Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σκόνη
19 °C
17.1°C20.4°C
2 BF 82%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ομίχλη
14 °C
12.1°C16.6°C
1 BF 92%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
16.0°C17.7°C
3 BF 76%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σκόνη
19 °C
18.3°C19.3°C
2 BF 87%
ΛΑΡΙΣΑ
Ομίχλη
13 °C
12.9°C14.1°C
0 BF 100%
Μετρό Θεσσαλονίκης / Υπέρ της παραμονής των αρχαιοτήτων οι Θεσσαλονικείς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μετρό Θεσσαλονίκης / Υπέρ της παραμονής των αρχαιοτήτων οι Θεσσαλονικείς

ΑΡΧΑΙΑ

Ακόμα ένα «επιχείρημα» της κυβέρνησης για τις αρχαιότητες της Βενιζέλου, ότι η συντριπτική πλειονότητα της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης είναι υπέρ τής απόσπασης και επανατοποθέτησης τους, κατέρρευσε παταγωδώς. Σε δημοσκόπηση που δημοσίευσε η εφημερίδα Μακεδονία την Κυριακή, πάνω από το 60% των πολιτών ζητά οι αρχαιότητες να μείνουν αμετακίνητες και το μετρό να ολοκληρωθεί «χθες»...

Πιο συγκεκριμένα, στη δημοσκόπηση που διενήργησε η εταιρεία NGI στην περιφέρεια Α’ Θεσσαλονίκης, στην ερώτηση που αφορούσε το ποιο έργο υποδομής θεωρούν ως το σημαντικότερο οι Θεσσαλονικείς / κιές, οι συμμετέχοντες απάντησαν «το μετρό» σε ποσοστό 71%, όταν το δεύτερο σε σπουδαιότητα, που είναι «η αξιοποίηση / ανάπτυξη θαλάσσιου μετώπου» έλαβε μόλις 11% και η πολυδιαφημισμένη από την κυβέρνηση λεωφόρος fly over στην εσωτερική περιφερειακή έλαβε 8%. Στο κρίσιμο ερώτημα «ποια από τις δύο λύσεις για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου σας βρίσκει σύμφωνους;», το 62% απάντησε ότι επιθυμεί την «κατασκευή του σταθμού με τη διατήρηση των αρχαιοτήτων στη θέση τους» και το 32% ότι επιθυμεί «απόσπαση των αρχαιοτήτων και επανατοποθέτηση μετά την κατασκευή του σταθμού».

Αυτό δείχνει ότι η τοπική κοινωνία, όπως και η επιστημονική κοινότητα διεθνώς, ζητά να εφαρμοστεί η τεχνική λύση που είχε δρομολογήσει και ήδη είχε εκκινήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή την κατασκευή του σταθμού με την in situ παραμονή της βυζαντινής Μέσης Οδού εκεί όπου αποκαλύφθηκε. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί και ότι η δημοσκόπηση διενεργήθηκε μετά την οριακή απόφαση του ΣτΕ και κόντρα σε όλα τα φιλοκυβερνητικά τοπικά ΜΜΕ, που τάσσονται πλέον αναφανδόν υπέρ τού να προχωρήσουν ο τεμαχισμός και η απόσπαση των αρχαιοτήτων.

Νοτοπούλου: Να αλλάξει στάση η κυβέρνηση

«Είναι φανερό ότι η αρχή ‘και αρχαία, και μετρό’, η οποία καθόρισε τη στάση μας απέναντι στο εμβληματικό για την πόλη μας έργο από την πρώτη στιγμή, βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τη θέληση των συμπολιτών μας. Αυτή την αρχή η κυβέρνηση και η σημερινή διοίκηση του δήμου τη μετέτρεψαν σε ‘ούτε αρχαία, ούτε μετρό’» σχολίασε η επικεφαλής της παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί» στον δήμο και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ. Κατερίνα Νοτοπούλου.

«Το ερώτημα που προκύπτει είναι: ποια κυβέρνηση, ποιος πρωθυπουργός και ποιος δήμαρχος θα τολμήσει να αγνοήσει τη θέληση του πολιτών, να καθυστερήσει ακόμα περισσότερο την κατασκευή του μετρό, να προχωρήσει στην καταστροφή των αρχαιολογικών θησαυρών τής πόλης και της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, στηριζόμενοι απλώς στην οριακή και αμφιλεγόμενη πλειοψηφία της μόνο μίας ψήφου, με την οποία λήφθηκε η απόφαση του ΣτΕ;» πρόσθεσε και σημείωσε ότι οι υποστηρικτές τής καταστροφής του μνημείου, προκειμένου να αποσείσουν τις ευθύνες τους, διαστρεβλώνουν ακόμη και την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου.

«Αυτή δεν επιβάλλει την καταστροφή των αρχαίων, απλώς παραπέμπει την απόφαση στην κυβέρνηση» τόνισε και κάλεσε την κυβέρνηση να αλλάξει τη στάση της, «ώστε η βασική γραμμή του μετρό με τους 12 από τους 13 σταθμούς να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2022 και ο σταθμός της Βενιζέλου να ολοκληρωθεί αργότερα, κάτι που μπορεί να γίνει και εξάλλου είναι μια πρακτική που ακολουθήθηκε στο μετρό της Αθήνας».

Τα ίδια ψεύδη από τον Ταχιάο

«Όλο και περισσότεροι / ες Θεσσαλονικείς / κιές αντιλαμβάνονται ότι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο η πόλη μας θα βγει πολλαπλά κερδισμένη είναι να αφήσουμε τις αρχαιότητες στη θέση τους, αποφεύγοντας μια ανασκαφή 1.300 τ.μ. και διατηρώντας έναν μοναδικό αρχαιολογικό τόπο αυθεντικό και αδιάσπαστο» σχολίασε την ίδια εφημερίδα ο συντονιστής της Κίνησης Πολιτών για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς Φωκίων Δεληγιάννης.

Από την πλευρά του, ο Θεσσαλονικιός πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος απέδωσε το «δημοσκοπικό εύρημα» στην άγνοια των πολιτών σε τεχνικά ζητήματα, υποστηρίζοντας και πάλι πως η in suti τεχνική λύση είναι ανέφικτη. Επαναλαμβάνει και τα ψεύδη περί «κατ’ επίφαση εγκαινίων» από την προηγούμενη κυβέρνηση. Σε ότι αφορά την ολοκλήρωση του μετρό μετά τη δίχρονη απραξία σε όλα τα εργοτάξια του έργου, το μόνο που δήλωσε είναι ότι αυτή θα γίνει «όσο το δυνατόν κοντύτερα στην ημερομηνία που υπαγορεύει το ισχύον χρονοδιάγραμμά του, δηλαδή εντός του 2023».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL