"Δεν υπάρχει θέση στη Γερμανία για μίσος εναντίον των μουσουλμάνων ή οποιασδήποτε άλλης θρησκευτικής ή φυλετικής ομάδας" διακήρυξε χθες η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ καταδικάζοντας τις αντιμουσουλμαμικές διαδηλώσεις που πραγματοποιούνται το τελευταίο διάστημα στη Δρέσδη.
«Δεν υπάρχει θέση για την ισλαμοφοβία, τον αντισημιτισμό ή οποιασδήποτε μορφής ξενοφοβία ή ρατσισμό» ξεκαθάρισε η εκπρόσωπος της καγκελαρίου Κριστιάνε Βιρτς σχολιάζοντας τις πορείες που πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα στη Δρέσδη, στις οποίες συμμετέχουν ολοένα και περισσότεροι Γερμανοί και διοργανώνονται από την οργάνωση PEGIDA, ακρωνύμιο των λέξεων «Πατριώτες Ευρωπαίοι κατά του Εξισλαμισμού της Δύσης». Η Μέρκελ υπενθυμίζει ότι η Γερμανία χρειάζεται τους μετανάστες για να αποφύγει μια δημογραφική κρίση.
Στην τελευταία πορεία της PEGIDA, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου, πήραν μέρος 10.000 άνθρωποι και αντίστοιχος αριθμός αντιδιαδηλωτών. Οι διοργανωτές, που ξεκίνησαν τις κινητοποιήσεις τους πριν από δύο μήνες με τη συμμετοχή μερικών εκατοντάδων ατόμων, λένε ότι δεν είναι κατά των μεταναστών, αλλά επιθυμούν να "διαμαρτυρηθούν" εναντίον του "ακραίου Ισλάμ" και της μεγάλης εισροής αιτούντων άσυλο στη Γερμανία.
Πάντως, σαφώς διαφοροποιημένος από τα όσα είπε χθες η Μέρκελ, ο υπουργός Εσωτερικών της κυβέρνησής της Τόμας ντε Μεζιέρ δήλωσε ότι δεν είναι όλοι οι διαδηλωτές της Δρέσδης ρατσιστές και ότι σε αυτούς περιλαμβάνονται και κάποιοι άνθρωποι που «εκφράζουν τους φόβους τους μπροστά στις αλλαγές των καιρών»...
Υπενθυμίζεται ότι η Δρέσδη είναι η πόλη όπου διοργανώνεται η ετήσια πορεία των νεοναζί κατά την επέτειο του βομβαρδισμού της πόλης στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Γερμανοί αξιωματούχοι εκφράζουν όλο και πιο έντονα την ανησυχία τους για την αύξηση τόσο του αντισημιτικού όσο και του αντιισλαμικού αισθήματος στη χώρα.