Της Αγγέλας Νταρζάνου
Ούτε βήμα πίσω από τις προεκλογικές δεσμεύσεις δεν έκανε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για την ΕΡΤ και τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας, Νίκος Παππάς χθες από το βήμα της Βουλής. Ακολουθεί, όπως είπε ο ίδιος, τον «πιο γλυκό μονόδρομο», αυτόν της «υπεράσπισης της θέλησης του ελληνικού λαού».
Στην ουσία ο Νίκος Παππάς προανήγγειλε τη ρύθμιση ολόκληρου του ραδιοτηλεοπτικού πεδίου: Δημόσιου και Ιδιωτικού, Περιεχομένου και Δικτύων. Η ρύθμιση θα προωθηθεί με τη θεσμοθέτηση νέου νομοθετικού πλαισίου, αλλά και με την εφαρμογή και την ενεργοποίηση ισχυουσών διατάξεων, οι οποίες παραμένουν ανενεργές, προς όφελος της ανομίας και της διαπλοκής.
Έτσι, μπορεί η αδειοδότηση των σταθμών να προϋποθέτει νέο νόμο με σύγχρονα κριτήρια αξιολόγησης, όμως ο έλεγχος της δανειοδότησής τους δεν απαιτεί παρά την ενεργοποίηση ισχυουσών διατάξεων για τη διαφάνεια και τη νομιμότητα κατά την έγκριση και την εκταμίευση των δανείων. Η ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού χώρου, παρά τις ενδιάμεσες μικροπαρεμβάσεις, εκκρεμεί εδώ και 25 χρόνια, καθώς οι κυβερνήσεις έως τώρα δεσμεύονταν από δίκτυα διαπλοκής και συναλλαγών με την ιδιοκτησία των σταθμών.
Για την ΕΡΤ ο υπουργός Επικρατείας δεσμεύθηκε ότι θα καταθέσει νομοσχέδιο προς συζήτηση στη Βουλή «για την επανίδρυση» σε ορίζοντα ενός μήνα. Το νομοσχέδιο φαίνεται ότι θα περιλαμβάνει όχι μόνο τις μεταβατικές διατάξεις περί επαναπρόσληψης των εργαζομένων, ανάκτησης της περιουσίας της κ.λπ., αλλά και τις ρυθμίσεις για τη νέα ΕΡΤ, τη δομή, τις λειτουργίες, τα όργανα διοίκησης: «Διαυγές, συνταγματικά κατοχυρωμένο νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς ρεβανσισμούς, προχειρότητα και 'μαύρο'» υποσχέθηκε. «Όχι επιστροφή στο παλιό» υπογράμμισε και εξήγησε: «Όχι στους αστρονομικούς μισθούς και τις εξωφρενικές δαπάνες».
Η νέα ΕΡΤ θα έχει δικό της δίκτυο ψηφιακής τηλεόρασης (σ.σ.: με άλλα λόγια θα λύσει τη συμφωνία μεταφοράς σήματος από την Digea) και μεταδόσεις για την ομογένεια.
Ο αγώνας των εργαζομένων της ΕΡΤ δίδαξε αξιοπρέπεια και απαιτεί δικαίωση, είπε ο Ν. Παππάς προσθέτοντας ότι «θα αξιολογηθεί και η πολύμηνη αυτοδιαχειριστική εμπειρία των εργαζομένων της ΕΡΤ». Η δημόσια τηλεόραση, πρόσθεσε, δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό, καθώς θα συνεχίσει να χρηματοδοτείται από το ανταποδοτικό τέλος.
Για τη ΝΕΡΙΤ. Ο νέος υπουργός προανήγγειλε έλεγχο των προϋπολογισμών της ΝΕΡΙΤ, καθώς διαπίστωσε «ασάφειες και αναθεωρημένες δαπάνες». Συγκεκριμένα ανέφερε προϋπολογισμό 2014 για ρεύμα, τηλεπικοινωνίες κ.λπ., ύψους 3,7 εκατ. ευρώ, ο οποίος για το 2015 εκτινάσσεται σε 12 εκατ., άλλο προϋπολογισμένο ποσό, ενώ προσδιορίζεται σε 13,8 εκατ., μετά τις εκλογές μειώνεται σε 8 εκατ.
Για τα ιδιωτικά ΜΜΕ. Ο υπουργός υπερασπίστηκε τη νομιμότητα. Η λειτουργία τους θα επιτελείται «σύμφωνα με το Σύνταγμα και τη νομοθεσία» είπε και πρόσθεσε ότι θα γίνεται έλεγχος στα οικονομικά των ραδιοτηλεοπτικών μέσων. «Να τελειώνουμε με τα δάνεια άνευ εγγυήσεων και με αδιαφανείς όρους παραχώρησης» υπογράμμισε, αναφερόμενος προφανώς στα χαριστικά δάνεια που λαμβάνουν από τις τράπεζες την τελευταία πενταετία κατ' εξαίρεση, σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις, για τις οποίες έχει κλείσει η στρόφιγγα του δανεισμού. Ιδίως μάλιστα όταν τα δάνεια εκδίδονταν με εγγυήσεις... τηλεοπτικές σειρές. Ο Ν. Παππάς προανήγγειλε τη νόμιμη αδειοδότησή τους μέσω δημόσιας προκήρυξης των συχνοτήτων.