Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.9°C
3 BF 43%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
13.2°C15.8°C
4 BF 51%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.6°C17.6°C
3 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.7°C19.1°C
4 BF 72%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
15.9°C15.9°C
3 BF 55%
Εθνική Λυρική Σκηνή / Το «Ήπαρ» σε ερωτικό διάλογο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Εθνική Λυρική Σκηνή / Το «Ήπαρ» σε ερωτικό διάλογο

ΗΠΑΡ

Σαν να έχεις ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο μέσα σε μια αρχαία σπηλιά παρομοιάζει το κείμενο «Ήπαρ» του Ευθύμη Φιλίππου που κάνει πρεμιέρα μεθαύριο, Παρασκευή 9 Απριλίου, στην GNO TV της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο ένας εκ των σκηνοθετών και πρωταγωνιστών Χρήστος Πασσαλής. Πρόκειται για μια παράδοξη ερωτική ιστορία, βασισμένη στη συζήτηση που κάνουν τα ανθρώπινα όργανα δυο τραγικών εραστών!

«Τα όργανα, με τον τρόπο που μιλάνε και συμπεριφέρονται, μοιάζουν να παίζουν μικροπολιτικά παιχνίδια με τη ζωή ή τον θάνατο της γυναίκας - θύμα τροχαίου που νοσηλεύεται σε κώμα. Σαν χαρακτήρες που κινούνται από μικρόψυχα κίνητρα, κάτι που εμπεριέχει πολύ χιούμορ. Στο πρώτο μέρος το ένα όργανο προσπαθεί να πείσει το άλλο ότι αυτό είναι το πιο ισχυρό και κάνει το γενικό κουμάντο στον ανθρώπινο οργανισμό. Ξεκινάει με ένα παιχνίδι εξουσίας. Επίσης πολύ ενδιαφέρον είναι ότι αυτά τα όργανα είναι πάρα πολύ εγωπαθή, έχοντας κάποια χαρακτηριστικά που τα κάνουν αστεία» εξηγεί ο Χ. Πασσαλής, που συνυπογράφει τη σκηνοθεσία με την Αγγελική Παπούλια, και στη συνέχεια ο Αλέξανδρος Βούλγαρης, ο γνωστός The Boy, δίνει στην ιστορία τη δική του κινηματογραφική εκδοχή.

«Ο Ευθύμης παίρνει έναν κανόνα και εξαντλεί τα όριά του, αυτό είναι και το εξαιρετικό, αυτό που θαυμάζω στη γραφή του» προσθέτει και διευκρινίζει πως ο βραβευμένος σεναριογράφος «γράφει με έναν τρόπο εντελώς δικό του. Σαν να έχει ένα δικό του λογοτεχνικό δωμάτιο, έναν χώρο αναγνωρίσιμο».

Ο Φιλίππου αποκαλύπτει τελικά τη βίαιη ερωτική ιστορία δυο ανθρώπων, από την ώρα που ένα τραγικό ατύχημα συμβαίνει στη γυναίκα και μεταφέρεται σε κώμα στο νοσοκομείο, όπου όσες μέρες παραμένει της συμπαραστέκεται ο σύντροφός της. Κάθε βράδυ ξαπλώνει μαζί της στο κρεβάτι του νοσοκομείου και τις λίγες ώρες μέχρι να ξημερώσει μοιάζει σαν να βρίσκονται και οι δυο σε κώμα ή σαν απλώς να κοιμούνται. Η τελευταία συζήτηση ανάμεσα στα όργανα και στα μέλη των σωμάτων του άντρα και της γυναίκας καταγράφεται στα ιατρικά μηχανήματα λίγο πριν εκείνη πεθάνει από ανακοπή καρδιάς.

«Δεν ξέρω αν επικοινωνούμε με τον κόσμο του Ευθύμη Φιλίππου, αλλά αυτόν τον κόσμο τον αγαπάμε» δεν διστάζει να ομολογήσει ο Χ. Πασσαλής γι’ αυτό το σκοτεινό, υποβλητικό έργο, που εμπλουτίζεται από δυνατές δόσεις σουρεαλιστικού χιούμορ.

Στην ερώτηση ποιο είναι το ανοίκειο και το παράδοξο που συναντά στο «Ήπαρ», αποκαλύπτει πως «το κείμενο του Ευθύμη βλέπει την πραγματικότητα μέσα από ένα φίλτρο που σε βοηθάει να την καταλάβεις εκ νέου, να τη δεις με νέα μάτια. Τι θα πει σώμα, έρωτας, θάνατος».

Η παράσταση, μια διεθνής συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το διακεκριμένο βελγικό σύνολο σύγχρονης μουσικής Ictus, με παρούσα τη μουσική και ένα επιτελείο συντελεστών, μουσικών, ηθοποιών και performers επί σκηνής, φέρει την κινηματογραφική σκηνοθεσία του The Boy, που σημειώνει πως:

«Το ‘Ήπαρ’, που περιγράφει τη λειτουργία του σώματος, μιας μηχανής, δεν είναι μια θεατρική παράσταση εφόσον δεν παίζεται σε μια σκηνή για θεατές. Είναι κάτι άλλο και η κινηματογράφηση είναι μέρος του και όχι απλώς μια καταγραφή του τι συμβαίνει επί σκηνής. Το βλέμμα μας δεν έχει ως βάση τη θέση του θεατή στην πλατεία, οι κάμερες μπαίνουν μέσα στο σκηνικό, κολλάνε στα πρόσωπα των ηθοποιών, η εικόνα γίνεται κομμάτι της μηχανής» υπογραμμίζει.

Η παράσταση, με εισιτήριο 5 ευρώ, θα παίζεται έως και τις 31 Δεκεμβρίου.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL