Live τώρα    
7°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
7 °C
2.6°C9.6°C
2 BF 86%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
4 °C
2.5°C5.7°C
3 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
10 °C
7.0°C10.5°C
2 BF 60%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
10 °C
9.4°C10.4°C
2 BF 77%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
0 °C
-0.1°C-0.1°C
0 BF 100%
Εθνική Πινακοθήκη / Στον ανακριτή ο 49χρονος που ομολόγησε την κλοπή του Πικάσο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Εθνική Πινακοθήκη / Στον ανακριτή ο 49χρονος που ομολόγησε την κλοπή του Πικάσο

Πικάσο Μοντριάν Εθνική Πινακοθήκη
(EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)

Ενώπιον του ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη αναμένεται να οδηγηθεί εντός της ημέρας ο 49χρονος που ομολόγησε πως έκλεψε πίνακες μεγάλης αξίας από την Εθνική Πινακοθήκη πριν εννέα χρόνια. Αντιμετωπίζει την κατηγορία της διακεκριμένης περίπτωσης κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένης και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή, εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο. Μετά την κλοπή η δίωξη είχε ασκηθεί κατά αγνώστων δραστών.

Η κλοπή είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο του 2012 και οι πίνακες που αφαιρέθηκαν ήταν του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν. Το έργο του Πικάσο έχει τίτλο «Γυναικείο Κεφάλι» και είχε δωρηθεί το 1949 από τον καλλιτέχνη στον ελληνικό λαό, ως φόρος τιμής για την προσφορά των Ελλήνων στην αντίσταση κατά του ναζισμού. Ο δεύτερος πίνακας, του Ολλανδού ζωγράφου, έχει τίτλο «Ο Ανεμόμυλος Στάμμερ». Είχε κλαπεί επίσης ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο), το οποίο ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε ότι το πέταξε στην λεκάνη της τουαλέτας του, γιατί πίστεψε πως καταστράφηκε αφού το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει αίματα από το χέρι του τη νύχτα της κλοπής.

Σημειώνεται ότι στην ομολογία του, ο 49χρονος κατηγορούμενος, περιέγραψε τον τρόπο που έδρασε προκειμένου να κλέψει τα έργα τέχνης, αναφέροντας πως επί έξι μήνες επισκέπτονταν την Πινακοθήκη, ώστε να καταγράψει κάθε στοιχείο που θα μπορούσε να αξιοποιήσει για να πετύχει τον στόχο της κλοπής των έργων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL