Πολλοί είναι αυτοί που περιγράφουν ως κινηματογραφικό θαύμα τη νέα ταινία του Τζαφάρ Παναχί με τίτλο «Ένα απλό ατύχημα». Με τον Σάμιουελ Μπέκετ ως σημείο αναφοράς και έχοντας στόχο να φιλοτεχνήσει μια αδυσώπητη κριτική απέναντι σε ένα σκληρό πολιτικό καθεστώς, ο Παναχί δολιχοδρομεί ανάμεσα στη μαύρη κωμωδία και στο πολιτικό θρίλερ για να μεταφέρει στον θεατή όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού του στις φυλακές Εβίν, που φημίζονται για την απάνθρωπη μεταχείριση των πολιτικών κρατουμένων. Το τραύμα ενός άδικου βασανισμού και ο παραλογισμός ενός αυταρχικού κράτους είναι δοσμένα με αληθινή ευαισθησία και βαθιά πολιτική οξυδέρκεια από τον Ιρανό δημιουργό.
Ο Πολ Μέσκαλ και ο Τζος Ο’ Κόνορ είναι οι δυο πρωταγωνιστές της ρομαντικής ταινίας του Όλιβερ Χερμάνους (έχει γίνει ευρύτερα γνωστός με το «The living») που κέρδισε τις εντυπώσεις στο Φεστιβάλ των Καννών. Η ταινία μάς μεταφέρει στο 1877, όταν ο Τόμας Έντισον άλλαξε την ιστορία του Πολιτισμού καθώς εφηύρε τον φωνόγραφο. Τέσσερις δεκαετίες αργότερα δύο σπουδαστές συνδέονται μέσα από την αγάπη τους για τη μουσική. Οι δύο ήρωες ερωτεύονται καθώς πραγματοποιούν ένα εξερευνητικό ταξίδι στο οποίο αξιοποιούν τον φωνόγραφο προκειμένου να αποτυπώσουν τις επιθυμίες των ανθρώπων μέσα από τα τραγούδια της επαρχίας.
Εξαιρετικές εντυπώσεις άφησε και το «Sentimental value» του Γιοακίμ Τρίερ. Ο Δανός σκηνοθέτης υπογράφει την πιο προσωπική και μεστή ταινία του μέσα από μια οικογενειακή ιστορία. Η απώλεια που βιώνουν δύο γυναίκες καθώς και οι βαριές μνήμες από μια σκληρή εγκατάλειψη που αναζωπυρώνονται αποτελούν την πρώτη ύλη για μια ιστορία αφοσίωσης και θυσίας με «μπεργκμανικές» επιρροές, όπου η λύτρωση περνάει μέσα από τη δύναμη της ίδιας της τέχνης του κινηματογράφου.
Θετικά ήταν τα σχόλια για το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Κρίστεν Στιούαρτ με τίτλο «The chronology of water». Η ασυμβίβαστη και απαιτητική συναισθηματικά ταινία παρουσιάζει μια νεαρή ολυμπιακή αθλήτρια που φεύγει από το βίαιο οικογενειακό περιβάλλον της για να διεκδικήσει μια υποτροφία κολύμβησης στο Τέξας. Η ηρωίδα, η οποία καλείται να διαχειριστεί τα ζητήματα εθισμού που την ταλαιπωρούν, αντιμετωπίζει μια σειρά από κοινωνικές αντιξοότητες.
Εντονες αντιδράσεις προκάλεσε και ο Άρι Άστερ με το «Eddington», ένα ελαφρώς παρανοϊκό και μεταμοντέρνο γουέστερν που επιχειρεί ένα πικρό σχόλιο στη σύγχρονη Αμερική. Η ταινία του Άστερ μάς τοποθετεί στο Νέο Μεξικό την περίοδο της πανδημίας. Ο συντηρητικός σερίφης (Χοακίν Φίνιξ) συγκρούεται με τον προοδευτικό δήμαρχο (Πέδρο Πασκάλ) εξαιτίας της επιβολής των περιοριστικών μέτρων και τα πράγματα θα πάρουν μια άγρια και βίαιη τροπή. Η φιλελεύθερη υποκρισία, η συνωμοσιολογία και οι παθογένειες της εποχής των social media γίνονται η πρώτη ύλη για μια απρόσμενη ταινία που θα προκαλέσει άφθονες συζητήσεις και αναλύσεις.