Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.3°C24.2°C
3 BF 38%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.3°C24.7°C
4 BF 37%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C23.8°C
2 BF 58%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.6°C21.0°C
2 BF 75%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.9°C23.4°C
3 BF 35%
Netflix, Apple TV, HBO / Από κατασκοπεία μέχρι γοτθικό παραμύθι
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Netflix, Apple TV, HBO / Από κατασκοπεία μέχρι γοτθικό παραμύθι

132626828a.jpg

Ενα στιβαρό κατασκοπικό δράμα, ένα γοτθικό παραμύθι φαντασίας από έναν παλιό μάστορα του είδους και ένα βιτριολικό σχόλιο στις ανθρώπινες σχέσεις αποτελούν τις σημερινές επιλογές.

Slow horses

Δίκτυο: Apple TV

Το βρετανικό «Slow horses» είναι βασισμένο στο πρώτο βιβλίο της σειράς κατασκοπικών μυθιστορημάτων με γενικό τίτλο «Slough house» που ανήκουν στον συγγραφέα Μικ Χέρον - μια σειρά που πλέον έχει φτάσει τα δέκα μυθιστορήματα. Ο Μικ Χέρον τόλμησε από το 2010 κιόλας να εμφυσήσει τη δράση των βιβλίων του με τη μυστική δράση της Ακροδεξιάς και την επικείμενη αποχώρηση της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόκειται για μια προσεγμένη κατασκοπική σειρά, που ευτυχώς αρνείται να υποκύψει στα κλισέ και στη σαρωτική πλοκή, φτιαγμένη για τους θεατές που προτιμούν να αντιλαμβάνονται την κατασκοπεία με τη γήινη ματιά ενός Τζον Λε Καρέ και όχι με όρους κοσμοπολίτικης περιπέτειας τύπου 007.

Μια ομάδα παραγκωνισμένων πρακτόρων της MI5, που εργάζεται ξεχασμένη στα ετοιμόρροπα γραφεία της, θα μπλέξει απρόθυμα σε μια υπόθεση απαγωγής με την οποία συνδέεται ένας αινιγματικός δημοσιογράφος και μέσα από την έρευνα θα ξετυλιχθεί ένα κουβάρι παρακρατικών μυστικών με ανθρώπους-πιόνια. Με το σκηνικό τοποθετημένο σε ένα Λονδίνο στερημένο από ζωή και χρώμα, τα σενάρια των επεισοδίων προκρίνουν τον ανθρωπισμό πίσω από την έρευνα και την άνιση μάχη απέναντι σε όσους ελέγχουν τον πόλεμο της πληροφορίας.

Ο Γκάρι Όλντμαν έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Τζάκσον Λαμπ (είχε ερμηνεύσει τον Σμάιλι στο περίτεχνο κατασκοπικό δράμα «Οι άνθρωποι του Σμάιλι») και από τη διανομή ξεχωρίζει η Κρίστιν Σκοτ Τόμας.

White lotus

Δίκτυο: ΗΒΟ

Κάτι ανάμεσα σε κωμωδία παρατήρησης και αιχμηρό σχόλιο της σύγχρονης κάστας των προνομιούχων που κατακλύζουν το κοσμικά θέρετρα είναι το αιχμηρό μα απόλυτα ψυχαγωγικό «White lotus», το οποίο αποτελεί ό,τι πιο αιχμηρό και έξυπνο έρχεται εξ Αμερικής φέτος σε επίπεδο τηλεοπτικής ψυχαγωγίας.

Ο δημιουργός Μάικ Γουάιτ έχει υπογράψει στο παρελθόν μια εξίσου αιχμηρή και διεισδυτική σάτιρα, το «Enlightened» (2011), με πρωταγωνίστρια τη Λόρα Ντερν. Η πρώτη, αυτοτελής και αψεγάδιαστη σεζόν διαδραματιζόταν στην ηλιόλουστη Χαβάη. Η δεύτερη σεζόν, που προβάλλεται αυτές τις μέρες, λαμβάνει χώρα στην Ιταλία.

Ζευγάρια σε υστερικούς ανταγωνισμούς, οικογένειες σε ανόητους ανταγωνισμούς και ανώριμες σκοπιμότητες, πόρνες πολυτελείας με αναζήτηση θηραμάτων και υπερφίαλοι εστέτ παραθεριστές έχουν κοινό παρονομαστή την ψευδαίσθηση συναισθημάτων, την ενοχική θυματοποίηση και τους τοξικούς ανταγωνισμούς που στήνουν χορό γύρω από μια έκρυθμη κατάσταση που στο φινάλε ξεβράζει πτώματα στα καταγάλανα νερά που παραθερίζουν οι εκκεντρικοί υπερπρονομιούχοι.

Ο ιδιοφυής Μάικ Γουάιτ χαρίζει γλυκόπικρες πικρές στιγμές στοχασμού και αναζήτησης και κονιορτοποιεί τα κλισέ τυπικών κομεντί καταστάσεων με τις περιρρέουσες ταξικές ανισότητες και, ενώ δεν χαρίζεται στην ανθρώπινη μικροπρέπεια, δεν ολισθαίνει στον πεσιμισμό και δεν ξεχνάει την καλαισθησία και την αξία της ψυχαγωγίας για τον θεατή.

Ξεχωρίζει η Τζένιφερ Κούλιτζ με την ηδυπάθεια και την απόγνωση στο βλέμμα και η πάντα πειστική Όμπρεϊ Πλάζα.

Wednesday

Δίκτυο: Netflix

Ηταν απωθημένο του Τιμ Μπάρτον να ασχοληθεί με τον ρομαντικό και παρακμιακό κόσμο της Οικογένειας Άνταμς. Στις αρχές τις δεκαετίας του 1990, όταν ο Μπάρτον κυριαρχούσε στο Χόλιγουντ ως το παιδί θαύμα των σκοτεινών παραμυθιών που κατέβαζε αμέτρητες ιδέες, έφτασε ένα βήμα πριν σκηνοθετήσει τις περιπέτειες της οικογένειας, αλλά η ενασχόλησή του με τον δεύτερο Μπάτμαν τον ανάγκασε να αποχωρήσει και τις (όχι ακριβώς αξιομνημόνευτες) ταινίες ανέλαβε ο Μπάρι Σόνεφελντ. Φέτος, ύστερα από τη λήξη μιας μακροχρόνιας και τραυματικής, σύμφωνα με τον ίδιο τον Μπάρτον, συνεργασίας με την Ντίσνεϊ, οι κόσμοι των Άνταμς και του σκηνοθέτη του «Ψαλιδοχέρη» συναντιούνται επιτέλους στην πλατφόρμα του Netflix.

Η σειρά 8 επεισοδίων (τα μισά από αυτά ανήκουν στον Μπάρτον) δεν κουβαλάει το αραχνιασμένο και νεκροζώντανο επίθετο των Άνταμς, αλλά ονομάζεται «Wednesday», καθώς η ιστορία εστιάζει απόλυτα στις περιπέτειες της μικρής Γουένσντεϊ Άνταμς στο νέο της σχολείο, την Ακαδημία Νέβερμορ. Εκεί όπου απόκοσμα τέρατα και παιδιά με υπερφυσικές ιδιότητες θα ξυπνήσουν μαγικές δυνάμεις του κακού, ενώ διακυβεύεται το οικογενειακό μυστικό των Άνταμς.

Είναι πάντα γοητευτικά τα γοτθικά σκηνικά, τα αλλόκοτα πλάσματα και τα παραμυθένια κόλπα που ο Μπάρτον σερβίρει με κλειστά μάτια. Όμως τα τελευταία χρόνια βλέπουμε απλώς έναν ικανότατο μάστορα. Ο οραματιστής σκηνοθέτης του «Σκαθαροζούμη», που με θρασύτητα και πάθος έφτιαχνε ονειρόκοσμους, δεν υπάρχει πια. Και το μεγάλο πρόβλημα του «Wednesday» δεν είναι ότι έχει φτιαχτεί για πολύ νεαρότερες ηλικίες απ’ ό,τι θα του άξιζε, αλλά η άβολη διαπίστωση ότι, αντί για την εκπλήρωση του απωθημένου να φιλοτεχνήσει ο Μπάρτον τον κόσμο των Άνταμς, βλέπουμε πώς θα σκηνοθετούσε τον κόσμο του Χάρι Πότερ. Κι αυτό δεν το ζήτησε κανείς…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL