"Επιχειρούμε να στηρίξουμε ένα δημόσιο σύστημα Υγείας που δέχτηκε τη βία της 'μνημονιακής καταιγίδας'. Η ωρίμανση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, η απειλή κατάργησης του εφάπαξ, η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και η άφρων πολιτική στον τομέα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας οδήγησαν πολλούς ανθρώπους σε πρώιμη αποχώρηση από το σύστημα".
Με αυτά τα χαρακτηριστικά λόγια ξεκίνησε χθες αργά το απόγευμα την ομιλία του ο υπουργός Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Παναγιώτης Κουρουμπλής, κατά τη διάρκεια της συζήτησης των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στην Βουλή.
Ο Παναγιώτης Κουρουμπλής τόνισε μεταξύ άλλων: "Ήδη ενεργοποιήσαμε παλαιότερους διαγωνισμούς και στο πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους θα αιμοδοτήσουμε το σύστημα με 1.000 γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων. Επιπλέον θα στελεχώσουμε τις δομές Υγείας της χώρας με διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό με την επαναπρόσληψη δημοσίων υπαλλήλων. Προσδοκούμε το υπουργείο Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων να έχει προτεραιότητα και σημαντικό μερίδιο νέων προσλήψεων από τις συνολικά 11.500 προσλήψεις που προβλέπονται για το έτος 2015".
Σχετικά με το νέο ΕΣΥ και την απρόσκοπτη πρόσβαση των κατοίκων της χώρας μας στο δημόσιο σύστημα Υγείας, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής προανήγγειλε "ένα νέο, θεμελιώδες και θεσμικό δημόσιο σύστημα Υγείας που θα υποκαταστήσει το κουρασμένο και γηρασμένο εθνικό σύστημα Υγείας, θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα οικοδομήσουμε τις νέες αρχές που θα εξασφαλίσουν σε κάθε πολίτη αυτής της χώρας που διαθέτει ΑΜΚΑ ίσες δυνατότητες χωρίς διακρίσεις. Ένα αποτελεσματικό και ποιοτικό δημόσιο σύστημα Υγείας που θα κατοχυρώνει το δικαίωμα του ασθενούς σε αξιοπρεπή φροντίδα χωρίς την ιατροκεντρική λογική".
Ο υπουργός Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων δεσμεύθηκε ακόμη για σύγκρουση με τα ιδιοτελή και ποικίλα συμφέροντα: "Όλοι γνωρίζουν πως στον χώρο της Υγείας ενδημούν πολλά μικρά και μεγάλα συμφέροντα. Προτεραιότητά μας η λειτουργία θεσμών που θα εξασφαλίζουν τη διαφάνεια και θα υπερασπίζονται το δημόσιο συμφέρον με επίκεντρο τις προμήθειες για να σταματήσει το 'πάρτι' της τελευταίας δεκαετίας των κατ' εξακολούθηση αναθέσεων".