"Η χώρα δεν αντέχει και δεν πρέπει να πληρώνει πρόστιμα λόγω της αδιαφορίας, της ανεπάρκειας και όποιων άλλων λόγων διαιώνισαν την απαράδεκτη και ατελέσφορη επί δεκαετίες κατάσταση που επικρατεί στα περισσότερα νησιά, κυρίως του Νότιου Αιγαίου, σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων" ξεκαθάρισε ο υπουργός Εσωτερικών Ν. Βούτσης κατά τη διάρκεια ευρείας σύσκεψης με δημάρχους και αντιδημάρχους από το Βόρειο και το Νότιο Αιγαίο, προτείνοντάς τους έναν βραχυπρόθεσμο και έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό που θα αποσκοπεί στην εναλλακτική διαχείριση απορριμάτων. Στην εφαρμογή της εναλλακτικής διαχείρισης απορριμμάτων συμφώνησαν οι αιρετοί.
Ο υπουργός τόνισε ότι πρέπει να δρομολογηθούν "άμεσα λύσεις". Εξήγησε, μάλιστα, ότι οι λύσεις που προκρίνονται από την ισχύουσα νομοθεσία, εθνική και κοινοτική, λύσεις χαμηλής περιβαλλοντικής όχλησης, μικρότερου επενδυτικού κόστους, ταχύτερης ολοκλήρωσής τους, λύσεις που εν τέλει θα απαιτούν κατά πάρα πολύ μικρότερες υποδομές, ΧΥΤΥ, για την τελική διάθεση του υπολείμματος.