Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
15.6°C18.3°C
3 BF 42%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
16 °C
15.6°C17.2°C
0 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
12.8°C19.0°C
2 BF 37%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
16.1°C19.0°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
14 °C
14.0°C14.0°C
1 BF 47%
Κορωνοϊός Σχολεία / Τα πίσω θρανία στη «γαλαρία» είναι τα πιο ασφαλή
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κορωνοϊός Σχολεία / Τα πίσω θρανία στη «γαλαρία» είναι τα πιο ασφαλή

ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)

Τα τελευταία θρανία στις σχολικές αίθουσες, η γνωστή «γαλαρία, είναι τα πιο ασφαλή σημεία απέναντι στον κορωνοϊό εκτιμά επιστημονική μελέτη. Τα σημεία αυτά, σύμφωνα με τους ερευνητές, δέχονται δύο έως τρεις φορές λιγότερα σωματίδια σε σχέση με την υπόλοιπη τάξη, γι΄’ αυτό και προτείνεται να κάθονται οι μαθητές που κινδυνεύουν περισσότερο από επιπλοκές, αν αρρωστήσουν από τον νέο κορωνοϊό.

Το άνοιγμα των παραθύρων στις σχολικές αίθουσες είναι, επίσης, αρκετό για να μειώσει κατά σχεδόν 40%, σε σχέση με τα κλειστά παράθυρα, τα σωματίδια του κορωνοϊού που μπορεί να κυκλοφορούν στον αέρα μέσα στις τάξεις, σύμφωνα με εκτιμήσεις επιστημόνων στις ΗΠΑ.

Οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι το άνοιγμα των παραθύρων, και όταν είναι σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού, αυξάνει κατά 38% την ποσότητα των μικροσωματιδίων που βγαίνουν από μια τάξη. «Σχεδόν το 70% των εκπνεόμενων μικροσκοπικών σωματιδίων του ενός μικρομέτρου τελικά βγαίνουν από το χώρο, όταν τα παράθυρα είναι ανοικτά, ενώ σχεδόν όλα τα μεγαλύτερα σωματίδια άνω των 20 μικρομέτρων καταλήγουν πάνω στις διάφορες επιφάνειες όπως στα θρανία και στο πάτωμα», δήλωσε ο ερευνητής Χαλίντ Ταλαάτ.

Οι υπολογισμοί του μοντέλου δείχνουν ότι τα μικροσκοπικά σωματίδια που μπορεί να μεταφέρουν τον κορωνοϊό, είναι δυνατό να μεταφερθούν με τη ροή του αέρα σε απόσταση έως δυόμισι μέτρων περίπου, αλλά όταν τα παράθυρα είναι ανοικτά, μειώνεται έως κατά 80% η πιθανότητα μετάδοσης μεταξύ μαθητών.

Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Νέου Μεξικού, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό  «Physics of Fluid», βασίστηκαν σε υπολογιστικές προσομοιώσεις για να αναπτύξουν ένα μοντέλο που εκτιμά την εξάπλωση των πιθανώς μολυσμένων σταγονιδίων στον αέρα υπό διαφορετικές συνθήκες, όταν κάποιος μαθητής αναπνέει, μιλάει, βήχει ή φτερνίζεται.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL