Live τώρα    
33°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
33 °C
28.2°C34.7°C
1 BF 36%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
29 °C
25.6°C31.6°C
2 BF 46%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
30 °C
27.0°C30.5°C
1 BF 45%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
29 °C
28.8°C31.0°C
4 BF 53%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
26 °C
25.9°C25.9°C
0 BF 50%
Θάνος Κυριακίδης - Blind Adam / Απαγόρευσαν την έκθεση του καλλιτέχνη στην κατακόμβη της Ρωσικής εκκλησίας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θάνος Κυριακίδης - Blind Adam / Απαγόρευσαν την έκθεση του καλλιτέχνη στην κατακόμβη της Ρωσικής εκκλησίας

BLIND ADAM


H έκθεση «THE END. AFTER BEFORE» του εικαστικού Θάνου Κυριακίδη - Blind Adam επρόκειτο να ανοίξει τις πύλες της για το κοινό την Κυριακή 30 Μαΐου στα υπόγεια της Ρωσικής Εκκλησίας στην οδό Φιλελλήνων.

Όπως ανακοίνωσε ο καλλιτέχνης και ο Oργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ, η έκθεση, τελικά, δεν θα διεξαχθεί μετά από απόφαση των ιερέων της Ρωσικής εκκλησίας οι οποίοι έκριναν τα έργα ανίερα.

«Σήμερα, μετά το χτεσινό σοκ για την ακύρωση της έκθεσης The end After Before στην κατακόμβη της Ρωσικής Εκκλησίας , Νοιώθω πληρότητα και ευτυχία που πέρασα , και περνώ , τη ζωή μου με τη τέχνη .Το έργο τέχνης , σε μια φωτογραφία , πραγματικά διαφέρει σε σχέση με τον χώρο για τον οποίο σχεδιάστηκε όχι, ως αντικείμενο αλλά ως στοιχείο, οργανικά αναπόσπαστο . Χαίρομαι που δούλεψα με ένα καλλιτέχνη σαν τον blind Adam χαίρομαι για τον χώρο και τα έργα , χαίρομαι τέλος για την δύναμη που άσκησαν, τόσο δυνατή, ώστε να χαρακτηριστούν σχεδόν «σατανικά» Κατά τα άλλα, Βοήθεια μας» έγραψε σε ανάρτησή της η επιμελήτρια της έκθεσης Μαρία Μαραγκού.


 

Σήμερα, μετά το χτεσινό σοκ για την ακύρωση της έκθεσης The end After Before στην κατακόμβη της Ρωσικής Εκκλησίας ,...

Posted by Maria Maragkou on Sunday, May 30, 2021

Στο δελτίο Τύπου πριν από την ακύρωση της έκθεσης, επισημαινόταν ότι τα γλυπτά του Blind Adam ανιχνεύουν ιδέες που εξυψώνουν τον θάνατο αλλά και το θεϊκό έγκλημα, όπως μας είναι γνωστό από τα κείμενα των επαναστατών ποιητών. Πρόκειται για την περιοχή του κακού όπου, ο θύτης και το θύμα, στην ιστορία του πολιτισμού, είναι ο άνθρωπος που επιχειρεί να φωτίσει τον χώρο του, ξορκίζοντας τον.

Όσον αφορά στην επιλογή του χώρου αναφερόταν ότι «Στην Κατακόμβη, στα υπόγεια της Ρωσικής Εκκλησίας, τα έργα απέχουν από το να είναι τα συνήθη εκθέματα. Ο ρόλος τους δεν είναι εκείνος του έργου τέχνης αλλά του σπαράγματος του 21ου αιώνα που συμβιώνει, με τα πεπερασμένα, το ιερό του Λυκείου Απόλλωνα, τις πεσμένες κολώνες, με τα απομεινάρια των λουτρών, το Βυζαντινό Μνημείο του 11ου αιώνα, το οστεοφυλάκιο του Αγίου Νικοδήμου, τη μετέπειτα «Αγία Τριάδα». ‘Ένας καλά κρυμμένος – δύσκολος στην πρόσβαση του χώρος, με τα δικά του ίχνη και σπαράγματα. Ένα ψηφιδωτό που με δυσκολία φαίνεται, αλλά υπάρχει, τα οστά των πρώτοκτητόρων του 11ου αιώνα, μία παράσταση αρχαίας δεξίωσης όπου ο νεκρός αποχαιρετά τους οικείους του.
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL