Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.8°C21.2°C
0 BF 47%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
15.6°C20.0°C
1 BF 80%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
19 °C
17.0°C19.4°C
2 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.8°C21.4°C
4 BF 42%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
18 °C
18.0°C18.0°C
1 BF 66%
Τέμπη / Ώρα απολογίας και για τον επιθεωρητή κυκλοφορίας του ΟΣΕ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τέμπη / Ώρα απολογίας και για τον επιθεωρητή κυκλοφορίας του ΟΣΕ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη
(MOTIONTEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ)

Κλείνει σήμερα Πέμπτη (30/3) ο πρώτος κύκλος των απολογιών για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή, που χειρίζεται την υπόθεση θα βρεθεί ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τις βάρδιες των σταθμαρχών τη νύχτα της τραγωδίας.

Ο επιθεωρητής, ο οποίος αρνείται τις κατηγορίες που του αποδίδονται, αναμένεται να απολογηθεί με υπόμνημα 80 σελίδων. Όπως έχει υποστηρίξει, σύμφωνα με το βαρδιολόγιο  έπρεπε έως 23.00 να βρίσκονται και οι δυο απογευματινοί σταθμάρχες σε υπηρεσία. Σημειώνεται πάντως ότι το τρένο πέρασε λίγο μετά τις 23.00.

Παράλληλα, αναμένεται να υποστηρίξει ότι έβγαζε μεν ο ίδιος τις βάρδιες αλλά την τελική έγκριση έδιναν οι ανώτεροί του. Στο ίδιο πλαίσιο, αναμένεται να πει πως δεν φέρει ευθύνη για την εκπαίδευση των σταθμαρχών, απαντώντας έτσι στο γεγονός ότι ο 59χρονος σταθμάρχης είχε ελάχιστη εμπειρία για να τοποθετηθεί μόνος του στη νυχτερινή βάρδια σε μια τόσο νευραλγική θέση όπως αυτή της Λάρισας.

Σε ό,τι αφορά την αναρρωτική άδεια που πήρε ο επιθεωρητής την επόμενη ημέρα του δυστυχήματος, ο δικηγόρος του έχει υποστηρίξει ότι δεν έχει σχέση με τις κατηγορίες που του αποδίδονται, ότι δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο και ότι ο εντολέας του την έλαβε αφού είχε δώσει καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών.

Υπενθυμίζεται ότι τόσο ο επιθεωρητής κυκλοφορίας όσο και οι τρεις σταθμάρχες κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Προφυλακισμένος είναι μόνο ο 59χρονος νυχτερινός σταθμάρχης, ενώ οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες μετά τις απολογίες τους αφέθηκαν ελεύθεροι με εγγύηση και περιοριστικούς όρους μέχρι τη δίκη.

Στην απολογία του, ο μόνιμος σταθμάρχης επικαλέστηκε τον κανονισμό Κίνησης του ΟΣΕ, που αναφέρει ότι από τη στιγμή που αναλαμβάνει ο επόμενος, την ευθύνη φέρει εκείνος και όχι ο προηγούμενος σταθμάρχης. Έτσι, εφόσον έφτασε στις 22:00 ο σταθμάρχης βάρδιας, ο μόνιμος μπορούσε να φύγει, γιατί δικαιολογείται από τον κανονισμό. Σε ό,τι αφορά την παρέμβαση με διορθωτικό υγρό στο βαρδιόχαρτο, υποστήριξε πως έγινε για να καλυφθεί μια μουτζούρα.

Από την πλευρά του ο συμβασιούχος σταθμάρχης υποστήριξε πως ήταν ενισχυτικός, δεν είχε την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών. Επέμεινε δε το ωράριό του ήταν 8ωρο, κάτι που ίσχυε έπειτα από προφορική συμφωνία με τον προϊστάμενό του, καθώς βάσει σύμβασης δεν μπορούσε να πληρωθεί υπερωρίες, και ότι η βάρδιά του έληγε στις 10 το βράδυ.
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL