Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
14.5°C19.6°C
3 BF 59%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
13.5°C17.7°C
1 BF 73%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.3°C16.6°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
14.8°C18.0°C
1 BF 58%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
16.3°C16.3°C
1 BF 65%
ΗΣΑΠ / Τα ντοκουμέντα του χάους - Χαλασμένα συστήματα εξαερισμού και ληγμένοι πυροσβεστήρες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΗΣΑΠ / Τα ντοκουμέντα του χάους - Χαλασμένα συστήματα εξαερισμού και ληγμένοι πυροσβεστήρες

Συρμός του ΗΣΑΠ στον σταθμό Ομόνοια
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Την κακή κατάσταση η οποία επικρατεί στις εγκαταστάσεις της ΣΤΑ.ΣΥ. με σοβαρές ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας, αναδεικνύουν οι εργαζόμενοι, με ανακοίνωσή τους ενώ κατηγορούν τη διοίκηση ότι «αντί να δρομολογήσει ουσιαστικές λύσεις», «προσπαθεί με επικοινωνιακές κινήσεις να αποκρύψει την πραγματικότητα».

Ληγμένοι πυροσβεστήρες, πίνακες πυρανίχνευσης εκτός λειτουργίας και συστήματα εξαερισμού που δεν λειτουργούν, περιγράφουν μεταξύ άλλων οι εργαζόμενοι απαντώντας στην ανακοίνωση της διοίκησης της ΣΤΑ.ΣΥ. ενώ κάνουν λόγο για σταθμούς χωρίς επαρκείς εξόδου κινδύνου και εργαζόμενους, οι οποίοι δεν έχουν πάρει ποτέ μέρος σε ασκήσεις εκκένωσης εγκαταστάσεων.

Πυροσβεστήρας
Πυροσβεστήρας που έχει λήξει (Πηγή: Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ)
Σύστημα εξαερισμού
Το σύστημα εξαερισμού στην Ομόνοια (Πηγή: Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ)

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ. κάνοντας αναφορά στο φιάσκο του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου κατά το οποίο οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο αποκάλυψαν σε ζωντανή μετάδοση τα ψέματά του σχετικά με τη ύπαρξη τηλεδιοίκησης ή όχι στη Λάρισα, κατηγορούν την κυβέρνηση για την τραγωδία στα Τέμπη, ότι «μοναδικό μέλημά της και των διοικήσεων των Οργανισμών είναι ο επικοινωνιακός χειρισμός του θέματος».

«Η σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, που επιβεβαίωσε με δραματικό τρόπο, τις καταγγελίες των εργαζόμενων και η πιο πρόσφατη διάψευση σε “ζωντανή” σύνδεση του υφυπουργού Μεταφορών για την ανύπαρκτη τηλεδιοίκηση στο κρίσιμο τμήμα του δικτύου του ΟΣΕ, αποδεικνύει ότι μοναδικό μέλημα της κυβέρνησης και των διοικήσεων των Οργανισμών είναι ο επικοινωνιακός χειρισμός του θέματος» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εργαζόμενοι και θέτουν 11 ερωτήματα στη διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. για τη Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) του μετρό:

  1. Ποιος πιστοποιεί ότι το σύστημα εξαερισμού στο σταθμό της Ομόνοιας είναι σε λειτουργία και μπορεί να γίνει χειρισμός του από το σταθμαρχείο ή το Κέντρο Ελέγχου  Λειτουργίας;
  2. Τι ακριβώς έκανε το συνεργείο τεχνικών στον σταθμό της Ομόνοιας που επέσπευσε η εταιρία να στείλει μετά τις καταγγελίες μας;  
  3. Οι εργαζόμενοι λένε ψέματα ή κάποιοι προσπαθούν να κρύψουν κάτω από το “χαλί” τα προβλήματα;
  4. Ο κλιματισμός που είναι εκτός λειτουργίας θα είναι διαθέσιμος πριν από το καλοκαίρι;  Το περσινό καλοκαίρι λειτουργούσε; Πότε λειτούργησε τελευταία φορά;
  5. Στους σταθμούς της Γραμμής 1 το σύστημα πυρασφάλειας είναι επαρκές και προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες;
  6. Το σύστημα πυρανίχνευσης λειτουργεί σε όλους τους σταθμούς;
  7. Υπάρχει πιστοποίηση πυρασφάλειας για όλους τους σταθμούς;
  8. Υπάρχουν διαδικασίες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης εκκένωσης συρμού εντός της σήραγγας Μοναστηράκι-Αττική;
  9. Πότε έγινε η τελευταία άσκηση για θέματα ασφάλειας στη Γραμμή 1;
  10. Πότε ελέγχθηκαν τελευταία οι έξοδοι κινδύνου;
  11. Οι πυροσβεστήρες έχουν ελεγχθεί ως προς την ημερομηνία λήξης τους;
Σύστημα πυρανίχνευσης
Κλειστό σύστημα πυρανίχνευσης (Πηγή: Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ)

Καταλήγοντας, οι εργαζόμενοι τονίζουν σχετικά με την εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα ασφάλειας, που αναφέρεται στο δελτίο Τύπου της διοίκησης ότι «οι αριθμοί που επικαλείται απλά επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες μας».

Τέλος, οι εργαζόμενοι καλούν τη Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. «να σταματήσει αυτή τη τακτική, να δώσει λύσεις στα προβλήματα και να προασπίσει την ασφάλεια των μεταφορών, γιατί η απάντηση σε όλα δεν είναι.... “φταίει ο σταθμάρχης”».

Τι είχε αναφέρει νωρίτερα η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ.:

«Η ΣΤΑΣΥ σε σημερινή της ανακοίνωση επισημαίνει σχετικά με τη λειτουργία του δικτύου της Γραμμής 1 και ειδικότερα του τμήματος Μοναστηράκι – Αττική:

Σε ολόκληρο το μήκος της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί πυροσβεστικό δίκτυο εφοδιασμένο με σύστημα πυρανίχνευσης.

Αυτόνομα συστήματα αερισμού είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν στην υπόγεια σήραγγα, ενώ στα σημεία διασύνδεσης με τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό η λειτουργία του συστήματος είναι σε φάση περαιτέρω ενίσχυσης.

Στον σταθμό ΟΜΟΝΟΙΑ είναι εγκατεστημένο σύστημα αερισμού και κλιματισμού. Το σύστημα αερισμού είναι σε λειτουργία και επαρκές για την απαγωγή, εάν απαιτηθεί, καπνού από τις αποβάθρες. Το σύστημα κλιματισμού είναι σε διαδικασία συντήρησης, ώστε να είναι διαθέσιμο πριν το καλοκαίρι.

Κατά μήκος του υπόγειου τμήματος υπάρχει επαρκής φωτισμός με φωτιστικά τοποθετημένα, τόσο στο μέσο, όσο και στα πλευρικά τοιχώματα. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και διακοπής λειτουργίας τους, ενεργοποιείται αυτόματα εφεδρικός φωτισμός ασφαλείας. Επιπλέον, κατά μήκος του υπόγειου τμήματος μεταξύ των σταθμών ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ - ΑΤΤΙΚΗ υπάρχουν έξοδοι διαφυγής ανά 250μ. περίπου, με την απαιτούμενη σήμανση, για να κατευθύνει το επιβατικό κοινό προς αυτές. Οι έξοδοι διαφυγής απελευθερώνονται και χειροκίνητα από το εκπαιδευμένο προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ, είναι όμως και τηλεχειριζόμενες από το Κέντρο Ελέγχου. Επιπλέον, οι σχάρες των εξόδων διαφυγής βοηθούν και στον αερισμό της σήραγγας.

Το 2022 για τη γραμμή 1 εκπαιδεύτηκαν σε θέματα ασφαλούς εργασίας επί ή πλησίον της τροχιάς 140 εργαζόμενοι στις τεχνικές υπηρεσίες και 20 οδηγοί Συρμών και εντός του 2023 αναμένεται η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης 80 ακόμη ηλεκτροδηγών. Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί η επανεκπαίδευση των οδηγών συρμών σε θέματα υγείας και ασφάλειας επί της εργασίας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL