Ενα τραπεζικό δράμα διαφθοράς και αδιαφάνειας με τον Τζεφ Ντάνιελς, μια παράξενη ιστορία όπου το Χόλιγουντ ευνόησε ένα από τα ιδρυτικά μέλη των Μαύρων Πανθήρων στη δεκαετία του ’70 κι ένα ντοκιμαντέρ για μια παρεξηγημένη και αινιγματική μορφή του rock όταν μεσουρανούσαν οι Rolling Stones
A man in full
Διαθέσιμο από το Netflix
Μια μίνι σειρά που βασίζεται στο μυθιστόρημα του αείμνηστου Τομ Γουλφ, γνωστού για τη διορατικότητά του γύρω από τα πάθη, τη ματαιοδοξία και τις καταστροφικές πρακτικές των οικονομικών ελίτ στο «The bonfire of the vanities». Αυτή η σειρά αναφέρεται σε έναν μεγιστάνα του real estate στην Ατλάντα ο οποίος αντιμετωπίζει μια ξαφνική χρεοκοπία που συμπαρασύρει πολύ κόσμο στο διάβα της. Η διασκευή ανήκει στον βετεράνο τηλεοπτικό συγγραφέα Ντέιβιντ E. Κέλεϊ (στις πρόσφατες δουλειές του ανήκει το «The Lincoln lawyer» του Netflix και το «Big little lies» του HBO). Υιοθετώντας μια βαριά επαρχιώτικη προφορά, ο Τζεφ Ντάνιελς υποδύεται τον Τσάρλι Κρόκερ, ο οποίος μας συστήνεται σε ένα πλούσιο γενέθλιο πάρτι προς τιμήν του. Ο αδίστακτος επιχειρηματίας έρχεται σύντομα αντιμέτωπος με έναν σκληρό και ανοιχτά εχθρικό τραπεζίτη (Μπιλ Καμπ), ο οποίος θα βρει ανέλπιστο σύμμαχο σε έναν παλιό του συνεργάτη που ο κόσμος του είχε καταρρεύσει όταν απολύθηκε. Ο Κρόκερ ενημερώνεται ότι πρέπει να αποπληρώσει άμεσα τα δάνειά του, κάτι που τον στέλνει στο χείλος της οικονομικής καταστροφής, καθώς το συνολικό χρέος των εταιρειών του ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Αν και οι λεπτομέρειες είναι διαφορετικές και ο Γουλφ είχε προφανώς στο μυαλό του ως πρότυπα τους επιχειρηματίες της Ατλάντα, οι σκέψεις του θεατή κατευθύνονται εύκολα προς τον Ντόναλντ Τραμπ δεδομένου του επαγγέλματος, του πύργου και των αλόγιστων χρεών. Βασικά όμως εξαιτίας του ναρκισσισμού. Η τραπεζικές απαιτήσεις θα πυροδοτήσουν διαπλεκόμενα πολιτικά και επιχειρηματικά συμφέροντα αλλά και προστριβές με ανθρώπους όπως την πρώην σύζυγό του (Νταϊάν Λέιν) αλλά και μια επιστήθια φίλη της (Λούσι Λιου). Το «A man in full» σίγουρα δεν πάσχει από έλλειψη δράματος, αλλά η πρώτη σεζόν των έξι επεισοδίων μοιάζει υπερβολικά προσεγμένη και διστακτική να καταγγείλει τις κοινωνικές αδικίες και τον αμοραλισμό του κόσμου που εξετάζει. Κι αν θέλουμε να εκφραστούμε στην τραπεζική γλώσσα των χαρακτήρων, η σειρά δεν αποδίδει. Όμως διαθέτει νεύρο σε αρκετά σημεία και η ερμηνεία του Τζεφ Ντάνιελς αποζημιώνει για πολλές ατολμίες.
The big cigar
Διαθέσιμο από το Apple TV+
H ιστορία του Χιούι Νιούτον, ενός από τα ιδρυτικά μέλη των Μαύρων Πανθήρων, εξιστορείται μέσα από μια μίνι σειρά που ρίχνει το βάρος της στην απόπειρα φυγής του προς την Κούβα το 1974, προκειμένου να γλιτώσει από την κατηγορία του φόνου, με τη βοήθεια ενός παραγωγού του Χόλιγουντ, γιου ενός πρώην επικεφαλής της Columbia, ο οποίος, φρέσκος από την επιτυχία του «Easy rider» και μεθυσμένος από την αντικουλτούρα του 1969, θέλει να συνδεθεί με έναν δίκαιο σκοπό και υποτίθεται πως γυρίζει μια ψεύτικη ταινία με την κωδική ονομασία «The big cigar». Αν η πλοκή σάς θυμίζει τη βραβευμένη με Όσκαρ ταινία «Argo», θα έχετε δίκιο, καθώς και τα δύο σενάρια προέρχονται από άρθρα περιοδικών που υπέγραψε ο ίδιος δημοσιογράφος, ο Τζόσουα Μπίαρμαν. Η γοητεία της σειράς είναι προφανής: μια απάτη γύρω από γυρίσματα στα σύνορα με φόντο τον φωτογενή «ριζοσπαστισμό» της δεκαετίας του 1970. Ήταν τόσο ανελέητο το κυνήγι του FBI ενάντια στους Αφροαμερικανούς επαναστάτες του 20ού αιώνα, που παραμένει σχεδόν αδύνατο να διαχωρίσουμε την αλήθεια από τις σκόπιμες διαστρεβλώσεις ή να ταξινομήσουμε τα ιστορικά γεγονότα και να προκύψουν ταινίες φαντασίας βασισμένες σε αληθινή ιστορία. Ήταν ένοχος ο Νιούτον για τα σοβαρά εγκλήματα για τα οποία κατηγορήθηκε -αλλά δεν καταδικάστηκε- το ’74, συμπεριλαμβανομένης της δολοφονίας ενός 17χρονου κοριτσιού; Μην περιμένετε από αυτό το δράμα να απαντήσει σε τολμηρά ερωτήματα και να πάρει πολιτική θέση, καθώς το «Big cigar δεν έχει την αίσθηση του ιστορικού διακυβεύματος, αλλά στέκεται με ενδιαφέρον τρόπο στον ρόλο της βιομηχανίας του θεάματος, με ορισμένες καλοφτιαγμένες αναδρομές στη δημιουργία των Μαύρων Πανθήρων και στη μετατροπή τους σε πολιτική δύναμη στα τέλη της δεκαετίας του ’60.
Catching fire: The story of Anita Pallenberg
Διαθέσιμο από το Apple TV+
Ενώ η Μαριάν Φέιθφουλ έχει κερδίσει μέρος της εκτίμησης που της αναλογούσε, η άλλη «μούσα» των Rolling Stones, η πιο σκοτεινή και πιο αινιγματική, η Ανίτα Πάλενμπεργκ, παραμένει ένα παρεξηγημένο μυστήριο. Ένα νέο ντοκιμαντέρ λοιπόν έρχεται να ρίξει φως σε εκείνο το σκοτεινό κορίτσι που ήταν δικτυωμένο με τις πιο χαρισματικές φυσιογνωμίες του Λονδίνου στη δεκαετία του ’60, όταν η pop κουλτούρα δούλευε υπερωρίες. Η γερμανικής καταγωγής καλλονή υπήρξε ξακουστό μοντέλο και περιζήτητο κορίτσι, που την είχε ερωτευτεί παράφορα ο μακαρίτης Μπράιαν Τζόουνς (ιδρυτής του γκρουπ, που πέθανε το 1969 σε ηλικία 27 ετών) και αργότερα έγινε για κάποια χρόνια η επίσημη σύντροφος του Κιθ Ρίτσαρντς, με τον οποίο έκανε τρία παιδιά, μέχρι που τα ναρκωτικά και ο ακραίος τρόπος ζωής εντός της μπάντας όταν ηχογραφούσαν τον δίσκο «Exile on main street» οδήγησε στη διάλυση της ταραγμένης σχέση τους. Η Σκάρλετ Γιοχάνσον χαρίζει τη φωνή της στην αφήγηση για να ακούγονται όσα έγραψε η αινιγματική Πάλεμπεργκ στις χειρόγραφες σημειώσεις που βρέθηκαν στο σπίτι της λίγο μετά τον θάνατό της το 2017, σε ηλικία 75 ετών. Το ντοκιμαντέρ, έπειτα από μια πορεία στα διεθνή φεστιβάλ (παίχτηκε και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) είναι διαθέσιμο και αφηγείται μια πορεία από τα πλατό του «Dolce vita» του Φελίνι μέχρι το «Factory» του Άντι Γουόρχολ και την ταινία «Performance» πλάι στον Μικ Τζάγκερ, με τον οποίο η Πάλεμπεργκ είχε επίσης μια σύντομη αλλά θυελλώδη ερωτική σχέση, μέχρι την παρακμή που ακολούθησε τα χρόνια της rock εποποιίας και της σκόνης που άφηναν οι Stones.