιτροπή ότι χρησιμοποιούσαν το ξυλόλιο για να σβήνουν τα γκράφιτι στα τρένα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL