Live τώρα    
Θεσσαλονίκη / Αστικές συγκοινωνίες με ελλείψεις δεκάδων λεωφορείων και οδηγών
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θεσσαλονίκη / Αστικές συγκοινωνίες με ελλείψεις δεκάδων λεωφορείων και οδηγών

ΟΑΣΘ λεωφορείο
Φωτογραφία αρχείου - ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIMENEWS

Αποκαλυπτικά στοιχεία για την πολύ κακή κατάσταση των μαζικών μεταφορών στην Θεσσαλονίκη, την ώρα μάλιστα που η πόλη ζει σε ρυθμούς ΔΕΘ, δημοσιεύει η τοπική Μακεδονία με εκτενές της ρεπορτάζ.

Περιγράφεται μία μεθοδική και χρόνια παραπλάνηση των πολιτών της πόλης από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και τις ανακοινώσεις του ΟΑΣΘ. Συγκεκριμένα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης το 2021 επαιρόταν ότι κανείς δεν διαμαρτύρεται για τις αστικές συγκοινωνίες και ο Οργανισμός προωθούσε το σύνθημα «Ο ΟΑΣΘ τα έχει 500».

Στην πραγματικότητα ωστόσο τα 500 διαθέσιμα λεωφορεία δεν ήταν όλα του ΟΑΣΘ. Περίπου 25% (120-130 οχήματα) ανήκαν στα ΚΤΕΛ. Δεκάδες ακόμη ήταν ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης προσωπικού οδηγών. Το κυριότερο, 260 οχήματα ήταν ιδιώτη από τον οποίο μισθώνονταν.Και σύμφωνα με το δημοσίευμα εξακολουθούν να μισθώνονται με ημερήσιο μίσθωμα χωρίς να αξιοποιούνται.

Το 2023, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε από τη ΔΕΘ σε απόκτηση 240 ηλεκτρικών λεωφορείων και σε πρόσληψη οδηγών. Αλλά η Μακεδονία τον διαψεύδει, τονίζοντας ότι στη Θεσσαλονίκη θα φτάσουν μόνο 110, ενώ τα υπόλοιπα θα κατηφορίσουν προς την Αθήνα. «Όσον αφορά τις προσλήψεις οδηγών, οι πληροφορίες λένε ότι για το θέμα αυτό δεν έχει γίνει ακόμη το παραμικρό», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Σήμερα, που ο ΟΑΣΘ πάντα τυπικά «τα έχει 500», αν αφαιρεθούν 120 των ΚΤΕΛ υποχωρεί στα 380 και ακόμη 100 δεν κυκλοφορούν λόγω της έλλειψης οδηγών. «Καθημερινά δρομολογούνται μετά βίας περί τα 270 οχήματα, όταν για την εκτέλεση του χειμερινού προγράμματος απαιτούνται τουλάχιστον 360 λεωφορεία. Συνεπώς, καθημερινά λείπουν από το πολεοδομικό συγκρότημα 90 οχήματα, δηλαδή το 25% των απαιτούμενων λεωφορείων», όπως υπογραμμίζεται.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL