Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.1°C23.6°C
3 BF 61%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.4°C
3 BF 63%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
20.5°C22.0°C
3 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.7°C21.0°C
2 BF 72%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
24 °C
23.9°C23.9°C
2 BF 46%
Στέγαση εκπαιδευτικών / Ο ΣΥΡΙΖΑ φέρνει την Κεραμέως στη Βουλή για απαντήσεις
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Στέγαση εκπαιδευτικών / Ο ΣΥΡΙΖΑ φέρνει την Κεραμέως στη Βουλή για απαντήσεις

Η Νίκη Κεραμέως σε δημοτικό σχολείο
(ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ)

Προ των ευθυνών του για το μέγα ζήτημα της στέγασης των εκπαιδευτικών και ειδικά αυτών που τοποθετούνται σε νησιωτικές και άλλες τουριστικές και απομακρυσμένες περιοχές, θέτουν το υπουργείο Παιδείας 38 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Μετά την ελιτίστικη και ανάλγητη τοποθέτηση του υφυπουργού Παιδείας Άγγελου Συρίγου ότι οι τοπικές κοινωνίες τα περιμένουν όλα από το «κράτος πατερούλη», κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή, καλώντας τη Νίκη Κεραμέως να αναλάβει δράση για να λυθεί το πρόβλημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Στα τεράστιο πρόβλημα στέγασης εκπαιδευτικών σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές, ο υφυπουργός Παιδείας κ. Συρίγος απάντησε κυνικά λέγοντας ότι “το κράτος πατερούλης δεν μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα από την Αθήνα” πετώντας, μάλιστα, το μπαλάκι στους Δήμους για την επίλυσή του», υπογραμμίζει ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, με πρωτοβουλία του οποίου κατατέθηκε η ερώτηση. 

Όπως σημειώνει ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, η σχολική χρονιά έχει μόλις ξεκινήσει και  σε πολλές νησιωτικές περιοχές, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ακόμα αναζητούν διαμονή. Τα απλησίαστα, συχνά, ενοίκια και η μη διαθεσιμότητα καταλυμάτων σε συνδυασμό με τους χαμηλούς μισθούς δημιουργούν απόγνωση.

Στη Σκιάθο κυρίως, αλλά και στο νησί της Σκοπέλου και στο Τρίκερι Μαγνησίας, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν και κατέφθασαν στα νησιά με σκοπό την εύρεση στέγης, δεν μπορούν να βρουν σπίτι για ενοικίαση, καθώς η τουριστική κίνηση κινείται ακόμα σε υψηλά επίπεδα.

Οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να ζητούν αναρρωτικές άδειες, ενώ πολλοί διαμένουν για αρκετό χρονικό διάστημα σε ξενοδοχεία, με μεγάλη οικονομική επιβάρυνση. Στο χειρότερο σενάριο, οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε παραίτηση από τη θέση τους, με αποτέλεσμα τα παιδιά των νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών να μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς μέχρι και το μέσο της χρονιάς.

«Η εξασφάλιση της στέγης των εκπαιδευτικών που τοποθετούνται σε νησιωτικές, τουριστικές και απομακρυσμένες περιοχές, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποτελεί μέριμνα της Πολιτείας, καθώς συνέχεται με την υποχρέωσή της για παροχή δωρεάν εκπαίδευσης», τονίζει ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κάλεσαν την υπουργό να προβεί άμεσα σε στοχευμένες παρεμβάσεις, όπως σε ένα σχεδιασμό για την επιδότηση ενοικίου, την αξιοποίηση  ακινήτων του δημοσίου ή των ΟΤΑ ως εκπαιδευτικών κατοικιών, ώστε να εξασφαλίζεται η δωρεάν ή η διαμονή με μικρό αντίτιμο σε όσους εκπαιδευτικούς αναλαμβάνουν υπηρεσία, ενώ πρότειναν και ένα σχεδιασμό για μακροχρόνια μίσθωση (σε βάθος ετών) κατάλληλων καταλυμάτων σε περιοχές όπου εντοπίζεται παραδοσιακά πρόβλημα στέγασης των εκπαιδευτικών.

«Σκοπός είναι η εξασφάλιση της αξιοπρεπούς διαμονής και διαβίωσης των εκπαιδευτικών, αλλά και η ομαλότητα στη σχολική ζωή. Η δήλωση του κ. Συρίγου φανερώνει ότι δεν έχει καμία επαφή με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και σκοπίμως αγνοεί το στεγαστικό τους πρόβλημα», επισημαίνει ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, καλώντας το αρμόδιο υπουργείο να επιλύσει άμεσα το πρόβλημα.

Ολόκληρη η ερώτηση των 38 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

«ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Ανάγκη στοχευμένων παρεμβάσεων για το ζήτημα της στέγασης των εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές

Η σχολική χρονιά μόλις ξεκίνησε και  σε πολλές νησιωτικές περιοχές, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ακόμα ψάχνουν για να βρουν κατάλυμα για τη διαμονή τους. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Μαγνησίας, στο νησί της Σκιάθου κυρίως, αλλά και στο νησί της Σκοπέλου των Β. Σποράδων και στο Τρίκερι Μαγνησίας, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν και κατέφθασαν στα νησιά με σκοπό την εξεύρεση στέγης δεν μπορούν να βρουν καταλύματα καθώς η τουριστική κίνηση κινείται ακόμα σε υψηλά επίπεδα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο νησί της Σκιάθου, καθώς η ζήτηση είναι μεγαλύτερη εξαιτίας του γεγονότος ότι εκτός των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, του Γυμνασίου και του Λυκείου που λειτουργούν στο νησί, τα τελευταία χρόνια λειτουργεί και ΕΠΑΛ και από φέτος θα ξεκινήσει τη λειτουργία του και το ΕΕΕΕΚ Β. Σποράδων.

Η δυσχέρεια εξεύρεσης καταλύματος κατάλληλου για στέγαση οδηγεί τους εκπαιδευτικούς να ζητούν αναρρωτικές άδειες ώστε να παρατείνουν το χρόνο εγκατάστασής τους, ενώ πολλοί αναγκάζονται να διαμένουν για αρκετό χρονικό διάστημα σε ξενοδοχεία, με δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση.

Στο χειρότερο σενάριο οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε παραίτηση από τη θέση τους, με αποτέλεσμα τα παιδιά των νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών να μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς μέχρι και το μέσο της χρονιάς.

Η εξασφάλιση της στέγης των εκπαιδευτικών που τοποθετούνται σε νησιωτικές, τουριστικές και απομακρυσμένες περιοχές, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποτελεί μέριμνα της Πολιτείας, καθώς συνέχεται με την υποχρέωσή της για παροχή δωρεάν εκπαίδευσης.

Το αρμόδιο Υπουργείο, σε συνεργασία με άλλα Υπουργεία αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα μπορούσε να προχωρήσει στην επιδότηση ενοικίου, στην αξιοποίηση δημόσιων και δημοτικών ακινήτων ως εκπαιδευτικές κατοικίες  στις νησιωτικές και σε άλλες περιοχές που εντοπίζεται παραδοσιακά πρόβλημα για την εξεύρεση στέγης, ώστε να εξασφαλίζεται η δωρεάν διαμονή ή η διαμονή με μικρό αντίτιμο σε όσους εκπαιδευτικούς αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Λύση θα μπορούσε να αποτελέσει και η μακροχρόνια μίσθωση (σε βάθος ετών) κατάλληλων καταλυμάτων εκ μέρους του αρμόδιου φορέα σε περιοχές που εντοπίζεται παραδοσιακά πρόβλημα για την εξεύρεση στέγης στους εκπαιδευτικούς, ώστε να εξασφαλίζεται η αξιοπρεπής διαμονή και διαβίωση των εκπαιδευτικών και η ομαλότητα στη σχολική ζωή.

Επειδή, σε λίγες μόλις μέρες αναμένεται να «χτυπήσει» το πρώτο κουδούνι της χρονιάς για τα σχολεία και σε πολλές νησιωτικές περιοχές, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ακόμα ψάχνουν για να βρουν κατάλυμα για τη διαμονή τους.

Επειδή, στο νησί της Σκιάθου κυρίως, αλλά και στο νησί της Σκοπέλου των Β. Σποράδων και στο Τρίκερι Μαγνησίας, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν και κατέφθασαν στα νησιά με σκοπό την εξεύρεση στέγης δεν μπορούν να βρουν καταλύματα, καθώς η τουριστική κίνηση κινείται ακόμα σε υψηλά επίπεδα.

Επειδή, η δυσχέρεια εξεύρεσης καταλύματος κατάλληλου για στέγαση οδηγεί τους εκπαιδευτικούς να ζητούν αναρρωτικές άδειες ώστε να παρατείνουν το χρόνο εγκατάστασής τους, πολλοί αναγκάζονται να διαμένουν σε ξενοδοχεία με δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση, ενώ κάποιοι οδηγούνται και σε παραίτηση από τη θέση τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλότητα της σχολικής ζωής.  

Επειδή, η εξασφάλιση της στέγης των εκπαιδευτικών που τοποθετούνται σε νησιωτικές, τουριστικές και απομακρυσμένες περιοχές, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποτελεί μέριμνα της Πολιτείας.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1.    Προτίθεται να προχωρήσει ένα σχεδιασμό για την επιδότηση ενοικίου, την αξιοποίηση  ακινήτων του δημοσίου ή των Ο.Τ.Α. ως εκπαιδευτικών κατοικιών στις νησιωτικές και σε άλλες περιοχές που εντοπίζεται παραδοσιακά πρόβλημα για την εξεύρεση στέγης, ώστε να εξασφαλίζεται η δωρεάν ή η διαμονή με μικρό αντίτιμο σε όσους εκπαιδευτικούς αναλαμβάνουν υπηρεσία;

2.    Προτίθεται να προχωρήσει σε ένα σχεδιασμό για μακροχρόνια μίσθωση (σε βάθος ετών) κατάλληλων καταλυμάτων σε περιοχές που εντοπίζεται παραδοσιακά πρόβλημα για την εξεύρεση στέγης στους εκπαιδευτικούς, ώστε να εξασφαλίζεται η αξιοπρεπής διαμονή και διαβίωση των εκπαιδευτικών και η ομαλότητα στη σχολική ζωή; 

3.    Με ποιο άλλο τρόπο προτίθεται να επιλύσει το πρόβλημα εξεύρεσης στέγης των εκπαιδευτικών που τοποθετούνται σε νησιωτικές και άλλες τουριστικές και απομακρυσμένες περιοχές, ώστε να μην υπάρχουν φαινόμενα δυσανάλογης επιβάρυνσης εκπαιδευτικών ή και παραίτησης από τη θέση τους;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Αναγνωστοπούλου Σία
Αλεξιάδης Τρύφων
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
 Ζαχαριάδης Κων/νος
Ζουράρις Κων/νος
Ηγουμενίδης Νικόλαος 
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλης
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κων/νος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπάρκας Κων/νος
Μπουρνούς Ιωάννης
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σκουρολιάκος Πάνος
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τζούφη Μερόπη
Τόλκας Άγγελος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL