Πολλές φορές πάει η... στάμνα στη βρύση, αλλά μια φορά σπάει! Είχε γίνει "παράδοση" ο Παναθηναϊκός να νικάει πάντα στα "πλέι οφ" για την ανάδειξη του πρωταθλητή τον Ολυμπιακό στο ΟΑΚΑ, κάτι που ο πρόεδρός του, Δημήτρης Γιαννακόπουλος, είχε αποκαλέσει με αρκετή δόση αλαζονείας "ο νόμος του ΟΑΚΑ", αλλά την περασμένη Πέμπτη ήρθε η ώρα να "σπάσουν" οι "παραδόσεις" και μαζί το πλεονέκτημα που είχε ο Παναθηναϊκός για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος στο μπάσκετ.
Είναι η πρώτη μετά από 21 χρόνια, που ο Ολυμπιακός "σπάει" την έδρα του Παναθηναϊκού σε τελικούς. Ήταν το... μακρινό 1993 όταν οι "ερυθρόλευκοι" είχαν νικήσει 77-72 τους "πράσινους" στη Γλυφάδα και είχαν πάρει τον τίτλο με 3-1 νίκες, καθώς ο Παναθηναϊκός δεν "κατέβηκε" στον πέμπτο τελικό στο ΣΕΦ.
Ο Παναθηναϊκός ήταν αήττητος σε 32 διαδοχικούς αγώνες σε τελικούς πρωταθλήματος στο ΟΑΚΑ, 25 φορές με αντίπαλο τον Ολυμπιακό και γνώρισε μετά από πολλά χρόνια την ήττα (64-69), που κάθε άλλο παρά έκπληξη ήταν με βάση την αγωνιστική του εικόνα τους δύο τελευταίους μήνες, αλλά και τον μεγάλο μέσο όρο ηλικίας. Οι παίκτες "κλειδιά" της ομάδας δείχνουν καταπονημένοι από τις παράλληλες κούρσες σε Ελλάδα και Ευρώπη, με τον Αλβέρτη να έχει αποτύχει τελείως στην αξιοποίηση του "πάγκου" του.
Από την πλευρά του ο Ολυμπιακός, χωρίς να είναι καλύτερος από προηγούμενες χρονιές, έκανε το... αυτονόητο. Για πρώτη φορά ο Σπανούλης δεν πήγε να πάρει... εκδίκηση από τους υβριστές του στην κερκίδα, οι "ερυθρόλευκοι" έπαιζαν πιο ελεύθερα όταν ήταν εκτός παρκέ ο αρχηγός του και ήταν τότε που απέκτησαν τη διαφορά των 16 πόντων, με τον Σπανούλη να κάνει τη... δουλειά του 45'' από τη λήξη, όταν πέτυχε το καλάθι (62-66) που "σκότωσε" τους γηπεδούχους.
Σήμερα (7.45 μ.μ.) διεξάγεται στο ΣΕΦ ο τέταρτος αγώνας της σειράς, που πιθανότατα θα είναι και ο τελευταίος, όχι μόνο γιατί ο Ολυμπιακός είναι καλύτερος αυτό το διάστημα και πιο "φρέσκος", αλλά και γιατί ο Παναθηναϊκός δεν έχει πλέον σωματικές και ψυχικές δυνάμεις για να "επιστρέψει". Αν τα καταφέρει θα οφείλεται στην τεράστια προσωπικότητα του Δημήτρη Διαμαντίδη (αν δεν παίξει καλά είναι αδύνατον να νικήσει ο Παναθηναϊκός), αλλά και στις αυτοκτονικές τάσεις που ενδεχομένως δείξει ο Ολυμπιακός, αν κάτι πάει στραβά σήμερα...
Στα θετικά των φετινών τελικών είναι η εικόνα των φιλάθλων. Ειδικά η συμπεριφορά των οπαδών του Παναθηναϊκού, σ΄ένα ματς που ηττήθηκε η ομάδα τους, μνημονεύτηκε ακόμη κι από τη διοίκηση του Ολυμπιακού. Τέλος, όσον αφορά στη διαιτησία δύο παρατηρήσεις:α) αποδείχθηκε ότι όταν είναι καλύτερος ο Ολυμπιακός νικάει και στο ΟΑΚΑ, β) κανείς νοήμων φίλαθλος του Παναθηναϊκού δεν συμφωνεί με τον πρόεδρο της ομάδας ότι "αλλοιώθηκε το αποτέλεσμα"...
"Ο νόμος του ΟΑΚΑ"...
Οι 32 διαδοχικοί αγώνες με αήττητο τον Παναθηναϊκού σε τελικούς πρωταθλήματος στο ΟΑΚΑ ήταν:
1995-96 Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός 3-2: 65-63, 79-74
1997-98 Παναθηναϊκός - ΠΑΟΚ 3-2: 63-55, 55-48, 68-58
1998-99 Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός 2-3: 72-56, 66-56
1999-00 Παναθηναϊκός - ΠΑΟΚ 3-0: 85-58, 76-63
2001-02 Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός 3-2: 83-70, 73-57, 79-63
2004-05 Παναθηναϊκός - ΑΕΚ 3-1: 78-62, 79-71
2005-06 Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός 3-0: 82-76, 82-70
2006-07 Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός 3-2: 79-72, 86-85 παρ., 89-76
2007-08 Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός 3-2: 83-79, 78-67, 90-76
2008-09 Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός 1-3: 91-64, 94-81
2009-10 Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός 3-1: 73-54, 79-70
2010-11 Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός 1-3: 78-66, 101-94 παράταση
2011-12 Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός 3-2: 81-79, 84-74
2012-13 Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός 0-3: 63-52
2012-13 Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός 1-2 (μέχρι στιγμής): 59-56