Στις «Φυλακές Ιτζεδίν» των Χανίων βρέθηκε μετά από 52 χρόνια ο διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Αρβανίτης, μαζί με τον διευθυντή του 12ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων Ματθαίο Φραντζεσκάκη. Εκει γύρισε όχι μόνο τις «Ημέρες του '36» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, αλλά και τις «Νύμφες» και τα «Πέτρινα Χρόνια» ο Παντελής Βούλγαρης. Είναι η δήλωσή του στο avgi.gr, για την θλίψη που του προκάλεσε η εγκατάλειψη που αντίκρυσε:
«Πρώτη φορά βρέθηκα στις φυλακές Ιτζεδίν στα Χανιά, την περίοδο της Χούντας, όταν γυρίζαμε τις "Ημέρες του '36" με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο. Μείναμε 4 βδομάδες εκεί. Βάψαμε όλη την φυλακή, ξεχορταριάσαμε, ξεμπαζώσαμε. Ξαναβρέθηκα αυτές τις ημέρες, μετά από 52 χρόνια, με αφορμή το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων. Θλίψη μεγάλη. Εγκατάλειψη. Σε πνίγουν τα χόρτα και τα δένδρα. Ίδιο το θέαμα με αυτό που αντίκρυσα στην πόλη Πριπιάτ του Τσέρνομπιλ, όπου τα κλαριά βγαίναν από τις πόρτες και τα παράθυρα. Είναι σαν να μην ενδιαφέρεται κανείς για το χώρο αυτό. Κανένα ενδιαφέρον από κανέναν.Τα κτίρια μισογκρεμισμένα, ακόμη και η εκκλησία που έχτισαν οι πολιτικοί κρατούμενοι έχει λεηλατηθεί. Πόνεσε η ψυχή μου. Ας γίνει ένα μνημείο, ένα πολιτιστικό κέντρο για εκθέσεις, συζητήσεις, συναυλίες στον προαύλιο χώρο. Υπάρχουν ακόμη ονόματα και ημερομηνίες σκαλισμένα στον πέτρινο τοίχο. Ονόματα είτε των ποινικών είτε των πολιτικών κρατουμένων. Είναι κομμάτι της ιστορίας του τόπου μας. Υπάρχουν κελιά 1επί 1. Κελιά απομόνωσης. Στα γυρίσματα τότε της ταινίας του Αγγελόπουλου δεν είχα επισκεφτεί όλους τους χώρους. Σήμερα ξεναγήθηκα παντού και ενημερώθηκα. Κάποτε πήγα στην Δήλο με τον Αγγελόπουλο. Την νύχτα άκουγα φωνές. Και τώρα κλείνοντας τα μάτια μου στις φυλακές Ιτζεδίν, νόμιζα πω άκουγα τον ήχο από τις αλυσίδες των κρατουμένων, από τα βογγητά και τα κλάμματά τους. Παναγία μου, συγκλονίστηκα. Επίσης σκέφτηκα την μάνα μου που ήταν στις φυλακές Αβέρωφ και σε μένα έλεγαν πως καθάριζε σκάλες σε άλλη πόλη..Οταν είδα τα σημάδια από τα βασανιστήρια στην πλάτη της, για πρώτη φορά, κάνοντας βεντούζες για το κρύωμα, τότε κατάλαβα τι υπέφερε. Δεν μπορεί αυτός ο χώρος να παραμείνει στην εγκατάλειψη. Ας ανοίξει στην κοινωνία».