ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΑΖΙΔΗΣ
Η σημερινή αναμέτρηση μεταξύ ΠΑΟΚ και Ολυμπιακού για την 23η αγωνιστική του πρωταθλήματος της Σούπερ Λιγκ δεν έχει την ίδια βαθμολογική σημασία που θα είχε αν ο αγώνας γινόταν π.χ. πριν από μια εβδομάδα και το ενδιαφέρον εστιάζεται περισσότερο στο πώς θα αποφευχθούν τα επεισόδια, που... εθιμικά επαναλαμβάνονται στις αναμετρήσεις μεταξύ των δύο ομάδων, ανεξάρτητα από την εκάστοτε κρισιμότητα του αγώνα.
Ο ΠΑΟΚ πλήρωσε πολύ ακριβά το τι έγινε πέρσι στον ημιτελικό του Κυπέλλου Ελλάδας, αφού εκτός από την αφαίρεση βαθμών από τη βαθμολογία των πλέι οφ, έπαιξε χωρίς βασικά στελέχη του στον τελικό του θεσμού, έχασε με βαρύ σκορ από τον Παναθηναϊκό και μαζί την ευκαιρία να πάρει έναν τίτλο, που τόσο επιζητούν τα τελευταία χρόνια οι φίλαθλοί του. Όχι ότι η "φιλοξενία" του Ολυμπιακού είναι καλύτερη στο "Γ. Καραϊσκάκης", αφού και στον πρώτο γύρο του πρωταθλήματος είχαμε «παρατράγουδα» σε βάρος παικτών και της αποστολής του ΠΑΟΚ, αλλά με πολύ μικρότερες συνέπειες για τους Πειραιώτες.
Το να γίνει κάτω από φίλαθλες συνθήκες το σημερινό ντέρμπι είναι κι ένα στοίχημα που θέλει να κερδίσει ο νέος υφυπουργός Αθλητισμού, Σταύρος Κοντονής, που καλείται "να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά" πριν καλά - καλά αναλάβει τα νέα του καθήκοντα. Από τις πρώτες κινήσεις που έκανε ήταν να καλέσει τους προέδρους των δύο μεγάλων ΠΑΕ, του Βαγγέλη Μαρινάκη από τον Ολυμπιακό και του Ιάκωβου Αγγελίδη από τον ΠΑΟΚ, που υποσχέθηκαν ότι θα κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους προκειμένου να μην υπάρξουν προβλήματα, όχι μόνο σήμερα, αλλά και στο μέλλον.
O Σταύρος Κοντονής για τον ίδιο λόγο συναντήθηκε με τον πρόεδρο της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, Γιάννη Αλαφούζο. Μετά το τέλος αυτών των επαφών επεσήμανε: "Το θετικό είναι ότι όλοι αναγνωρίζουν τα προβλήματα της βίας. Το ότι νέοι άνθρωποι εμπλέκονται σ' αυτόν τον φαύλο κύκλο του μίσους και της αλληλοεξόντωσης πρέπει να σταματήσει. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ελληνικές ομάδες, οι οποίες ταλαιπωρούνται από αυτά τα φαινόμενα βίας, όταν βρίσκονται σε ευρωπαϊκά παιχνίδια δεν αντιμετωπίζουν τέτοια φαινόμενα. Κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να εκσυγχρονίσουμε το νομοθετικό πλαίσιο, να δούμε μορφές οργάνωσης για το καλό του ελληνικού ποδοσφαίρου σεβόμενοι το αυτοδιοίκητο και πάντοτε σε συνεννόηση με τους διεθνείς οργανισμούς".
Πρόθεση της κυβέρνησης της Αριστεράς είναι η αναβάθμιση του ρόλου της Διαρκούς Επιτροπής Αντιμετώπισης της βίας και στο πλαίσιο αυτό ο Σταύρος Κοντονής κάλεσε σε σύσκεψη το προεδρείο της Επιτροπής, για ενημέρωση στα θέματα των αρμοδιοτήτων της και τα προβλήματα στη λειτουργία της. Μάλιστα η πρωτοβουλία αυτή απέκτησε και πρακτικό χαρακτήρα, καθώς την Πέμπτη ο υφυπουργός Αθλητισμού έδωσε εντολή η ΔΕΑΒ να έχει τρεις παρατηρητές στο σημερινό ντέρμπι της Τούμπας.
Βέβαια υπάρχουν σοβαρά γραφειοκρατικά προβλήματα, αφού η ΔΕΑΒ, παρά τον θεσμικό της ρόλο, ουσιαστικά δεν αναγνωρίζεται από την ΕΠΟ! Είναι χαρακτηριστικό ότι στο θέμα που δημιουργήθηκε με την επίσκεψη των Βαγγέλη Μαρινάκη και Σάββα Θεοδωρίδη στα αποδυτήρια των διαιτητών στο ημίχρονο του τελικού του Κυπέλλου Ελλάδας του 2013 μεταξύ Ολυμπιακού και Αστέρας Τρίπολης, οι άνθρωποι της ΔΕΑΒ δεν είχαν εικόνα για το τι είχε συμβεί, καθώς δεν είχαν δικαίωμα - σε αντίθεση με τους... παράγοντες -να βρίσκονται στα αποδυτήρια! Να σημειωθεί, πάντως, ότι σήμερα ένας από τους παρατηρητές της ΔΕΑΒ έχει εντολή να βρίσκεται στον χώρο των αποδυτηρίων της Τούμπας...
Βέβαια το θέμα της βίας δεν εξαντλείται στο τι θα συμβεί ή όχι σήμερα στην Τούμπα, αφού οι αφορμές είναι πολλές και σε διαφορετικά επίπεδα. Έτσι μέσα σε μια βδομάδα είδαμε τους οπαδούς της ΑΕΚ να επιτίθενται χωρίς λόγο και αιτία στους -κατά τεκμήριο- "ειρηνικούς" φιλάθλους του Απόλλωνα μετά το 1-1 της Ριζούπολης, οπαδούς του ΠΑΟΚ να προπηλακίζουν λεκτικά μικρά παιδιά των ακαδημιών του Ολυμπιακού στη Μηχανιώνα, αλλά και ανεγκέφαλους να δίνουν "ραντεβού" στην Ηλιούπολη, με αφορμή έναν αγώνα βόλεϊ γυναικών, όπως είχε γίνει το 2007 στη Λεωφόρο Λαυρίου, με αποτέλεσμα τον θάνατο του Μιχάλη Φιλόπουλου, ευτυχώς χωρίς δυσάρεστα...