Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.2°C23.6°C
2 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.4°C22.5°C
2 BF 64%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C19.9°C
4 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
24 °C
21.0°C24.8°C
4 BF 46%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.9°C23.5°C
3 BF 40%
ΟΣΥ / Φωτογραφικός διαγωνισμός για υποστηρικτικά οχήματα μέσω leasing
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΟΣΥ / Φωτογραφικός διαγωνισμός για υποστηρικτικά οχήματα μέσω leasing

132763317.png

Ακριβώς 1.373 κυβικά. Ούτε 1.374, ούτε 1.375. Τόση είναι η ισχύς του κινητήρα των υβριδικών SUV 4x4 τα οποία θέλει να προμηθευτεί η διοίκηση του ΟΣΥ, σύμφωνα με τον διαγωνισμό εξπρές που ανάρτησε παραμονές Χριστουγέννων για την προμήθεια υποστηρικτικών οχημάτων με τη μέθοδο του leasing.

Προδιαγραφή «αλφαδιά», που χτύπησε καμπανάκι για φωτογραφικές πρόνοιες εντός μιας πρόχειρης διαγωνιστικής διαδικασίας συνολικής αξίας 2,5 εκατ. ευρώ που προκήρυξε ο ΟΣΥ για την προμήθεια 39 οχημάτων, μεταξύ των οποίων μηχανημάτων έργων, οχημάτων μεταφοράς προσωπικού και βαν για διάφορες χρήσεις.

Τα χρήματα αυτά αναμένεται να διοχετευθούν μέσω τριών διαγωνισμών, με το μεγαλύτερο ποσό (1,2 εκατ. ευρώ) να κατανέμεται στον διαγωνισμό για την εκμίσθωση 24 ημιφορτηγών τύπου βαν, μεταχειρισμένων, καθώς στον διαγωνισμό δεν υπάρχει όρος να είναι καινούργια και αμεταχείριστα (βλ. και σχετικό δημοσίευμα ΑΥΓΗΣ 30.12).

Ωστόσο, πλην των μεταχειρισμένων βαν, ο ΟΣΥ ενδιαφέρεται επίσης για την προμήθεια υβριδικών οχημάτων SUV 4x4 (τζιπάκια), οι προδιαγραφές των οποίων ορίζονται αυστηρώς στον διαγωνισμό, καθώς πρέπει να διαθέτουν κινητήρα έως 1.373 cc. Η συγκεκριμένη ισχύς των 1.373 κυβικών είναι χαρακτηριστική συγκεκριμένων μοντέλων SUV της Suzuki (Vittara και S-Cross), γεγονός που δημιούργησε εύλογες υπόνοιες για φωτογραφική σκοπιμότητα της εν λόγω προδιαγραφής του διαγωνισμού.

Για τον λόγο αυτό, εξάλλου, ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖ-Π.Σ Ν. Παππάς σε συνέντευξή του στον ρ/σ Στο Κόκκινο (30.12) κατήγγειλε τον διαγωνισμό που έστησε ο ΟΣΥ σημειώνοντας ότι «προφανώς έχουν βρει την εταιρεία και έχουν κόψει και ράψει την προκήρυξη σε αυτά τα μέτρα».

Ο εν λόγω διαγωνισμός για τα τζιπάκια, μάλιστα, έχει εξπρές προθεσμία λήξης τη 10η Ιανουαρίου, με έναρξη την 23η Δεκεμβρίου, γεγονός που ενισχύει τις υποψίες.

Η βραχυχρόνια εκμίσθωση των οχημάτων εντός και των τριών διαγωνισμών προβλέπεται να έχει πενταετή διάρκεια, ενώ τίθεται εκ νέου το ερώτημα γιατί δεν επιλέγεται η μόνιμη λύση προμήθειας με τα ίδια χρήματα ιδιόκτητων οχημάτων που θα παραμείνουν στο Δημόσιο.

Το ίδιο ερώτημα δηλαδή που τέθηκε και στην περίπτωση των χρημάτων που έχουν σπαταληθεί με το φιάσκο των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων μέσω leasing, τα οποία ακόμη δεν έχουν παραληφθεί στο σύνολό τους. Πέρα, μάλιστα, από την παραδεδεγμένη φθορά λόγω δεκαετούς και πλέον χρήσης των περισσότερων εξ αυτών, τα εν λόγω δεν διέθεταν καν τα απαραίτητα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα εν μέσω πανδημίας, γεγονός που έκανε το Ελεγκτικό Συνέδριο να μπλοκάρει προσωρινά τη σύμβαση.

Τα δε χρήματα που περιλαμβάνει η σύμβαση με τους αναδόχους ανέρχονται σε 50 εκατ. ευρώ για 3+1 χρόνια, παρά το γεγονός, όπως παραδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΥ σε έγγραφο που αποκάλυψε η ΑΥΓΗ τον Απρίλιο του 2021, ότι η αγορά νέων αντίστοιχων οχημάτων του Δημοσίου θα κόστιζε λίγο παραπάνω και με τον τρόπο αυτό ο ΟΣΥ θα αποκτούσε ασφαλή και ιδιόκτητα καινούργια λεωφορεία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL