Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.3°C24.0°C
1 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
22 °C
19.7°C23.4°C
3 BF 61%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
22 °C
22.0°C27.6°C
3 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
25 °C
24.8°C28.2°C
1 BF 65%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
21.3°C21.9°C
4 BF 60%
Κινηματογράφος / Πλούσιο θέαμα κάτω από τ' αστέρια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κινηματογράφος / Πλούσιο θέαμα κάτω από τ' αστέρια

1349576FURIOSA.jpg

Γιώργος Λάνθιμος, «Mad Max», «Alien», Κέβιν Κόστνερ παίρνουν τον δρόμο για τις αίθουσες με την έναρξη της θερινής περιόδου επίσημα από την επόμενη εβδομάδα. Από τις 30 Μαΐου, λίγες ημέρες μετά το Φεστιβάλ Καννών, θα αρχίσει η προβολή φεστιβαλικών ταινιών

Η θερινή σεζόν για τους κινηματογράφους αρχίζει και επίσημα από την επόμενη εβδομάδα και η σοδειά φέτος φαίνεται αρκετά υποσχόμενη. Πολλοί ευρωπαϊκοί τίτλοι από σημαντικούς δημιουργούς, φεστιβαλικά στοιχήματα και μεγάλες παραγωγές που ερεθίζουν την περιέργεια αποτελούν το κινηματογραφικό μενού.

Για ακόμη μια σεζόν ο Γιώργος Λάνθιμος θα δώσει έδαφος στις περισσότερες κινηματογραφικές αναλύσεις προκαλώντας ενθουσιασμό και παράλληλα διχάζοντας με την ταινία «Ιστορίες καλοσύνης» («Kinds of kindness»), που θα προβάλλεται από τις 30 Μαΐου, μόνο λίγες ημέρες μετά την πρεμιέρα στις Κάννες. Η εισπρακτική επιτυχία της ταινίας αποτελεί σίγουρο στοίχημα αν συνυπολογίσουμε και το εξαιρετικό καστ ηθοποιών που κοσμούν την όγδοη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη. Στην εγχώρια διανομή πολλές ανεξάρτητες παραγωγές θα αναζητήσουν την προσοχή και τον χρόνο του κοινού, όπως το «Πολύδροσο», η νέα ταινία του Αλέξανδρου Βούλγαρη (The Boy), που βγαίνει στις 16 Μαΐου και αποτελεί έναν στοχασμό στη μνήμη και πάνω στο αποτύπωμα της μητρικής φροντίδας. Στις 30 Μαΐου θα κυκλοφορήσει και το εξαιρετικό «Μέντιουμ», η αστική ιστορία ενηλικίωσης που σκηνοθέτησε η Χριστίνα Ιωακειμίδη, ενώ στις αρχές του καλοκαιριού, συγκεκριμένα στις 13 Ιουνίου, θα βγει ένα από τα πιο δροσερά ελληνικά φιλμ των τελευταίων ετών στις οθόνες, το «Καλοκαίρι με την Κάρμεν» του Ζαχαρία Μαυροειδή, μια όμορφη δραμεντί από τον ταλαντούχο σκηνοθέτη που πριν από τρία χρόνια μας χάρισε τον υπέροχο «Απόστρατο».

Οι μεγάλες παραγωγές

Η θερινή σεζόν των μεγάλων παραγωγών ξεκινάει στις 30 Μαΐου με τη νέα προσθήκη στο σκονισμένο και βάρβαρο σύμπαν του «Mad Max». Λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Καννών θα προβληθεί το πρίκουελ του «Fury road» με τίτλο «Furiosa», όπου θα ανακαλύψουμε την ιστορία της ηρωίδας που οδηγούσε το θηριώδες όχημα σε εκείνον τον αξέχαστο πόλεμο στην έρημο. Για όσους δεν συμπαθούν τις υψηλές ταχύτητες και την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα του «Mad Max», στις 27 Ιουνίου θα προβληθεί το πρώτο από τα δύο μέρη της φιλόδοξης ταινίας που σκηνοθέτησε ο πάντα υπερφίαλος Κέβιν Κόστνερ. Το δεύτερο μέρος της ταινίας «Ορίζοντας: Ένα αμερικανικό έπος» θα προβληθεί στις 29 Αυγούστου και τότε θα γνωρίζουμε το αν ο σκηνοθέτης του «Χορεύοντας με τους λύκους» είχε καλούς λόγους για κάτι τόσο φιλόδοξο ή θα αφήσει πίσω του ένα νέο φιάσκο, εφάμιλλο του «The postman» (1997), που θεωρείται μνημείο καλλιτεχνικής και εμπορικής αποτυχίας. Σαφώς πιο ψυχαγωγικό τόνο θα έχει η επιστροφή του Τιμ Μπάρτον στις ρίζες του με το σίκουελ στον αλησμόνητο «Σκαθαροζούμη», που θα έχει ως τίτλο το όνομα του παλαβού φαντάσματος εις διπλούν: «Beetlejuice Beetlejuice». Ο Μάικλ Κίτον επιστρέφει στον ρόλο που λάνσαρε την καριέρα του σε ένα πολυαναμενόμενο σχέδιο που θα δούμε την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου. Λιγότερο ενδιαφέρον έχει το reboot στο «Κοράκι» («The crow»), που έρχεται στις 6 Ιουνίου, καθώς το ριμέικ αυτής της γοτθικής περιπέτειας με τον Μπράντον Λι κανείς δεν το ζήτησε. Φυσικά, το πιο διάσημο και εμπορικό franchise που επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι είναι το «Alien». Η νέα προσθήκη στη μυθολογία του τέρατος με τους εμβληματικούς σιελογόνους αδένες ονομάζεται «Romulus» και τη σκηνοθέτησε ο Φέντε Άλβαρεζ. Το νέο «Alien» θα βγει στις αίθουσες στις 15 Αυγούστου, μια ημερομηνία που θεωρείται αντιεμπορική.

Ο καλοκαιρινός τρόμος

Το φετινό καλοκαίρι επιφυλάσσει και μερικά θρίλερ που αναμένεται να σημειώσουν τεράστια επιτυχία, με επικρατέστερο το «A quiet place: Day one», το σίκουελ της απρόσμενης επιτυχίας που σκηνοθέτησε ο Μάικλ Σαρνόσκι και βγαίνει στις 27 Ιουνίου, ενώ στις 4 Ιουλίου θα κυκλοφορήσει το «MaXXXine», που κλείνει την ενδιαφέρουσα τριλογία τρόμου του Τάι Γουέστ μετά τα «Pearl» και «X». Τους περισσότερους θεατές ωστόσο αναμένεται να προσελκύσει το κλειστοφοβικό θρίλερ ανατροπών του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν με τίτλο «Παγίδα» («Trap»), που θα βγει την πρώτη ημέρα του Αυγούστου. Η νέα ταινία του ευρηματικού αφηγητή διαδραματίζεται στη συναυλία μιας ποπ σταρ όπου ένας serial killer καραδοκεί ανάμεσα στους χιλιάδες θεατές που βρίσκονται στο κλειστό στάδιο. Στα χωράφια του Σιάμαλαν, με εμφανείς επιρροές από το σινεμά του Τζόρνταν Πιλ («Get out!»), κινείται η ηθοποιός Ζόι Κράβιτζ στην πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα, που έρχεται στις 22 Αυγούστου και έχει τίτλο «Blink twice».

Τα καλλιτεχνικά στοιχήματα

Δύο είναι τα πιο αξιόλογα ονόματα που γέννησε το σύγχρονο ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά, τα οποία συνεχίζουν και εργάζονται αδιάκοπα ισορροπώντας μεταξύ ταινιών για στούντιο και άφθονων προσωπικών σχεδίων. Ο ένας είναι ο Στίβεν Σόντερμπεργκ, του οποίου το μεταφυσικό θρίλερ «Presence» θα δούμε στις αρχές του Σεπτεμβρίου, και ο άλλος είναι ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, του οποίου το «Hit man» θα απολαύσουμε στις 4 Ιουλίου, λίγο πριν βγει στην πλατφόρμα του Netflix. Μάλιστα, πολλοί λένε ότι η ταινία του Λινκλέιτερ που ακολουθεί έναν εκτελεστή είναι μία από τις καλύτερες της καριέρας του. Στις 20 Ιουνίου θα κυκλοφορήσει και η ταινία «Μνήμη» («Memory»), που σκηνοθέτησε ο Μισέλ Φράνκο και στην οποία πρωταγωνιστεί η Τζέσικα Τσαστέιν σε έναν πολύ απαιτητικό δραματικό ρόλο. Την Τσαστέιν θα δούμε και σε ακόμη ένα στιβαρό δράμα, το «Mother’s instinct» της Μπενουά Ντελόμ, που θα κυκλοφορήσει στις 25 Ιουλίου, όπου η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός συμπρωταγωνιστεί με την Αν Χάθαγουεϊ σε ένα δράμα με δύο μητέρες που συνδέονται μέσω μας ανείπωτης τραγωδίας. Την ίδια ημέρα, στις 25 Ιουλίου, δύο υπερήρωες -που μάλλον δεν έχουν την υπερδύναμη να μαζέψουν ο καθένας μόνος του αρκετούς θεατές- ενώνουν τις δυνάμεις τους. Στο συνεταιρικό blockbuster με τίτλο «Deadpool & Wolverine» ο σκηνοθέτης Σον Λέβι φέρνει κοντά τους δύο φανταστικούς ήρωες για να προσελκύσει το νεανικό κοινό.

Φελίνι, Ρενουάρ, Ντε Σίκα ξανά στις αίθουσες

Χάρη στις θερινές επανεκδόσεις θα ξαναδούμε Φόρμαν, Τζάρμους, Λιντς, Πρέμινεγκερ, Κινοσίτα

Από τις επισκέψεις στον κινηματογράφο του παρελθόντος που έχουν προγραμματίσει για τη φετινή περίοδο οι διανομείς δεν λείπουν οι μεγάλες ταινίες που επιμένουν να διατηρούν τη δύναμή τους όσα χρόνια κι αν περάσουν. Ανάμεσα στις φετινές επιλογές βρίσκουμε το «8½» (1963) του Φεντερίκο Φελίνι, τον «Κανόνα του παιχνιδιού» («La regle du jeu», 1939) του Ζαν Ρενουάρ και τον «Κλέφτη ποδηλάτων» («Ladri di biciclette», 1948) του Βιτόριο ντε Σίκα.

Ομως στο πρόγραμμα συναντάμε και πιο απρόσμενες κυκλοφορίες, όπως το σκοτεινό διαμάντι ηδονοβλεπτικής διαστροφής «Peeping tom» (1960) του μεγάλου Βρετανού δημιουργού Μάικλ Πάουελ και τον «Άνθρωπο με το χρυσό χέρι» («The man with the golden arm», 1955) του Ότο Πρέμινγκερ, που δεν προβάλλεται τόσο συχνά όσο θα του άξιζε. Υπάρχει ακόμη το «Θαύμα στο Μιλάνο» («Miracolo a Milano», 1951), ακόμη μία σπουδαία δημιουργία του Βιτόριο ντε Σίκα, αλλά και η εξαίσια «Μπαλάντα του Ναραγιάμα» («Narayama Bushikο», 1958) του Κεϊσούκε Κινοσίτα, μια σπαρακτική θεατρική ιστορία με τους ηλικιωμένους κατοίκους ενός χωριού που μεταφέρονται σε ένα βουνό για να πεθάνουν - μια ταινία κόσμημα για το ασιατικό σινεμά (και προσωπική αγαπημένη του κριτικού κινηματογράφου Ρότζερ Έμπερτ), που αξίζει να ανακαλύψουν όσοι δεν την έχουν δει. Επίσης, θα επανακυκλοφορήσει η ταινία «Φωτιά... Πυροσβέστες» (Horzhi, ma panenko, 1967), ένα εξαιρετικό φιλμ της πρώτης περιόδου του Μίλος Φόρμαν, όπου ένα πάρτι μεταξύ πυροσβεστών πηγαίνει κατά διαόλου με απροσδόκητο τρόπο.

Τέλος, ας σημειωθεί ότι έρχονται δύο επανεκδόσεις από το έτος 1999. Η μία είναι το «Ghost dog: Ο τρόπος των Σαμουράι» («Ghost dog: The way of the Samurai»), το μινιμαλιστικό ροκ διαμάντι του Τζιμ Τζάρμους με τον Φόρεστ Γουιτάκερ σε έναν αξέχαστο ρόλο ως σύγχρονο φιλόσοφο των πόλεων που φροντίζει τα περιστέρια του και αντιμετωπίζει τη μαφία σαν έκπτωτος πολεμιστής. Η άλλη επανέκδοση από την ίδια χρονιά είναι το «Straight story», που αποτελεί την πιο προσγειωμένη και προσβάσιμη δουλειά του Ντέιβιντ Λιντς. Πρόκειται για το πιο τρυφερό και ήσυχο road movie που γυρίστηκε ποτέ και η ιστορία του αφορά έναν ηλικιωμένο που αποφασίζει να διασχίσει μια τεράστια απόσταση για να συναντήσει τον αδελφό του ύστερα από χρόνια όχι με αυτοκίνητο ούτε με μηχανή, αλλά με μια μηχανή κουρέματος γκαζόν. Αυτή η υπέρτατη πράξη ταπεινότητας και κάθαρσης κινηματογραφήθηκε με διακριτικότητα, ρεαλισμό και ανθρωπιά από τον φακό του Λιντς όταν αποφάσισε να παραμερίσει για λίγο τους αλλόκοτους εφιάλτες και τα δαιδαλώδη μυστήρια που κοσμούν το υπέροχα σουρεαλιστικό του σύμπαν.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL